Muzika

2021.08.17 11:14

Artėja konferencija „What‘s Next in Music?”: atvyksta garsūs muzikos verslo atstovai iš užsienio

LRT.lt2021.08.17 11:14

Rugsėjo 9-11 dienomis Vilniuje įvyks kasmetinė konferencija ir muzikos mainų festivalis „What’s Next in Music?”. Diskusijų salėje ir muzikos aikštelėse rinkos profesionalai ir naujokai dalinsis kūryba, patirtimi, neįprastomis idėjomis, aktualių problemų sprendimo būdais, pristatys ir aptars muzikos verslo ateities perspektyvas. Konferencija tęsis dvi dienas, ji vyks nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje. 

„What’s Next in Music?” konferencijoje bus gvildenamos aktualiausios laikmečio temos. Kokia yra muzikos industrijos ekonominė įtaka? Koks yra Europos Sąjungos finansavimas pandemijos sustabdytam muzikos sektoriui? Kaip pasirūpinti savo psichologine sveikata šį išskirtinių nervinių resursų pareikalavusį laiką?

Taip pat nuskambės pranešimai apie Europos 2022 metų Kultūros sostinę – Kauną, muzikos kūrėjų galimybes e-sporto ir video žaidimuose bei jų perspektyvas tarptautinėje rinkoje: kokie įrankiai ir įgūdžiai yra naudingiausi.

Kompanija „Yamaha”, šiais metais pasirašiusi rėmimo sutartį su 8 INES tinklo festivaliais, taip pat ir „What’s Next in Music?”, pirmąją konferencijos dieną dovanos meistrystės seminarą, kurį ves Dmitrijus Odinoky iš Latvijos.

Jis pristatys pažangiausią skaitmeninę garso programinę įrangą, kuri apima beveik viską, ką šiuolaikinės muzikos technologijos gali pasiūlyti. Kūrybinio seminaro dalyviai išgirs naudingų patarimų ir gudrybių, kurios ypač pravers garso inžinieriams ir muzikos prodiuseriams.

Su konferencijos dalyviais gyvai ir nuotoliniu būdu bendraus įtakingi industrijos vilkai. Bus proga pasiklausyti charizmatiško kanadiečio Steve’o Gardinerio, kuris yra nepriklausomos muzikos kompanijos „SGMGroupArtists” savininkas. Jo veikla susijusi su gausybe muzikos verslo šakų, įskaitant pasaulinio lygio atlikėjų vadybą, muzikos prodiusavimą, leidybą ir socialinių projektų generavimą.

S. Gardineris – įkvepiantis mentorius, dirbęs su garsiausiais muzikos verslo vardais: dainininke Alanis Morrisette, prodiuseriais Franku Levinu ir Russellu Broomu, legendiniu Tomu Treumuthu ir daugybe kitų.

Netolimoje praeityje jis pats buvo populiarus atlikėjas, kurio hitai sukosi ne tik Kanados, bet ir Europos radijo topuose, o stalčiuje gulėjo sutartys su „A & M Records” ar „Sour Music Sony”. Jo sąskaitoje – 4 solo albumai, kuriuos šiuo metu galima rasti ITunes.

2013-aisiais išleidęs solo albumą „Absence Makes the Heart Beat Faster”, Steve’as – jau kaip prodiuseris – ėmė dirbti su kitais atlikėjais, pasinaudodamas įgūdžiais, gautais iš savo mentorių. 2017 m. jis ėmėsi organizuoti jaunųjų talentų koncertines gastroles, kurios turėjo svarbią socialinę potekstę: tai buvo turai po jaunimo centrus, kurių metu atlikėjai dalijosi muzika ir suteikė pramogą likimo mažiau glostytiems vaikams iš nepasiturinčių ar krizinių šeimų. S. Gardinerio iniciatyva atsirado galimybė aktyviai įtraukti jaunimą į pokalbius apie psichinę sveikatą, paremti tuos, kuriems reikia pagalbos.

Su lietuvių konferencijos „What’s Next in Music?” dalyviais taip pat bendraus Jamesas Marshallas iš Jungtinės Karalystės. Jis – „Sony Interactive Entertainment Europe” vyresnysis muzikos vadovas, dirbantis ir su „PlayStation Creative Arts” komanda, kuriantis globalias reklamos kampanijas, klipus ir žaidimus.

Tarp pastarųjų projektų – „Sackboy: A Big Adventure” ir „Destruction AllStars”, taip pat „PlayStation” premjera Londono karališkoje princo Alberto koncertų salėje. Be to, jis kuruoja komercinių garso takelių, skirtų „PlayStation”, kūrimą skaitmeniniu ir fiziniu formatais, įskaitant „Returnal” ir „Horizon Forbidden West: Isle of Spiers”.

Prieš „Sony” J. Marshallas dirbo radijuje, daugiausia dėmesio skirdamas muzikai, sukurtai ir rodomai žaidimuose.

Rugsėjį Vilniuje vyksiančioje konferencijoje laukia dar vienas malonus susitikimas: tikimasi, kad šiais metais čia pavyks gyvai išvysti britų muzikos pasaulio legendą Stepheną Buddą, kuris nuo paauglystės dirba muzikos versle ir yra prisidėjęs prie didžiųjų vardų sėkmės istorijų.

Jau 15-os jis dirbo scenos užkulisiuose, 19-os įkūrė savo įrašų kompaniją, tapo grupių vadybininku ir net ėmėsi muzikos prodiuserių, nors šiems vadybininkauti nebuvo įprasta. S. Buddas iš arti matė, koks pašėlęs ryškiausių muzikos žvaigždžių gyvenimas virė Jungtinėje Karalystėje 8-ajame dešimtmetyje, asmeniškai pažinojo industrijos galingiausiuosius. Jo kompanija iki šiol atstovauja daugiau nei 30 garsiausių pasaulyje dainų autorių ir prodiuserių, sukūrusių hitus „Franz Ferdinand”, Kylie Minogue, Madonnai, „U2”, Craigui Davidui, Celine Dion ir daugeliui kitų.

„What’s Next in Music?” aplankys ir Romanas Demčenko – muzikos entuziastas, būgnininkas bei vadybininkas, glaudžiai susijęs su pagrindinėmis organizacijomis Estijos muzikos rinkoje.

R. Demčenko yra Estijos muzikos industrijos plėtros ir eksporto biuro valdybos narys, didžiausio Rytų Europos showcase festivalio ir industrijos sambūrio – Talino muzikos savaitės – programos ir produkcijos vadovas, taip pat – nepriklausomas koncertų ir festivalių, miesto švenčių rengėjas, įkūręs underground’o muzikos festivalį „GROM”.

Konferencijoje dalyvaus ir dar vienas estas – Andrusas Alberis, licencijuoto skolintojo Estijoje ir Lietuvoje „Finora Capital” įkūrėjas ir generalinis direktorius, dirbęs investicinių santykių direktoriumi investiciniame banke „Trigon Capital” ir dvi kadencijas vadovavęs NASDAQ Talino vertybinių popierių biržai. Prieš tai A. Alberis 10 metų dirbo „Eesti Pank”, Tarptautiniame valiutos fonde ir Europos Komisijoje, buvo Estijos Respublikos prezidento patarėjas ekonomikos klausimais.

Vilniaus konferencijoje „What’s Next in Music?” dalyvaus ir įtakingi svečiai iš Suomijos, savo kompanijose atsakingi už Baltijos regioną: Kaisu Pulli iš „Sony Music Finland”, „Warner Music Group Finland” vadas Mikko Manninenas ir Petri Mannonenas iš „Universal Music Group”.

Naudingais patarimais muzikantams savo pranešime dalinsis Švedijoje gyvenantis kanadietis Marcas Brownas, muzikos industrijos ateities augimo tendencijas bandys įžvelgti Jungtinės Karalystės tyrimų kompanijos „MIDiA Research” ekspertas Krissas Thakraras, apie Taivano muzikos rinką išgirsime iš šios šalies festivalio atstovės Christine Su.

Be to, laukiama atvykstant Europos muzikos festivalių, koncertinių agentūrų atstovų, žurnalistų iš Vokietijos, Vengrijos, Latvijos ir kitų šalių.

Projektą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė. Dalyvavimas „What’s Next in Music?” konferencijoje nemokamas, tik būtina išankstinė registracija.

Plačiau apie konferencijos programą – www.wnim.lt

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt