Muzika

2020.10.18 16:34

„Solo Ansamblio“ klipui – įvertinimas užsienio festivalyje: rungsis su Taylor Swift ir kitomis žvaigždėmis

LRT.lt2020.10.18 16:34

Lietuvos alternatyvios muzikos grupė „Solo Ansamblis“ šią savaitę sulaukė puikių žinių. Grupės vaizdo klipas „Dansingas“ garsiame Lenkijos festivalyje „Camerimage“ pateko tarp pretendentų į apdovanojimus už geriausią 2020 metų muzikinį vaizdo klipą ir geriausią kinematografiją muzikiniame vaizdo klipe.

Nuo 1993 metų Lenkijoje kasmet vykstantis „Camerimage“ sutelkia dėmesį į kino operatorių darbą.

Festivalyje, kuris sulaukia daug tarptautinės žiniasklaidos dėmesio, yra lankęsi gausybė žinomų režisierių ir aktorių – Quentinas Tarantino, Richardas Gere‘as, Gusas Van Santas, Keanu Reevesas, Edwardas Nortonas ir kiti.

Šįmet festivalis lapkričio 14 – 21 dienomis vyks Lenkijos mieste Torunėje. Paskutinę festivalio dieną bus paskelbta, kas laimėjo apdovanojimus, tarp jų – ir muzikinių vaizdo klipų kategorijose.

Festivalio rengėjai iš daugiau nei 400 vaizdo klipų sudarė 18 pretendentų sąrašą, kuriame žiba ir visame pasaulyje žinomi vardai.

Pavyzdžiui, į apdovanojimus pretenduoja Alicios Keys „Show Me Love“, „Coldplay“ „Champion Of The World“, Duos Lipos „Physical“, Edo Sheerano „South Of The Border“, Taylor Swift „Lover“, The Weeknd „Blinding Lights“ ir kiti milijonus internete surinkę klipai.

Tarp jų kiek netikėtai atsidūrė ir lietuvių klipas – „Solo Ansamblio“ „Dansingas“, nufilmuotas kūrybos namų „Scuare“. Klipą režisavo Titas Sūdžius, filmavo operatorius Julius Sičiūnas:

Prie klipo, kuris buvo kuriamas metus ir pristatytas šių metų birželį, prisidėjo apie 220 žmonių ir įmonių; filmavimuose, kurių metu buvo uždarytos penkios Vilniaus senamiesčio gatvės, dalyvavo 90 aktorių, kaskadininkų komanda ir specialiai apmokytas žirgas.

Iš 27 atskirų žodžių sudarytas kūrinys „Dansingas“ ir jo tekstas įkvėpė jau ne pirmą kūrinį - praėjusių metų pavasarį dainos ir vinilinės plokštelės pristatymo koncertą lydėjo Laimos Stasiulionytės nuotraukų serija.

Daug laisvės interpretacijai paliekanti „Dansingo“ tekstinė struktūra atsikartoja ir muzikoje, kurios ryškią ir tolygią ritmiką papildo vis naujai iškylančios temos.

Taip ir T. Sūdžiaus vaizduotėje ji sužadino vienu metu apokaliptinį ir aktualų, išsišakojantį pasakojimą apie „melagingo pranašo atvykimą ir jo sutiktuves“. Režisieriaus nuomone, „dainos tekstas ir būdas, kaip jis parašytas, veikia žadindamas žmogaus pasąmonę.

Kūrybiniame procese tai man ir buvo esminė užuomina, pasufleravusi atsakymą, kaip tokios dainos klipe turėtų veikti vaizdas. Klipo scenarijų parašiau dar 2018 metų rudenį. Istorija atsirado beveik automatiškai, klausant dainos ir bandant galvoje vizualizuoti ateities nuojautą.“.

Nedaug kas galėjo pagalvoti, jog ši T. Sūdžiaus ateities nuojauta praėjus vos metams žiūrovą galės paveikti dar intensyviau. Lyg Biblinis apokalipsės raitelis, per nespalvotą ir ištuštėjusį miestą žengiantis Dansingo įvaizdis pasąmoningai žaidžia su praėjusio karantino nuotaikomis. Pasakojamoje klipo istorijoje jis paliečia aktualumo nepraradusias valdžios žaidimų ir kasdienybę užpildančio nesuvaldomo informacijos srauto temas.

Nei „Solo Ansamblis“, nei klipo režisierius nemėgsta detaliai aiškinti savo kūrinių. Vietoje to jie kuria savo pasirinktomis meninėmis išraiškos turtingus darbus, kuriais ne tik žavimasi, bet ir ieškoma įkvėpimo.

Galutiniame rezultate nematoma komanda ir jos indėlis į kruopštų, ne kiekvieno akiai matomą montažo, trimačių vaizdo efektų bei simuliacijų detalių sukūrimą yra tai, kas „Dansingą“ paverčia išskirtiniu muzikos ir vaizdo epu, rašoma pranešime spaudai.

Taip pat skaitykite