captcha

Jūsų klausimas priimtas

Prokurorai: „Germanwings“ pilotas kai kuriuos faktus slėpė

Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ pilotas Andreas Lubitzas, kuris yra įtariamas tyčia sudaužęs lainerį, visą gyvenimą buvo skraidymo entuziastas, įveikęs visus avialinijų psichologinius tyrimus ir neturėjęs jokių žinomų ryšių su terorizmu. Kaimynai jį apibūdina kaip malonų, draugišką ir sportišką vaikiną. Vis tik išsiaiškinta, jog prieš kelerius metus jis gydėsi nuo depresijos, reguliariai lankėsi pas psichiatrą. Vokiečių prokurorų teigimu, pilotas ligos faktą slėpė nuo darbdavių.
Andreas Lubitzas bėga pusmaratonį. Reuters/Scanpix
Andreas Lubitzas bėga pusmaratonį. Reuters/Scanpix

Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ pilotas Andreas Lubitzas, kuris yra įtariamas tyčia sudaužęs lainerį, visą gyvenimą buvo skraidymo entuziastas, įveikęs visus avialinijų psichologinius tyrimus ir neturėjęs jokių žinomų ryšių su terorizmu. Kaimynai jį apibūdina kaip malonų, draugišką ir sportišką vaikiną. Vis tik išsiaiškinta, jog prieš kelerius metus jis gydėsi nuo depresijos, reguliariai lankėsi pas psichiatrą.

28 metų A. Lubitzas dirbo Vokietijos oro vežėjų flagmanės „Lufthansa“ antrinėje pigių skrydžių bendrovėje beveik dvejus metus. Jis nuo vaikystės buvo skraidymo klubo narys.

„Mes „Lufthansa“ neturime žodžių kuriais galėtume paaiškinti tai, kad lėktuvą tyčia sudaužė antrasis pilotas“, – kalbėjo „Germanwings“ motininės įmonės „Lufthansa“ vykdomasis direktorius Carstenas Spohras. Kaip rašo CNN, Marselio prokuroras Brice’as Robinas informavo, kad 28-erių Andreasas Lubitzas „norėjo sunaikinti lėktuvą”.

Depresija nesirgo?

Diuseldorfo universiteto klinikos atstovų teigimu, A. Lubitzas joje gydėsi, tačiau neigia faktą, kad jis sirgo depresija.

Klinika daugiau informacijos pateikti negali.

Tuo metu „Germanwings“ paviešino pareiškimą, jog katastrofos dieną A. Lubitzas apie ligą nepranešė, nors jo namuose buvo rastas nedarbingumo lapelis.

Laboratorija, kurioje identifikuojami aukų palaikai, GendarmerieNationale/Twitter.com nuotr.

Keičia taisykles

„Germanwings“ savininkai „Lufthansa“ paskelbė, kad įveda taisyklę, jog pilotų kabinoje visada turi būti mažiausiai du įgulos nariai, rašo bbc.co.uk.

Jau anksčiau buvo skelbta, kad taisyklę įvedė ir kiti oro linijų bendrovės. Pataisos turėtų įsigalioti per 24 valandas.

Europos aviacijos saugos agentūra taip pat paskelbė rekomendaciją, kurioje nurodoma, jog pilito kabinoje visą laiką turėtų būti bent du įgulos nariai.

Slėpė nuo darbdavių

Vokietijos skrydžių bendrovės „Germanwings“ lėktuvo antrasis pilotas Andreasas Lubitzas nuo savo darbdavių slėpė ligos faktą, teigia vokiečių prokurorai.

Jie teigia neturį jokių duomenų, kad tragedija gali būti susijusi su politiniais ar religiniais motyvais. Taip pat tvirtina neradę ir jokio atsisveikinimo laiško, rašo BBC.

Diuseldorfo prokurorai neįvardija, kokia liga sirgo A. Lubitzas.

Vokietijos žiniasklaida skelbia, kad jaunas vyras sirgo depresija, jo būklė turėjo būti nuolat stebima.

Pasirodė informacija, kad buvo rasta suplėšyta gydytojo pažyma, išduota nelaimės dieną, kuria A. Lubitzui dėl ligos leidžiama nedirbti.

Prokurorų pareiškime teigiama, kad jie iš dviejų A. Lubitzo gyvenamųjų vietų paėmė medicininių dokumentų, kuriuose „kalbama apie vyro ligą ir jos gydymą“.

„Faktas, kad buvo rasta ne tik dokumentų, bet ir suplėšytų nedarbingumo lapelių (vienas iš jų išduotas nelaimės dieną), leidžia daryti preliminarią išvadą, kad tragiškai žuvęs pilotas ligos faktą nuo savo darbdavių slėpė“, – teigiama pranešime.

Tokius nedarbingumo lapelius Vokietijos gydytojai neretai išrašo netgi dėl lengvų sveikatos sutrikimų.

Sirgo depresija

Kol kas nėra žinoma, ar A. Lubitzas planavo savo veiksmus iš anksto, teigia B. Robinas. Bet kuriuo atveju akivaizdu, kad jis pasinaudojo tinkama akimirka, kai lėktuvo kapitonas išėjo iš pilotų kabinos, ir aktyvavo lėktuvo žemėjimo sistemą, o tai galima padaryti tik tyčia.

Policija paima daiktus iš A. Lubitzo tėvų namų. Reuters/Scanpix nuotr.

Šis pilota prieš šešerius metus buvo patyręs gilią depresiją, penktadienį pranešė dienraštis „Bild“.

Pilotas Andreas Lubitzas kreipėsi psichiatrą dėl „gilios depresijos priepuolio“ 2009 metais ir iki šiol gydėsi, nurodė laikraštis, cituodamas Vokietijos oro susisiekimo priežiūros biuro (Luftfahrtbundesamt, LBA) dokumentus.

28 metų lakūnas buvo „reguliariai privačiai gydomas“, rašo „Bild“. Laikraštis nurodo, kad „Germanwings“ pirminė bendrovė „Lufthansa“ buvo pateikusi šią informaciją LBA.

„Lufthansa“ vykdomasis direktorius Carstenas Spohras sakė, kad A. Lubitzas „kuriam laikui“ buvo padaręs pertrauką pilotų kursuose, bet nepateikė daugiau detalių. A. Lubitzas vėliau tęsė mokslus ir įgijo lainerio „Airbus A320“ piloto kvalifikaciją 2013 metais. „Bild“ nurodė, kad per tą pertrauką A.Lubitzas išgyveno „depresijos ir nerimo priepuolius“.

Piloto asmeninius duomenis penktadienį išnagrinės Vokietijos ekspertai, o vėliau jie bus perduoti tyrėjams Prancūzijoje, rašo „Bild“.

Susipyko su mergina

Vokiečių leidinys „Bild“ teigia, kad pilotas Andreas Lubitzas prieš katastrofą jautėsi sugniuždytas.

„Prieš katastrofą jo santykius su drauge buvo ištikusi krizė, jis jautė sielvartą, kuris, ko gero, ir paskatino nelaimę. Tyrėjai šiuo metu tiria šią versiją“, – rašo „Bild“ remdamasis piloto draugo pasakojimais.

A. Lubitzo draugas papasakojo: „Jo pravardė buvo „Tomato Andi“ („Pomidoras Andi“), nes anksčiau jis buvo skrydžių palydovas.“ Draugas pridūrė, kad A. Lubitzas beveik metus dirbo oro linijų bendrovėje „Lufthansa“ stiuardu, ir tik po to buvo priimtas mokytis pilotavimo.

Jo tėvas buvo bankininkas, o mama – vargonininkė vietos protestantų bažnyčioje.

53 m. Habibalah Hassani, kuriam priklauso picerija Diuseldorfe, esanti visai šalia jo antrųjų namų, papasakojo, kad dažnai matydavo jį su mergina.  Kaimynai jį prisimena kaip „malonų, mandagų, gerą vaikiną, kuris buvo gana santūrus su nepažįstamais žmonėmis.“

Rasta viena svarbi užuomina

Vokietijos policijos pareigūnai konfiskavo antrojo piloto, pražudžiusio lėktuvą Prancūzijos Alpėse (žuvo 150 žmonių), daiktus. Pareigūnai aiškinasi galimus jo veiksmų motyvus.

 Policija, atlikusi kratas namuose, kuriuose gyveno pilotas, kaip įtariama, tyčia nukreipęs oro bendrovės „Germanwings“ lėktuvą sudužti Prancūzijos Alpėse, penktadienį nurodė paėmusi kai kurių daiktų, bet tarp jų nėra jokių neginčijamų įkalčių, pranešė policijos atstovas Marcelis Fiebigas.

Skelbiama, kad iš dviejų namų buvo paimta nemažai antrojo piloto daiktų, tarp kurių įvairios dėžės ir jo asmeninis kompiuteris.

„Pažiūrėsim, ar tai paaiškins, kas nutiko – viskas yra tiriama“, – sakė jis, pridūręs, kad nebuvo rasta jokio „rūkstančio pistoleto“ ir kad tikėtini A. Lubitzo motyvai lieka neaiškūs.

Diuseldorfo prokuratūra pradėjo tyrimą, lygiagretų vykdomam Prancūzijos pareigūnų, nes daugelis iš 150 tos katastrofos aukų buvo to Vokietijos regiono gyventojai.  Diuseldorfo prokuroras savo pranešime nurodė, kad kratos šiame mieste ir kitose vietose buvo atliktos siekiant „surasti ir apsaugoti asmeninius dokumentus“, kurie galėtų padėti išaiškinti tą incidentą.

„Radome kai ką svarbaus, dabar bus atlikti tyrimai. Kol kas negalime pasakyti nieko daugiau, tačiau tai labai svarbi užuomina, galinti atskleisti, kas iš tikrųjų įvyko“, – „The Daily Mail“ cituoja policijos atstovą Markusą Niesczery.

Pareigūnai pažymi, kad jų radinys nėra savižudžio atsisveikinimo laiškas.

Įgyvendino svajonę ir už tai sumokėjo gyvybe

Vokietijos tarnybos ir A.Lubitzo darbdaviai bei kaimynai sakė nenutuokiantys, kas galėjo jį antradienį paskatinti nukreipti lėktuvą, kuriame buvo 149 kiti žmonės, rėžtis į Prancūzijos Alpių kalnagūbrį.  Kovo 26 d. policija apieškojo A. Lubitzo butą Diuseldorfe. Buvo ieškoma motyvą atskleisti galinčių įrodymų.

Žvakė prie A. Lubitzo tėvų namų Montabaure. Reuters/Scanpix nuotr.

„Lufthansa“ vadovas Carstenas Spohras sakė per spaudos konferenciją, kad nebuvo „nė menkiausių užuominų, kas galėjo paskatinti“ jo veiksmus.

„Savo baisiausiuose košmaruose nebūtume galėję įsivaizduoti, kad tokia tragedija galėtų nutikti mūsų bendrovėje“, – pabrėžė jis.

Aviacijos klubo „LSC Westerwald“, kurio nariu A. Lubitzas tapo dar būdamas paauglys, vadovas sakė, kad vaikinas buvo malonus ir draugiškas.

„Jis buvo tiesiog normalus jaunuolis, mėgstantis aktyvų gyvenimo būdą ir tikrai be jokių keistenybių“, – klubo vadovas Klausas Radke  sakė AFP, pridūręs, kad A. Lubitzas buvo „labai įgudęs profesionalas“.

Trečiadienį, kai dar nebuvo paaiškėjusios šiurpios Prancūzijos tyrėjų išvados, klubas savo tinklalapyje paskelbė gedulingą pranešimą dėl A. Lubitzo, kuriame sakoma, kad jis žuvo savo mėgstamame darbe.

„Jis sugebėjo įgyvendinti savo svajonę – svajonę, už kurią jis dabar brangiai sumokėjo savo gyvybe“, – rašė „LSC Westerwald“, pridūręs, kad pirmosios skraidymo patirties jis įgijo paauglystėje, valdydamas nedidelį sklandytuvą.

A. Lubitzas buvo kilęs iš vakarinio Montabauro miestelio, kur gyveno su tėvais. Jis taip pat turėjo butą Diuseldorfe – „Germanwings“ pagrindiniame centre, į kurį trečiadienį skrido iš Barselonos grįžtantis pasmerktas laineris, Montabauro merė Gabriele Wieland sakė naujienų agentūrai DPA.

A. Lubitzas buvo niekuo neišsiskiriantis jaunas vyras. Jį domino populiarioji muzika, naktiniai klubai, jis mėgo socialiniame tinkle „Facebook“ dalintis nuotraukomis, kuriose užfiksuotas jis pats. „Tiesiog neturiu žodžių, neturiu jokio paaiškinimo tam, kas įvyko. Pažinojau Andreasą, man tai nesuvokiama“, -tikino daugiametis aviacijos klubo narys Peteris Rueckeris.

„Esu apstulbintas ir nustebintas lygiai taip pat, kaip ir jūs“, - sakė Mons Taboro aukštosios mokyklos, kurią 2007 m. baigė A. Lubitzas, direktorius Arminas Pleissas.

Panašu, kad didžioji dalis A. Lubitzo socialinio gyvenimo vyko šalia esančiame Koblenco mieste. Jis lankydavosi čia esančiose laisvalaikio praleidimo vietose, naktiniuose klubuose ir greito maisto restoranuose.

Lainerio „Airbus A320“ katastrofos Alpėse vieta.

„Malonus ir draugiškas“

A.Lubitzo kaimynai 12,5 tūkst. gyventojų turinčiame Montabaure sakė, kad jis turėjo merginą ir kad jiedu dažnai kartu bėgiodavo. Lakūnas taip pat turėjo jaunesnį brolį, kuris gyvena kitur. Ramioje švarioje gyvenamojo rajono gatvėje A. Lubitzo pažįstami sakė, kad pastarosios naujienos juos pribloškė.

„Negaliu ir nenoriu tuo tikėti. Esu absoliučiai priblokštas“, – AFP sakė 23 metų Johannesas Rossbachas.

„Matydavau jį tik retkarčiais, bet jis visuomet buvo mandagus ir draugiškas, taip pat gana sportiškas. Jis daug bėgiodavo, – pridūrė piloto pažįstamas. – Nežinau, ar jis buvo prislėgtas, ar sirgo, bet niekada nesu girdėjęs, kad kas nors kalbėtų, jog jam arba jo šeimai būtų iškilę kokių nors ypatingų problemų.“

Vienas apie 50 metų vyras, kuris atskleidė tik savo vardą – Hansas-Dieteris – tramdė ašaras, pasakodamas, kaip atvažiavo iš kaimyninio miestelio, kad pamatytų A. Lubitzo namą. „Norėjau žinoti, kur gyveno žudikas“, – sakė vyras.

„Jis kaip tas vaikinas Norvegijoje, kuris pradėjo šaudyti į žmones“, – pridūrė AFP pašnekovas, turėdamas omenyje ultradešiniųjų pažiūrų ekstremistą Andersą Behringą Breiviką, kuris 2011 metais nužudė 77 žmones.

Per katastrofą žuvo 150 lėktuve buvę žmonės.

„Mes „Lufthansa“ neturime žodžių kuriais galėtume paaiškinti tai, kad lėktuvą tyčia sudaužė antrasis pilotas“, - kalbėjo „Germanwings“ motininės įmonės „Lufthansa“ vykdomasis direktorius Carstenas Spohras.

Kovo 26 d. pasirodė katastrofos detalių, dėl kurių ir buvo oficialiai patvirtinta, kad katastrofą tyčia sukėlė pilotas.

Remiantis aviacijos duomenis pateikiančios svetainės „Flightradar24“ informacija, siųstuvo duomenys rodo, kad autopilotas buvo perprogramuotas skrydžio metu ir tai padarė asmuo, buvęs pilotų kabinoje. Lėktuvo aukštis buvo pakeistas iš 11,5 kilometrų į 30,5 metrų.

Kol kas nėra jokių paaiškinimų, kodėl pilotas tai padarė. „Lufthansa“ neturi jokios standartinės psichologinės patikros, skirtos jau nusamdytiems pilotams. Bendrovės vadovas  C. Spohras informavo, kad A. Lubitzui buvo atlikti medicininiai patikrinimai. Garso įrašas iš sudužusio lėktuvo pilotų kabinos liudija, kad jo kvėpavimas buvo stabilus, nebuvo jokių ženklų, kad jį būtų ištikęs širdies priepuolis ar koks kitoks sveikatos sutrikimas.

 C. Spohras informavo, kad jo vadovaujama įmonė vertina pilotų psichologinę būklę tik tada, kai jie yra priimami į darbą. B. Robinas savo ruožtu pareiškė, kad A. Lubitzas buvo pakankamai kvalifikuotas, kad galėtų valdyti lėktuvą savarankiškai.

Vokietijos policijos pareigūnas neša konfiskuotus A. Lubitzo daiktus. Reuters/Scanpix nuotr.

Pasakoja apie pilotą: jis nedarė klaidų

Skrydžių asas Andreasas Lubitzas buvo fiziškai sveikas, aiškiai mąstantis, kitų mėgstamas. Jis nedarė klaidų.

Jis dažnai grįždavo aplankyti nedideliame šalia Frankfurto esančiame 12 tūkst. gyventojų turinčiame Montabauro miestelyje gyvenančių tėvų, nors butą jis turėjo Diuseldorfe. Šį butą jau apieškojo Vokietijos policija. Taip pat policijos pareigūnai jau lankėsi ir A. Lubitzo tėvų namuose Montabaure. Kaimynas Hansas Juergenas Krause patikino, kad jį šiuo metu yra ištikęs šokas.

„Jis buvo visiškai normalus. Buvo laimingas dėl savo darbo. Jis įgyvendino svajonę – tapo profesionaliu pilotu. Neturėjo jokių problemų. Nemaniau, kad gali padaryti tokį dalyką“, - pasakojo kitas A. Lubitzą pažinojęs Montabauro gyventojas, rašo „The Independent“.

A. Lubitzas buvo niekuo neišsiskiriantis jaunas vyras. Jį domino populiarioji muzika, naktiniai klubai, jis mėgo socialiniame tinkle „Facebook“ dalintis nuotraukomis, kuriose užfiksuotas jis pats. „Tiesiog neturiu žodžių, neturiu jokio paaiškinimo tam, kas įvyko. Pažinojau Andreasą, man tai nesuvokiama“, - tikino daugiametis aviacijos klubo narys Peteris Rueckeris.

„Esu apstulbintas ir nustebintas lygiai taip pat, kaip ir jūs“, - sakė Mons Taboro aukštosios mokyklos, kurią 2007 m. baigė A. Lubitzas, direktorius Arminas Pleissas.

Panašu, kad didžioji dalis A. Lubitzo socialinio gyvenimo vyko šalia esančiame Koblenco mieste. Jis lankydavosi čia esančiose laisvalaikio praleidimo vietose, naktiniuose klubuose ir greito maisto restoranuose.

„Mes nepamiršime Andreaso“, - rašoma aviacijos klubo, į kurį A. Lubitzas įstojo būdamas 14 m., internetinėje svetainėje. Pamiršti jo tikrai nepavyks visiems mums.

Ieško antrosios juodosios dėžės

Šiuo metu vis dar ieškoma antrosios sudužusio lėktuvo „juodosios dėžės“ – skrydžio metu įrašus dariusio prietaiso, galinčio atskleisti daugiau detalių apie paskutines lėktuvo skrydžio minutes.

Prancūzija kreipėsi pagalbos į JAV Federalinį tyrimų biurą (FTB), prašydama tirti šį nusikaltimą.

A. Lubitzas dirbo „Germanwings“, „Lufthansa“ antrinėje bendrovėje, nuo 2013 metų rugsėjo ir turėjo 630 valandų skraidymo patirtį, sakė „Lufthansa“ atstovė. Pranešama, kad „Lufthansa“ netaiko jau nusamdytiems pilotams jokio psichologinės būklės nustatymui skirto testavimo.

Pasak C. Spohro, jis pradėjo studijas „Lufthansa“ mokymų centre šiauriniame Brėmeno mieste 2008 metais. Į tą mokyklą A. Lubitzas buvo priimtas po nuodugnaus psichologinio patikrinimo.

Mokydamasis A. Lubitzas buvo padaręs „kelių mėnesių“ pertrauką, o 2012 metais baigė kursus ir kurį laiką dirbo stiuardu, ruošdamasis piloto profesijai, pridūrė „Lufthansa“ vadovas.

Vokietijos policijos pareigūnas neša konfiskuotus A. Lubitzo daiktus. Reuters/Scanpix nuotr.

Vokietijos oro vežėjų flagmanė „labai, labai kruopščiai“ atrenka savo pilotus, daug dėmesio skirdama jų „psichologiniam tinkamumui“, pabrėžė C. Spohras, kuris pats anksčiau dirbo pilotu.

„Jis buvo 100 proc. tinkamas skraidyti – jokių abejonių“, – pridūrė C. Spohras.

Vokietijos vidaus reikalų ministras Thomas de Maiziere'as  ketvirtadienį sakė, kad nebuvo jokių ženklų, rodančių, kad A. Lubitzas turi kokių nors „ryšių su terorizmu“, atkartodamas Prancūzijos pareigūnų pareiškimus.

Artimieji ir valstybių vadovai priblokšti žinios apie sąmoningą masinę žmogžudystę

Vokietijos kanclerė Angela Merkel sakė, kad žinia, jog A.Lubitzas buvo nusiteikęs sunaikinti savo lėktuvą, suteikia antradienį įvykusiai tragedijai „absoliučiai neįsivaizduojamą matmenį“.

Dauguma tos katastrofos, įvykusios lėktuvui skrendant iš Barselonos į Diuseldorfą, aukų buvo Vokietijos ir Ispanijos piliečiai. Ispanijos premjeras Mariano Rajoy sakė esantis „smarkiai sukrėstas“ šios žinios ir pareiškęs „nuoširdžią užuojautą“ aukų artimiesiems, kurių dešimtys atvyko į miestelį Prancūzijoje, esantį netoli lainerio sudužimo vietos.

Ten juos trumpai informavo tyrimui vadovaujantis prokuroras Brice`as Robinas kuris sakė, kad žmonės atrodė „priblokšti“ naujausių išvadų.

Tyrėjai sakė, kad A.Lubitzo ketinimai sudaužyti lėktuvą atrodo akivaizdūs, nes jis nuspaudė mygtuką, perjungusį lainerį į nusileidimo režimą.

Prancūzijos prokuroras pridūrė, kad atrodo mažai tikėtina prielaida, kad A. Lubitzas galėjo netyčia paspausti žemėjimo mygtuką.

„Jeigu nualptum ir ant jo užsigultum, (mygtukas) pajudėtų tik ketvirtadalį (eigos), ir nieko neįvyktų“, – aiškino B.Robinas.

Jis pridūrė, kad A.Lubitzas, kuris dirbo „Lufthansa“ antrinėje pigių skrydžių bendrovėje nuo 2013 metų, specialiai nustatė lėktuvo valdymo prietaisus, kad „paspartintų lėktuvo nusileidimą“.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...