Muzika

2020.04.12 16:57

„8 Kambario“ vadybininkas – apie muzikantus užklupusią krizę: jau matome, kad nuosmukis tęsis

LRT.lt2020.04.12 16:57

Lygiai prieš mėnesį dėl Lietuvoje įvesto karantino laikinai sustojo daugelio įmonių veikla. Tarp jų atsidūrė ir viena labiausiai nukentėjusių sričių – pramogų verslas.

Prodiuserinės kompanijos „Hype Group“ vienas įkūrėjų, muzikos grupių prodiuseris ir vadybininkas Ričardas Fedasiukas sako, kad pramogų industrija dabar priklauso nuo operatyvių, bet pamatuotų sprendimų..

Jis džiaugiasi, kad kartu su visa komanda spėjo perkelti visus suplanuotus hiphopo grupės „8 Kambarys“ koncertus iš pavasario į vasaros ir rudens sezonus.

Penkerius metus su šiuo populiariu duetu dirbantis R. Fedasiukas atskleidžia, kad pirmasis signalas apie artėjančią krizę buvo sulėtėję bilietų pardavimai.

„Kai Italijoje bei kitose Europos šalyse prasidėjo pandemijos banga, mes pastebėjome, kad Lietuvoje žmonės į šią situaciją tikrai reaguoja – aukšti bilietų pardavimai vieną dieną tiesiog sulėtėjo. Buvo dienų klausimas, kada paskelbs karantiną“, – teigė prodiuseris.

Pasak jo, antro signalo laukti nebereikėjo – su komanda iškart sėdo ieškoti sprendimų, kada ir kaip perkelti visus grupės koncertus.

R. Fedasiukas atvirauja, jog koncertų perkėlimas yra kompleksinis uždavinys. Kai tu turi ne vieną, o keliolika renginių ir tuo pačiu metu koncertų datų perkėlimus bando daryti visi – rasti tinkamas datas yra nemenkas iššūkis.

Pavyzdžiui, „Žalgirio“ arenoje artimiausiems trims mėnesiams buvo likusios vos kelios datos savaitgaliais, tad teko rinktis ne tai, ko norėtum, o tai, kas dar buvo likę.

Dar vienas iššūkis – užtikrinti, kad visa renginio komanda (muzikantai, įgarsintojai, apšvietėjai) būtų laisvi pasirinktą dieną, nes šios srities profesionalai dažnai yra susiplanavę savo darbus pusmečiui į priekį.

Anot prodiuserio, šiam koncertui visa komanda ruošėsi labai ilgai ir intensyviai – repeticijos su gyvo garso grupe vykdavo net tris kartus per savaitę. Buvo likusi paskutinė generalinė repeticija „Lofto“ patalpose ir kitas žingsnis jau turėjo būti pasirodymas didžiausioje šalies arenoje.

R. Fedasiukas prisipažįsta, kad ši ekonominė krizė ištiko grupę pačiais sėkmingiausiais jos metais.

Be didžiausio pasirodymo „Žalgirio“ arenoje, dar pavasarį turėjo įvykti keli „8 Kambario“ koncertai Norvegijoje ir Didžiojoje Britanijoje, iki vasaros buvo suorganizuota daugiau nei dešimt koncertų skirtinguose Lietuvos miestuose. Taip pat teko pakoreguoti planus su užsienio įrašų kompanijomis ir plėtros tikslais.

Tačiau jis pastebi, kad karantino metu sustojus pramogų industrijos veiklai, iškart suintensyvėjo šioje srityje dirbančių žmonių bendruomeniškumas.

Visų jų tikslas – padėti šios srities atstovams kuo švelniau išgyventi šį sudėtingą ekonominį nuosmukį.

„Iš karto buvo aišku, kad pramogų industrija atsidurs recesijoje, bet šiandien jau matome, kad nuosmukis tęsis daug ilgiau.

Kiekviena Lietuvoje su pramogų verslu susijusi asociacija kelia savo tikslus, bet šiuo metu esmė yra būti išgirstiems, kad būtų priimti atitinkami sprendimai, padėsiantys išsaugoti pramogų verslą ir sumažinti krizės padarinius“, – įžvalgomis dalijasi R. Fedasiukas.

Šiuo metus grupės „8 Kambarys“ nariai Deividas ir Karolis įrašinėja naujus kūrinius savo atskiruose namuose. Pasak prodiuserio, daugelio atlikėjų dabar pagrindinės pajamos generuojamos iš atributikos ir kūrinių perklausų įvairiose apmokamose muzikos platformose, tokiose kaip „Spotify”, „Pakartot”.

Tai ypač aktualu ir jauniems dainų autoriams, kurių muzikos palaikymas yra vienintelis šansas įveikti šią netikėtą krizę.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt