captcha

Jūsų klausimas priimtas

Išsiaiškino, kas prieš katastrofą valdė sudužusį „AirAsia“ lėktuvą

Oro bendrovės „AirAsia“ lėktuvą, praeitą mėnesį sudužusį Javos jūroje, prieš katastrofą valdė kapitono padėjėjas prancūzas, ketvirtadienį paskelbė tyrimui vadovaujantis Indonezijos pareigūnas.
Sipa USA/Scanpix nuotr.
Sipa USA/Scanpix nuotr.

Oro bendrovės „AirAsia“ lėktuvą, praeitą mėnesį sudužusį Javos jūroje, prieš katastrofą valdė kapitono padėjėjas prancūzas, ketvirtadienį paskelbė tyrimui vadovaujantis Indonezijos pareigūnas.

Lėktuvas „Airbus A320“ dingo iš radarų ekranų gruodžio 28 dieną esant audringiems orams. Laineris tuomet dar nebuvo pasiekęs pusiaukelės, skrisdamas iš Indonezijos antrojo pagal dydį miesto Surabajos į Singapūrą. Per katastrofą žuvo visi 162 lėktuve buvę žmonės.

„Tuo metu lėktuvą valdė kapitono padėjėjas, dažniausiai vadinamas antruoju pilotu ir paprastai sėdintis dešinėje kabinos pusėje“, – sakė Nacionalinio transporto saugumo komiteto (NTSK) tyrėjas Mardjono Siswosuwarno (Mardžonas Sisvosuvarnas), turėdamas omenyje prancūzą Remi Pleselį.

„Kapitonas, sėdintis kairėje, (tuo metu) buvo stebintysis pilotas“, – pridūrė pareigūnas.

Pasak M.Siswosuwarno, lėktuvo juodųjų dėžių duomenys atskleidė tyrėjams „gana aiškų vaizdą“ apie įvykius paskutinėmis akimirkomis prieš „AirAsia“ reiso QZ8501 lainerio katastrofą, nors iki šiol paviešinta tik nedaug detalių.

Indonezija anksčiau nurodė, kad prieš suduždamas lėktuvas pradėjo staigiai kilti, o vėliau patyrė smuką arba neteko variklių traukos ir galiausia nevaldomai nukrito į jūrą.

Laikydami rankose lainerio modelį, pareigūnai demonstravo žurnalistams, kaip lėktuvas pakrypo į kairę, staigiai pakilo į daugiau negu 11,3 km aukštį, o vėliau pradėjo nevaldomai smukti.

Lainerio kapitonas, 53 metų Indonezijos oro pajėgų veteranas Iriyanto (Irijantas), kurio skraidymo patirtis buvo apie 20 tūkst. valandų, kaip manoma, perėmė valdymą iš mažiau patyrusio R.Pleselio, kai lėktuvas pradėjo kilti, o vėliau – kristi, sakė pareigūnai

Pilotų kabinoje buvo girdimas automatinis perspėjimas balsu apie smuką. Laineris tebebuvo smukos režime, kai juodosios dėžės įrašas nutrūko likus kelioms sekundėms iki smūgio, sakė M.Siswosuwarno.

Trečiadienį Indonezija perspėjo, kad dešimčių dar nerastų šios katastrofos aukų paieškos artimiausiomis dienomis tikriausiai bus nutrauktos, jeigu nebus rasta daugiau palaikų.

Daugiašalės paieškų ir gelbėjimo operacijos dalyviai iki šiol Javos jūroje rado 70 žuvusiųjų palaikų. Tikėtasi, kad jų bus rasta daugiau, kai jūros dugne buvo aptiktos lainerio fiuzeliažo nuolaužos. Tačiau dėl audringų orų ir prasto matomumo po vandeniu Indonezijos karinių jūrų pajėgų narų pastangos nedavė rezultatų.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close