captcha

Jūsų klausimas priimtas

Skelbiami duomenys iš antros „Germanwings“ lėktuvo juodosios dėžės

Prancūzijos tyrėjai pranešė, kad antroji katastrofą Prancūzijos Alpėse patyrusio oro linijų „Germanwings“ lėktuvo juodoji dėžė patvirtino įtarimus, kad antrasis pilotas Andreasas Lubitzas katastrofą sukėlė tyčia.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Prancūzijos tyrėjai pranešė, kad antroji katastrofą Prancūzijos Alpėse patyrusio oro linijų „Germanwings“ lėktuvo juodoji dėžė patvirtino įtarimus, kad antrasis pilotas Andreasas Lubitzas katastrofą sukėlė tyčia.

Anot tyrėjų, A. Lubitzas keletą kartų didino lėktuvo greitį, kol galiausiai lėktuvas įsirėžė į kalno šlaitą Prancūzijos Alpėse. Per katastrofą žuvo 150 žmonių.

Katastrofos aplinkybes narpliojantys Prancūzijos tyrėjai oficialiame pranešime teigia, kad A. Lubitzas keitė nustatymus tam, kad lėktuvo greitis būtų padidintas.

„Pirminė analizė parodė, kad pilotų kabinoje buvęs pilotas pasinaudojo autopilotu, kad sumažintų lėktuvo aukštį iki 30 metrų. Keletą kartų lėktuvui žemėjant pilotas keitė autopiloto nustatymus, kad padidintų lėktuvo greitį“, – teigiama pranešime.

Prancūzijos pareigūnai ketvirtadienį sakė, kad nelaimingojo bendrovės „Germanwings“ lėktuvo antra juodoji dėžė, rasta po devynias dienas trukusių ieškojimų, „teikia vilčių“, jog joje esantys duomenys bus tinkami naudojimui.

Tyrėjas Brice'as Robinas dar sakė, kad iš katastrofos vietos Prancūzijos Alpėse nustatyta 150 skirtingų DNR profilių.

Keleivinis „Germanwings“ lėktuvas sudužo čia kovo 24 dieną, žuvo visi juo skridę 150 žmonių.

Antra juodoji dėžė iš praėjusią savaitę Prancūzijos Alpėse sudužusio pigių skrydžių bendrovės „Germanwings“ lėktuvo rasta po devynias paras trukusios paieškos, pranešė tyrimo pareigūnai ketvirtadienį.

Antra juodoji dėžė registruoja techninius skrydžio parametrus; šie duomenys gali tiksliau atskleisti paskutines 4U9525 skrydžio akimirkas prieš sudužimą ir 150 žmonių žūtį antradienį.

Pirmoje juodojoje dėžėje, rastoje sudužimo dieną, buvo įrašyti lėktuvo kapitono ir antrojo piloto pokalbiai; šie įrašai įrodo, kad kabinoje lėktuvo katastrofos metu buvo tik 27-metis vokietis A. Lubitzas.

Tyrėjų nuomone, lėktuvo „Airbus A320“ antrasis pilotas kovo 24 dieną tyčia užsirakino pilotų kabinoje, kai įgulos kapitonas iš jos trumpam išėjo, ir nukreipė žemyn iš Barselonos į Diuseldorfą skridusį lainerį, kuris, skrisdamas 700 km per val. greičiu, galiausiai rėžėsi į kalno šlaitą. Žuvo visi 150 žmonių: pusė jų buvo vokiečiai, daugiau kaip 50 – ispanai.

Anot tyrėjų, iš įrašytų garsų spėjama, kad keleiviai nežinojo, kas vyksta iki pačių paskutinių sekundžių, kai pasigirdo klyksmai.

Gelbėtojai visą laiką po katastrofos sijote sijoja nuolaužas, stengdamiesi rasti žuvusiųjų palaikus, identifikuoti juos DNR tyrimais, taip pat ieškojo antros juodosios dėžės.

Darbus sunkino itin nelygus kalnų reljefas bei didelis nuolaužų išsibarstymas dėl galingo smūgio į kalną.

Automatinė lėktuvo valdymo technologija būtų išgelbėjusi „Germanwings“ keleivius

Po „Germanwings“ tragedijos pasaulyje netyla diskusijos, ką galima būtų padaryti, kad panašūs dalykai nepasikartotų ateityje. Anot CNN, vis garsiau svarstoma lėktuvuose įdiegti sistemą, kuri, esant reikalui, leistų kompiuteriui perimti lėktuvo valdymą, tačiau pilotai mano, kad jie lėktuvus suvaldytų geriau.

Garso įraše iš „Germanwings“ lėktuvo pilotų kabinos girdėti pavojaus signalizacija ir įspėjimai antrajam pilotui Andreasui Lubitzui pakelti lėktuvą, nes priešais – žemė. Antrasis pilotas šiuos gąsdinimus visiškai ignoravo, todėl lėktuvas trenkėsi į Alpes.

Aviacijos ekspertai ragina lėktuvuose įdiegti naują sustiprintą nelaimių prevencijos programinę įrangą, kuri pavojaus atveju perimtų lėktuvo valdymą iš piloto ir nutupdytų orlaivį saugioje vietoje.

Ši technologija galėtų būti panaši į tas, kurios išbandytos automobiliuose.

Jei pilotas nereaguoja į įspėjimus, valdymas perimamas. Automobiliuose ši sistema įjungia stabdžius arba bent jau sumažina jo greitį ir padeda palaikyti saugų atstumą nuo kitų automobilių.

Idėja visa tai panaudoti lėktuvuose nėra nauja. Po Rugsėjo 11-osios įvykių JAV buvo ketinimų laineriuose įdiegti sistemą, kuri apsaugotų nuo lėktuvų įsirėžimo į pastatus ar kalnus. Tačiau šio projekto galiausiai buvo atsisakyta.

Pilotams idėja nepatraukli

Buvusi JAV Transporto departamento generalinė inspektorė Mary Schiavo teigė, kad pilotai ir oro bendrovės kol kas nėra tikri tuo, kad kompiuteris geriau suvaldys lėktuvą, nei žmogus.

Tačiau komentuodama „Germanwings“ atvejį ji sutiko, kad ši technologija būtų išgelbėjusi gyvybes.

Tuo metu pilotų atstovai nurodo daug atvejų, kai geras pasirengimas, o kartais – netradicinis mąstymas, padeda išsaugoti gyvybes.

Pavyzdžiui, 2009 metais „U.S. Airways“ lėktuvas nukrito į Hudzono upę Niujorke. Nelaimė atsitiko dėl to, kad į abu jo variklius buvo įtrauktas žąsų pulkas.

Vėliau paaiškėjo, kad piloto Sullenbergerio sprendimas trenktis į upę išgelbėjo 150 gyvybių. Pilotų atstovai sako, kad jei tuo atveju lėktuvo valdymą būtų perėmęs kompiuteris, pabaiga būtų buvusi visiškai kitokia.

Komercinių avialinijų pilotas Johnas Artonas sako, kad reikia daug laiko tokių sistemų testavimui. Jam kliūva tai, kad, kontrolę perėmus kompiuteriui, pilotas nebeturi galimybės jos susigrąžinti.

Dar viena bėda – programišiai

Jis taip pat nuogąstauja, kad atsirastų galimybė programišiams įsilaužti į lėktuvo sistemą ir perimti vadovavimą jam.

J. Bartono teigimu, jau dabar JAV yra ėmusis nemažai saugumo priemonių, pavyzdžiui, buvo įtvirtintas reikalavimas, kad pilotų kabinoje visuomet turi būti du žmonės.

Jei tokia tvarka būtų galiojusi ir „Germanwings“ lėktuvuose, šios tragedijos galėjo būti išvengta.

„Problemos sprendimas, mano galva, yra paprastas. Tiesiog užsienio šalys turėtų pasitelkti pavyzdžiu JAV standartus ir juos taikyti aviacijoje“, – sakė jis.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Šaltinis www.15min.lt Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...