captcha

Jūsų klausimas priimtas

Graikijos visuomeninis transliuotojas po dviejų metų grįžta į eterį

Graikijos visuomeninis transliuotojas ERT ketvirtadienį grįžo į eterį praėjus lygiai dvejiems metams po to, kai jį uždarė ankstesnė vyriausybė, kaltinusi šį transliuotoją lėšų švaistymu ir netinkamu darbo organizavimu.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Graikijos visuomeninis transliuotojas ERT ketvirtadienį grįžo į eterį praėjus lygiai dvejiems metams po to, kai jį uždarė ankstesnė vyriausybė, kaltinusi šį transliuotoją lėšų švaistymu ir netinkamu darbo organizavimu.

Kanalo, kurį buvo pakeitusi mažesnio masto televizija NERIT, sugrąžinimas buvo vienas iš pažadų, kuriuos prieš rinkimus davė radikali kairioji partija „Syriza“, atėjusi į valdžią prieš beveik pusmetį.

Pirmąja atgaivinto kanalo transliacija tapo po 6 val. vietos (ir Lietuvos) laiku parodyta žinių laida, kurios abu pranešėjai sakė esantys sujaudinti grįžę į eterį. Jie žadėjo, kad ERT bus „televizija graikams ... ir nebus kontroliuojama jokios vyriausybės“.

„Ši diena ypatinga visiems graikams, helenofilams – tiems, kas myli Graikiją ir informacijos laisvę“, – laidos pradžioje sakė pranešėjas Nikos Aggelidis.

„Esame labai sujaudinti“, – pridūrė jis.

Pastebimai susijaudinus antroji laidos vedėja Vasiliki Haina pridūrė virpančiu balsu: „Tai ypatinga diena mums; sunki diena.“

Teksto eilutė ekrano apačioje skelbė: „ERT grįžimas praėjus dvejiems metams po uždarymo.“

Anksčiau šią savaitę darbininkai užlipo ant transliuotojo būstinės stogo, kad pašalintų raides „N“ ir „I“ iš jo logotipo.

Ankstesnė konservatorių vadovaujama vyriausybė 2013 metų liepą uždarė ERT televiziją, kurios išlaikymas kainavo 300 mln. eurų per metus, ir atleido apie 2,6 tūkst. darbuotojų, stengdamasi įvykdyti griežtus Graikijos tarptautinių skolintojų reikalavimus.

Staigus ilgiau negu 60 metų veikusio kanalo uždarymus sukrėtė graikus, išprovokavo daug demonstracijų ir buvo pasmerktas užsienyje.

Įstatymas dėl ERT pakartotinio atidarymo buvo priimtas parlamento balandį, palaikant „Syriza“ ir jos koalicijos partnerei – Nepriklausomų graikų partijai.

Pagrindinė opozicinė Naujosios demokratijos partija balsavo prieš tą teisės aktą.

Naujasis įstatymas numato, kad visi iš 2,6 tūkst. ERT darbuotojų, norinčių grįžti į tą darbą, gali tai padaryti, jeigu pateiks pareiškimus iki birželio 16 dienos. Vienas šaltinis Informacijos ministerijoje sakė naujienų agentūrai AFP, kad iki pirmadienio buvo gauti prašymai iš 1,6 tūkst. norinčių grįžti darbuotojų.

Įstatyme numatoma, kad transliuotojui išlaikyti bus skiriama 60 mln. eurų per metus ir kad šios lėšos bus surenkamos iš abonentinio mokesčio – 3 eurų per mėnesį.

NERIT, pradėjusi veikti praėjus metams po ERT uždarymo, turėjo mažesnį biudžetą ir tik 500 darbuotojų. Kaip manoma, NERIT dabar veikiausiai bus sujungtas su pagrindiniu visuomeniniu kanalu ar bus jo perimtas.

Premjeras Alexis Tsipras ERT sugrąžinimą laikė savo asmenine misija, sakydamas, kad jos uždarymas yra „nusikaltimas Graikijos žmonėms ir demokratijai“.

A. Tsipras, dabar įtemptai mėginantis sudaryti susitarimą su Europos Sąjunga ir Tarptautiniu valiutos fondu (TVF) dėl išmokų mainais į reformas, tvirtino, kad ERT uždarymas paliko „gilią žaizdą“ vykdant šalies finansinio gelbėjimo programą.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...