captcha

Jūsų klausimas priimtas

Spręs, kaip nerizikuoti skrendant virš konfliktų zonų

Jungtinių Tautų agentūra, atsakinga už civilinę aviaciją, antradienį susitiks su didžiausių oro linijų atstovais aptarti, kaip sumažinti riziką skrendant virš konflikto zonų. Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija nori padidinti vyriausybių vaidmenį sprendžiant problemas dėl saugios oro erdvės.
M. Vaičiulio (BFL) nuotr.
M. Vaičiulio (BFL) nuotr.

Jungtinių Tautų agentūra, atsakinga už civilinę aviaciją, antradienį susitiks su didžiausių oro linijų atstovais aptarti, kaip sumažinti riziką skrendant virš konflikto zonų. Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija nori padidinti vyriausybių vaidmenį sprendžiant problemas dėl saugios oro erdvės.

Malaizijos oro linijos sulaukė daug kritikos, nes jų laineris skrido virš konflikto zonos. Esą taip trumpinta kelionė ir kompanija, kuri ir taip kenčia finansiškai, po to, kai pavasarį Ramiajame vandenyne dingo kitas šių oro linijų lėktuvas, būtų sutaupiusi pinigų. Tačiau atvirą lėktuvo oro kelią laikė ir Ukrainos valdžia, ir tarptautinės aviacijos organizacijos.

„MH17 skrydžio kelias buvo tikras greitkelis danguje. Lėktuvas skrido keliu, kuris buvo patvirtintas tarptautinių aviacijos tarnybų ir Europos oro erdvės kontrolės tarnybos bei naudojamas šimto kitų lėktuvų. Jis skrido aukštyje, kuris buvo patvritintas vietinių oro dispečerių ir nebuvo įskridęs į uždraustą oro erdvę“, – tvirtina Malaizijos transporto ministras Liow Tiong Lai.

Kai kurios oro linijos, tarp jų Kanados ir Australijos, jau kelis mėnesius vengia skristi virš konflikto zonos Ukrainoje, tačiau daugelis kitų bendrovių iki tragedijos virš Ukrainos skrido dešimtis kartų.

Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija teigia, kad Ukrainos vyriausybė turėjo užtirkinti oro erdvės saugumą, o jeigu tai nepavyksta, – perspėti, kad ten skraidyti nesaugu.

Organizacija ragina didinti ir savo, ir vyriausybių vaidmenį užtikrinant saugią oro erdvę. Būtent taip padarė Jungtinės Valstijos, kai praėjusią savaitę buvo uždraudusios savo šalies oro linijoms skraidyti į Tel Avivo oro uostą.

Vyriausybės galėtų sugriežtinti reikalavimus bei taisykles, tačiau, pasak oro linijų atstovų, vis tiek galutinį sprendimą dėl skrydžio maršruto priims kiekvienos oro linijų bendrovės saugumo ekspertai, todėl vyriausybių įtaka iš esmės nepasikeis.

Organizacija pripažįsta, kad dėl visų vykstančių konfliktų užtikrinti saugią erdvę yra sunku. Šalių, kuriose vyksta kariniai konfliktai, visada bus, ir reikia vengti skraidyti virš konflikto zonų pasirenkant ilgesnius, bet saugesnius maršrutus.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...