captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pateikė naujų įrodymų dėl Malaizijos lėktuvo katastrofos

Tarptautinė Malaizijos oro linijų lėktuvo „Boeing“ katastrofą Rytų Ukrainoje tiriančių ekspertų grupė pateikė naujų įrodymų, liudijančių, kad atsakomybė dėl katastrofos greičiausia turėtų gulti ant separatistų pečių.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Tarptautinė Malaizijos oro linijų lėktuvo „Boeing“ katastrofą Rytų Ukrainoje tiriančių ekspertų grupė pateikė naujų įrodymų, liudijančių, kad atsakomybė dėl katastrofos greičiausia turėtų gulti ant separatistų pečių.

Šie įrodymai pateikti dokumentiniame filme, paskelbtame Nyderlandų televizijos įmonės NOS internetinėje svetainėje, rašo newsru.com.

Šiame filme – separatistams priskiriamų pokalbių įrašai, o taip pat ir vaizdo medžiaga, kurioje, kaip teigiama, – Donbaso teritorijoje dislokuota zenitinė raketinė sistema „Buk“. Šio televizijos kanalo parengtoje medžiagoje akcentuojama, kad pagal vieną iš pagrindinių versijų lėktuvo katastrofa įvyko dėl iš rusams priklausančios sistemos „Buk“ įvykdyto apšaudymo. Internetinėje svetainėje „YouTube“ šį vaizdo įrašą paskelbė Ukrainos saugumo tarnyba.

Remiantis šio dokumentinio filmo medžiaga, separatistai iš tiesų turėjo zenitinę raketinę sistemą „Buk“, kuri į Donbasą buvo atgabenta iš Rusijos. NOS parengtoje medžiagoje teigiama, kad ši raketų paleidimo sistema atgabenta „Volvo“ markės vilkiku. Pagal vilkiko numerius pavyko rasti vilkiko savininką – tai Donecko srityje registruota įmonė. Šios įmonės atstovai informavo, kad ši transporto priemonė buvo neva pavogta.

Kaip teigiama parengtame dokumentiniame filme, liepos 17 d., kai buvo numuštas lėtuvas „Boeing“, vilkikas iš pradžių buvo šalia gyvenvietės Severnyj, vėliau važiavo į Donecką. Vaizdo medžiagos autoriai atkūrė įvykusius remdamiesi separatistų pokalbiais, kuriuose teigiama, kad „Buk“ yra kontrolės punkte ir jį ketinama vežti į Snižnę.

Sprendžiant iš separatistų pokalbių įrašo, kitos dienos rytą ši „Buk“ sistema kartu su ekipažu jau buvo Donecke. Vėliau ši raketų paleidimo sistema buvo pervežta į Snižnę. Liepos 17 d. dieną „Buk“ žmonės matė Snižnėje, tuo metu ji jau buvo nuimta nuo vilkiko. Šie sistemos perdislokavimo veiksmai buvo įvykdyti iki Malaizijos oro linijų lėktuvo katastrofos.

Po katastrofos separatistai kalbėjosi, kad „Buk“ būtina paslėpti. Liepos 18 d. rytą vilkiką su „Buk“ matė Luhanske, teigiama, kad jis judėjo Krasnodono link. Remiantis dar vienu telefoninio pokalbio įrašu, kurį turi tyrėjų grupė, liepos 18 d. 8 val. ryto „Buk“ sistema išgabenta iš Ukrainos į Rusiją.

„Tyrėjų grupė susidėliojo aiškų paveikslą, dėl ko galėjo įvykti katastrofa“, – teigiama dokumentiniame filme. Vis dėlto šie duomenys nėra absoliutūs, todėl ir toliau vykdoma liudininkų paieška. Jų nemokamais telefono numeriais prašoma susisiekti su tarptautine tyrėjų grupe.

Ukrainos generalinis prokuroras Viktoras Šokinas, komentuodamas tarptautinės tyrėjų grupės pateiktą informaciją, pareiškė, kad visų pirma tyrėjus domina informacija apie tai, kaip sistema „Buk“ kirto Rusijos ir Ukrainos pasienį. V. Šokinas linkęs daryti prielaidą, kad tyrimas bus užbaigtas iki šių metų pabaigos.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...