captcha

Jūsų klausimas priimtas

NATO naikintuvai prie Latvijos pastebėjo rusų žvalgybinį orlaivį

Penktadienį NATO oro policijos misiją atliekantys Portugalijos naikintuvai F-16 ties Latvijos krantais pastebėjo priartėjusį Rusijos žvalgybinį orlaivį.
NATO naikintuvai, T. Lukšio (BFL) nuotr.
NATO naikintuvai, T. Lukšio (BFL) nuotr.

Penktadienį NATO oro policijos misiją atliekantys Portugalijos naikintuvai F-16 ties Latvijos krantais pastebėjo priartėjusį Rusijos žvalgybinį orlaivį.

Kaip savo tinkle „Twitter“ pranešė Latvijos kariškiai, penktadienį NATO oro policijos misijos naikintuvų F-16 pilotai neutralioje teritorijoje virš Baltijos jūros, tačiau visai greta Latvijos oro erdvės pastebėjo priartėjusį Rusijos kariškių orlaivį Il-20.

Daugiau incidento detalių kol kas nepranešama.

Vienas slaptų sovietų lėktuvų

Rusijos kariuomenės žvalgybinis orlaivis Il-20 (pagal NATO klasifikaciją – „Coot-A“) sovietiniais laikais buvo viena griežčiausiai saugomų karinių paslapčių. Nors šis lėktuvas pirmą kartą į orą pakilo dar 1968 m., Vakarų žvalgybos jį identifikuoti sugebėjo tik po dešimtmečio – 1978 m.

Žinant orlaivio istoriją, neturėtų stebinti tai, jog sovietai net 10 metų sugebėjo išsaugoti orlaivio paslaptį ir visą tą laiką nesukeldami įtarimų galėjo šnipinėti priešininkus.

Žvalgybinis Il-20 sukurtas keleivinio modelio Il-18 pagrindu. Pastarųjų orlaivių Sovietų Sąjunga turėjo net kelis šimtus, tai buvo vienas populiaresnių modelių, skraidančių vidiniais šalies reisais. Kadangi žvalgybinis orlaivis niekuo labai nesiskyrė nuo keleivinių lėktuvų, sovietai jį irgi pažymėjo Il-18 kodu ir nesukeldami įtarimų naudojo daugybę metų.

Il-20 buvo pirmasis tokio tipo sovietų lėktuvas. Pagal savo specifiką žvalgybinis orlaivis Il-20 yra skirtas atlikti žvalgybines užduotis skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis aprūpintas įvairiais elektroniniais prietaisais, išdėstytais išilgai korpuso ir skirtais radijo signalams perimti, žvalgybai, fotografavimui.

Prireikus lėktuvą nesunku perdaryti ir naudoti ne tik žvalgybai, bet ir kaip skraidantį retransliatorių ar skraidančią vadavietę.

Bėgant metams ir tobulėjant technikai bei įrangai, buvo tobulinamas ir Il-20. Šiandien žinomos bent aštuonios šio lėktuvo modifikacijos. Antra vertus, po Sovietų Sąjungos žlugimo dalis šių lėktuvų buvo perdaryta ir paversta transportiniais orlaiviais. 2012 m. duomenimis, Rusija pagal tiesioginę paskirtį vis dar naudojo 20 modernizuotų Il-20M.

Šiemet prie Latvijos krantų – 150 incidentų

Prieš savaitę Latvijos kariškiai skelbė, kad nuo sausio iki rugsėjo Rusijos karo orlaiviai prie Latvijos krantų buvo priartėję net 142 kartus. 67 atvejais tai buvo naikintuvai, 16 – transporto orlaiviai, 45 – žvalgybiniai lėktuvai, 8 – skraidančios vadavietės, 4 – bombonešiai ir du kartus – sraigtasparniai.

Tačiau jau ketvirtadienį šis skaičius buvo išaugęs iki 150 incidentų.

Taip pat ketvirtadienį „Financial Times“ paskelbė, jog NATO oro policijos misiją vykdantys naikintuvai šiemet net 68 kartus kilo stebėti prie Lietuvos sienų artėjančių rusų karinių lėktuvų.Tai didžiausias tokių pakilimų skaičius per 10 metų.

Dažniausiai Rusijos kariniai orlaiviai tokiais atvejais skrenda neatsakinėdami į šaukinius, be skrydžių planų, nebendrauja su civilinėmis skrydžių valdymo tarnybomis ir taip kelia pavojų civiliniams skrydžiams regione.

Šiuo metu NATO oro policijos misiją vykdo Portugalijos karinių oro pajėgų kariai šešiais naikintuvais F-16 „Fighting Falcon“, juos misijoje sustiprina Kanados karališkųjų oro pajėgų kariai keturiais naikintuvais F-18 „Hornet“.

Tuo pat metu NATO oro policijos misiją atlieka Vokietijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“, kylantys iš Emario bazės Estijoje, ir Nyderlandų naikintuvai F-16, kylantys iš Lenkijos.

Šaltinis www.lrytas.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...