captcha

Jūsų klausimas priimtas

R. Miliūtė. Jautrusis Vilniaus taškas

Ketvirtadienį dviejose Europos valstybėse – Vokietijoje ir Jungtinėje Karalystėje – prasidėjo Lietuvos sostinės reklama turistams, bet dar iki tos kampanijos pradžios žiniasklaida apie ją paskelbė bent keliolikoje valstybių. Apie ją rašė ir katalikiškoji bei specializuota turizmo spauda. Dėl to, kad reklama vadinama kontroversiška arba – kaip sako kritikai – yra įžeidžianti ir seksistinė.
E. Genio/LRT nuotr.
E. Genio/LRT nuotr.

Vyriausybės kancleris siūlė reklamos kampaniją atidėti, kol Lietuvoje baigsis Popiežiaus Pranciškaus vizitas. Nors ją suplanuota baigti anksčiau, negu vizitas Baltijos valstybėse prasidės. Buvęs miesto meras, teistas, kaip pats sako, už gerus darbus, Artūras Zuokas pareikalavo Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros direktorės atsistatydinimo ir prašneko apie interpeliaciją Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriui. Tuo metu kampanijos užsakovai atkerta, kad plataus atgarsio sulaukusioje reklamos studentų sugalvotoje kampanijoje pavartotas žodžių žaismas, kad ji nėra vulgari, o dabartinis Vilniaus meras paragino praeities politikus traukti rankas šalin nuo sostinės.

Vilniaus reklamai skirtas plakatas teigia: „Niekas nežino, kur jis yra, bet kai randa – būna nuostabu.“ Ir kad Vilnius – „Europos G taškas“.

Tas G taškas yra tokia moters kūno vieta, kuri padeda patirti stiprų seksualinį malonumą, pavadinimą gavęs iš apie jį rašiusio  ydytojo ir mokslininko Ernsto Grafenbergo pavardės. Grafenbergas yra ir miestas Vokietijos pietuose, Bavarijoje, kuri vienintelė yra katalikų dominuojama tos valstybės žemė. Kitur dauguma tikinčiųjų yra protestantai. Kaip ir Jungtinėje Karalystėje, antrojoje šalyje, kurios jauniems gyventojams skiriama ši kontroversiška reklama. Dėl to kai kurie reklamos specialistai atkreipia dėmesį, kad nėra teisinga sakyti, jog ši reklama gali papiktinti patį Popiežių ar viso pasaulio tikinčiuosius, nes jie jos tiesiog ir nepamatys.

Kad reklama būtų pamatyta, Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūra tikrai prisidėjo – vien per pirmąją kampanijos dieną, reklamos stebėjimo duomenimis, Lietuvos sostinė pasaulio žiniasklaidoje paminėta maždaug tūkstantį kartų, reportažus apie kampaniją parengė didžiausios pasaulio naujienų agentūros ir dėl to jos kritikai tikina, kad dabar valstybė ilgai nenusiplaus sekso turizmo šalies ir moteris preke laikančios šalies antspaudo ir Jungtinėse Valstijose, ir Kinijoje. Kai kurios žmogaus teisių aktyvistės kalba priešingai – jei ši reklama paskatins kalbėti ne tik apie G tašką ir turizmą, bet iš tiesų ir apie moterų padėtį, pradėti reikėtų ne atidedant kampanijas, o keičiant teisės aktus, kad nebūtų baudžiamos į prostituciją įtrauktos moterys, nes baudžiant aukas kovoti su prekyba žmonėmis nėra efektyvu.

Galutinius Vilniaus reklamos rezultatus jos užsakovai, kaip ir visi kiti vertintojai, galės suskaičiuoti tik kampanijai pasibaigus. Bet jau nuo pirmosios jos dienos galima ginčytis, ar dar neatrastos paslaptingos vietos idėja visiems sukelia vienodus jausmus. Galima diskutuoti, ar reklamos vaizdo klipai neatrodo vulgariai ir ar reklama neturėtų būti subtilesnė. Tačiau nereikėtų ginčytis, kad tą daryti – kaip ir tartis, kokia kampanija būtų geresnė, turėtų patys miestiečiai ir kiti piliečiai, neliepiami nei bažnyčios, nei Seimo narių, nei vyriausybės kanceliarijos. Kad ir kaip pastaroji bevadintų savo pasiūlymus Vilniui „kvietimu pasitarti“.

Ritos Miliūtės komentaras skambėjo per LRT RADIJĄ.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Nuomonės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...