captcha

Jūsų klausimas priimtas

Buvusi stiuardesė prakalbo apie sudužusį Rusijos lėktuvą: mes žinojome apie problemas

Oro linijų bendrovės „Kogalymavia“ darbuotojai žinojo apie lėktuvo „A321“, kuris spalio 31 d. sudužo Egipte, problemas, teigia buvusi bendrovės stiuardesė.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Stiuardesė, kuri po aviakatastrofos išėjo iš aviakompanijos, pasakojo, kad pilotai ir stiuardesės meldėsi, sužinoję, kad jų laukia skrydis šiuo lėktuvu, informuoja newsru.com.

Beje, amerikiečių ekspertai lūžimo versiją laiko mažai tikėtina. Naujausiai duomenimis, amerikiečių palydovas užfiksavo karščio pliūpsnį, kuris gali reikšti, kad lėktuve įvyko sprogimas.

„Problemos prasidėjo prieš keturis mėnesius – paeiliui ėmė gesti įvairūs agregatai. Tai kokia žarna prateka, tai hidraulika“, – pasakojo stiuardesė žurnalistams. Jos teigimu, šią vasarą dėl gedimų hidraulikos sistemoje lėktuvui teko grįžti į Domodedovo oro uostą.

„Taisė, bet greitai vėl kažkas sugedo. Girdėjau, kad dėjo ne visai naujas detales“, – pasakojo buvusi aviakompanijos darbuotoja. Jos teigimu, tinkamai neveikė netgi tualetai – staiga įsijungdavo automatinis vandens nubėgimas. Straipsnyje nenurodoma, ar kompanijos darbuotojai pateikė vadovybei skundų.

Sprendžiant iš stiuardesės pasakojimo, tai ne vienintelis nesaugus lėktuvas kompanijos aviaparke.

„Tai ruletė – nuskrisi ar ne“, – pasakojo moteris. Ji patvirtino, kad kompanija turėjo finansinių sunkumų – darbuotojams nesumokėdavo atlyginimų.

Kiek anksčiau dar vienas buvęs aviakompanijos darbuotojas pasakojo, kad sudužęs laineris buvo „dužęs ir probleminis“ – pilotai tiesiog kovojo su lėktuvu, nes jis darė staigius, chaotiškus judesius.

Aviakompanijos atstovai po katastrofos pareiškė, kad visi lėktuvai tinkami skraidyti, ir atsisakė sustabdyti skrydžius. Tiesa, jie neneigė, kad kompanija turi finansinių sunkumų, tačiau pareiškė, kad padėtis nėra tiek prasta, jog nebūtų galimybės prižiūrėti aviaparką.

Gauti palydovo duomenys

JAV palydovas, buvęs virš Sinajaus lėktuvo „Airbus 321“ katastrofos metu spalio 31 dieną, užfiksavo karščio pliūpsnį, informuoja amerikiečių pareigūnai, turintys naujausių duomenų apie tyrimą.

JAV žvalgybos ir kariuomenės pareigūnai analizuoja duomenis, siekdami nustatyti, ar pliūpsnis įvyko ore, ar žemėje, ir kokios informacijos tai galėtų suteikti apie tai, kas nutiko lėktuve, praneša CNN.

Analitikų teigimu, karščio pliūpsnis galėjo kilti dėl daugelio priežasčių: raketa, bombos sprogimas, sugedusio variklio sprogimas, struktūrinė problema, sukėlusi lėktuve gaisrą, ir pan.

„Karščio pliūpsnio priežasčių daugybė“, – teigė CNN aviacijos analitikas Milesas O‘Brienas ir pridūrė, kad nustačius bent vieną, būtų atmesta teorija apie raketą ir sprogimą lėktuve.

Pirmadienį aukšto rango Rusijos aviacijos pareigūnas pranešė, kad lėktuvas pradėjo irti jau ore.

„Nėra tokių lėktuvo sistemų gedimų, nėra tokios gedimų kombinacijos, kuri galėtų baigtis lėktuvo subyrėjimu ore“, – pirmadienį, lapkričio 2 dieną, spaudos konferencijoje Maskvoje teigė oro linijų bendrovės „Kogalymavia“, kuriai priklausė katastrofą patyręs laineris, generalinio direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Smirnovas.

Pasak A. Smirnovo, „Airbus“ negali subyrėti netgi viršijus ribines perkrovas, nes lėktuvo automatika užkerta kelią pilotų mėginimams atlikti kokius nors staigius manevrus.

„Todėl vienintelė galima priežastis – tai grynai fizinis, mechaninis poveikis lėktuvui“, – reziumavo A. Smirnovas.

Jis nepatikslino, koks konkrečiai poveikis tai galėjo būti, teigdamas, kad būtina sulaukti tyrimo rezultatų.

„Kogalymavia“ patvirtino, kad anksčiau buvo pažeista šio lėktuvo galinė dalis. Oro pervežimų bendrovė taip pat neneigė, kad darbuotojams vėluojama išmokėti atlyginimus, tačiau pabrėžė, kad neturi ekonominių problemų, kurios galėjo kaip nors paveikti skrydžių saugumą.

„Kogalymavia“ generalinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, sudužęs А321 buvo puikios techninės būklės, o per paskutinius penkis skrydžius А321 ekipažas specialiame žurnale nepateikė nė vienos pastabos apie problemas.

Po tokių A. Smirnovo žodžių Rusijos federalinės oro transporto agentūros vadovas Aleksandras Neradka tuoj pat pareiškė, kad dar anksti kalbėti apie priežastis, nes trūksta pagrindo.

„Norėčiau paraginti aviacijos bendruomenę susilaikyti nuo pirmalaikių išvadų“, – sakė jis.

Rusijos oro linijų bendrovės „Kogalymavia“ lėktuvas sudužo spalio 31 dienos rytą Sinajaus pusiasalyje. Juo skrido 224 žmonės – Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos piliečiai. Jie visi žuvo. „Kogalymavia“ atstovai tvirtino, kad nelaimės metu lėktuvo pilotai buvo visiškai praradę lainerio kontrolę.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tema: Karinis konfliktas Sirijoje

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...