Pasaulyje

2019.05.06 12:01

Maskvoje užsidegusio lėktuvo piloto versija: pakilus į orlaivį trenkė žaibas

LRT.lt, BNS2019.05.06 12:01

Lėktuvo katastrofą Maskvos Šeremetjevo oro uoste, per kurią žuvo 41 žmogus, manoma, išprovokavo žaibo smūgis, dėl kurio sugedo orlaivio „Sukhoi Superjet 100“ elektroninės sistemos ir buvo prarastas ryšys.

Pasak Rusijos naujienų agentūros TASS šaltinio, gedimas dėl į lėktuvą pataikiusio žaibo šiuo metu yra pagrindinė nelaimės versija. Tai patvirtino ir vienas iš įgulos narių – pilotas Denisas Jevdokimovas. Dėl žaibo, kliudžiusio lėktuvą praėjus kelioms minutėms po pakilimo, sugedo jo elektroninės sistemos ir buvo prarastas radijo ryšys su žeme.

D. Jevdokimovą cituojantis „Kommersant“ rašo, jog trumpam atkūrus ryšį įgulai tepavyko „pasakyti keletą žodžių“. Piloto teigimu, lėktuvas užsidegė ne ore, o jau pasiekęs žemę, ir pats nusileidimas esą vyko nedideliu greičiu, orlaivis leidosi tolygiai.

„Negaliu pasakyti tiksliai, kodėl įvyko (smūgis į žemę). Greitis buvo pakankamas, prie tako artėjome sumažintu vertikaliuoju (greičiu), pagal procedūras. Užsiliepsnojimas įvyko po nusileidimo“, – portale cituojamas pilotas.

„Išskridę patekome į debesį: buvo stipri kruša. Tą akimirką pasigirdo trenksmas ir į elektrą panašus žybsnis. Viskas įvyko labai greitai (...) Lėktuvas sustojo, iš karto prasidėjo evakuacija. Stūmiau į avarinį trapą keleivius“, – televizijai „Rossija 24“ pasakojo lėktuve buvusi skrydžių palydovė Tatjana Kasatkina.

Tikslesnes nelaimės priežastis padės nustatyti lėktuvo „juodosios dėžės“. Abi jos rastos ir perduotos Tarpvalstybinio aviacijos komiteto specialistams.

78 asmenis, įskaitant 5 ekipažo narius, skraidinusiame lėktuve sekmadienio vakarą žuvo mažiausiai 41 žmogus.

Rusijos nepaprastųjų situacijų ministerija pranešė, kad dėl šios aviakatastrofos nenutrauks „Sukhoi Superjet 100“ lėktuvių skrydžių šalyje.

Užsiliepsnojusio Rusijos lainerio įgulos nariai pirmadienį papasakojo, kad prieš įvykstant dešimčių žmonių gyvybių pareikalavusiai katastrofai orlaivis skrido prastomis oro sąlygomis ir neteko ryšio su dispečeriu.

Įgulos vadas Denisas Evdokimas pranešė: „Dėl žaibo netekome radijo ryšio, o lėktuvą buvo pradėta valdyti ne per kompiuterį, o tiesiogiai – avarinio valdymo režimu.“

„Nutrūko radijo ryšis. Jį pavyko atkurti radijo stoties avariniu dažniu, bet įjungus siųstuvą jis veikė neilgai ir su trikdžiais. Pavyko pasakyti kelis žodžius, paskui (ryšis) vėl nutrūko, ir teko vėl jį įjunginėti“, – sakė D. Jevdokimovas.