captcha

Jūsų klausimas priimtas

Paskelbė išvadas dėl Malaizijos lainerio katastrofos Ukrainoje

Antradienį skelbiama Nyderlandų aviacijos katastrofų tyrėjų preliminari ataskaita apie „Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvo katastrofą Rytų Ukrainoje, per kurią žuvo visi 298 keleiviai ir įgulos nariai.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Antradienį paskelbta Nyderlandų aviacijos katastrofų tyrėjų preliminari ataskaita apie „Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvo katastrofą Rytų Ukrainoje, per kurią žuvo visi 298 keleiviai ir įgulos nariai.

Olandų tyrėjų komanda, tirianti „Malaysia Airlines“ lėktuvo numušimą Rytų Ukrainoje, savo preliminarioje ataskaitoje nurodo, jog katastrofą tikriausiai sukėlė tai, kad į lėktuvą pataikė daug „didelės energijos objektų iš lėktuvo išorės.“

Preliminarioje ataskaitoje, kurią antradienį paskelbė Olandijos saugumo valdyba (OVV), nesakoma, kad tą „Boeing 777“ numušė raketa „žemė–oras“, bet joje pateikiamos išvados tikriausiai rodo, kad galėjo būti būtent taip.

Nyderlandų tyrėjai teigia nenustatę jokių techninių bėdų, nepaprastos situacijos ar pilotų klaidos.

Ekspertai iš Nyderlandų teigia, kad Malaizijos oro linijų keleivinis lėktuvas sudužo dėl jį „dideliu greičiu“ perskrodusių „objektų“.

Nyderlandų saugos tarnybos specialistų pateiktoje ataskaitoje tvirtinama, kad „nerasta jokių techninių problemų ar žmogaus klaidos“ įrodymų, skelbia BBC.

Pilotų kabinoje buvusio savirašio prietaiso įrašų analizė atskleidė, kad lėktuve nebūta jokių techninių problemų ar ekstremalios situacijos.

Pasak ekspertų, lėktuvo kabinoje nenuskambėjo jokių nuogąstavimų, kurie leistų daryti išvadą, kad kilo nenumatytų techninių problemų.

Lėktuvo skrydžio duomenų savirašio prietaiso įrašai taip pat neužfiksavo jokių sistemos signalų, perspėjančių apie nesklandumus. Be to, skrydžio metu lėktuvo variklio parametrai buvo geri, sutrikimų nepastebėta, teigia specialistai.

„Žalos, padarytos orlaivio korpusui ir lakūnų kabinai, pobūdis atitinka tokį, kokio galima tikėtis, kai lėktuvas apgadinamas dideliu greičiu į jį atsitrenkus galingiems objektams iš išorės.

Galima daryti išvadą, kad nelaimė įvyko smarkiai pažeidus lėktuvą. Šis teiginys taip pat paaiškina, kodėl taip staiga nutrūko lėktuvo savirašių prietaisų darbas, buvo prarastas ryšys su skrydžio kontrolieriais, lėktuvas dingo iš radarų“, – rašoma tyrėjų paviešintoje išvadoje.

Tyrėjų išvados padarytos remiantis informacija iš lėktuvo juodųjų dėžių, nuotraukomis ir filmuota medžiaga iš katastrofos vietos, taip pat – Ukrainos skrydžių kontrolierių pateikta informacija.

„MH17 katastrofa sukrėtė pasaulį ir iškėlė daug klausimų. Olandijos saugumo taryba trokšta nustatyti sudužimo priežastį dėl aukų artimųjų ir dėl visuomenės apskritai. Pirminiai tyrimo rezultatai rodo, kad MH17 reiso lėktuvas sudužo dėl išorinių priežasčių. Norint nustatyti tikslesnę priežastį, reikia daugiau tyrimų. Saugumo taryba mano, kad per būsimą periodą tyrimui bus gauta papildomų įrodymų“, – sakė Tjibbe Joustra iš Olandijos saugumo tarybos.

„Preliminarioje ataskaitoje pirmieji rezultatai skelbiami dar tebevykstant tyrimui. Nuo šio momento tyrėjų komanda stengsis parengti galutinę ataskaitą. Taryba šią ataskaitą sieks paskelbti per vienerius metus nuo sudužimo datos“, – sakė T. Joustra.

Žuvo 298 keleiviai

Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ „Boeing 777“ liepos 17 dieną sprogo virš konflikto krečiamos Rytų Ukrainos, pakeliui iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą. Tarp aukų yra 193 Olandijos piliečiai.

Vakarų šalys kaltina Rusijos remiamus separatistus, jog jie numušė MH17 lainerį Maskvos parūpinta raketa „žemė–oras“, o Maskva tuo metu kaltina ukrainiečių pajėgas.

Nyderlandų tyrėjai grįžo į Hagą iš Ukrainos rugpjūčio pradžioje, taip ir nesugebėję aplankyti katastrofos vietos Donecko regione – dėl pablogėjusios saugumo padėties. Tačiau incidento vietą tuojau po lėktuvo sudužimo aplankė Ukrainos aviacijos katastrofų ekspertai, dabar priklausantys OVV komandai, kuri rėmėsi jų pateikta informacija.

OVV atstovė Sara Vernooij sakė: „Tikrai įmanoma daryti prasmingas išvadas (ir) nebuvus (katastrofos) vietoje“.

Tačiau OVV pabrėžė, kad ataskaitoje kaltieji nebus nurodyti.

„Mes tiriame nelaimės priežastį, o ne tai, kas yra atsakingas“, – sakė S. Vernooij.

Tyrėjai turi pateikti išvadas, padarytas remiantis informacija iš lėktuvo juodųjų dėžių, nuotraukomis ir filmuota medžiaga iš katastrofos vietos, taip pat – Ukrainos skrydžių kontrolierių pateikta informacija.

Lėktuvo juodosios dėžės buvo išsiųstos į Aviacijos avarijų tyrimo padalinį, įsikūrusį Didžiosios Britanijos mieste Farnbore.

OVV nurodė, kad „preliminarioje ataskaitoje bus pateikta faktinė informacija, pagrįsta šaltiniais, prieinamas OVV.“

Galutinės ataskaitos nesitikima iki 2015 metų vidurio, pridūrė OVV.

Netrukus po katastrofos teismo medicinos ekspertai nuvyko į lėktuvo sudužimo vietą paimti palaikų ir jų dalių, bet palaikų paieškos rugpjūčio pradžioje taip pat buvo nutrauktos dėl tose apylinkėse vykusių įnirtingų susirėmimų.

Kol kas yra identifikuotos 193 aukos.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close