Pilnutėlė salė, nauja muzika ir išsišiepusio artisto veidas – garsaus Vokietijos atlikėjo Apparat pasirodymas Vilniuje ketvirtadienio vakarą sukūrė šventės nuotaiką. Nors nedaug trūko, kad jis būtų virtęs žiauriu nusivylimu.
Keturiasdešimtmetis Sascha Ringas (tikrasis Apparat vardas) jau keliolika metų garsėja kaip melodingos, išskirtinės nuotaikos elektroninės muzikos kūrėjas.
Jo albumus garbsto kritikai, jo muzika domisi teatro ir kino kūrėjai, koncertai neretai vyksta netradicinėse erdvėse. Paprastai tariant – Apparat yra vienas iš tų atlikėjų, kurie sėkmingai žaidžia ir „meno“, ir „pop“ aikštelėse. Vienas tų, kurių kūryba patinka ir naujosios, į priekį žiūrinčios muzikos, ir, pavyzdžiui, grupės „Depeche Mode“ gerbėjams.
Serialai „Breaking Bad“ ir „Skins“, žinomo režisieriaus Mario Martone filmas „Leopardi“ – tik kelios vietos, kuriose galėjote girdėti Apparat muziką, net jei ir nesidomite elektroninės muzikos scena.

Kadaise su bičiuliu įkūręs ekstravagantišką įrašų leidyklą „Shitkatapult“, šiandien Apparat Berlyne turi nuosavą restoraną, savo įrašus leidžia po garsios britų kompanijos „Mute“ sparnu ir yra pelnęs neginčytiną pripažinimą tarp muzikos snobų.
Lietuvoje jis jau yra lankęsis – pastarąjį sykį prieš penkerius metus, kai Vilniaus menų fabrike „Loftas“ koncertavo kaip projekto „Moderat“, suburto kartu su Vokietijos techno žvaigždėmis „Modeselektor“, narys.
2015-aisiais Apparat ketino pasirodyti festivalyje “Gaida”, tačiau jo pasirodymas tada dėl neaiškių priežasčių buvo atšauktas.
Projektas „Moderat“ jau išleistas poilsio, Apparat grįžo prie savo solinės veiklos ir prieš porą savaičių išleido naują albumą „LP5“.
Kartu su dešimties žmonių palyda šiuo metu jis keliauja per Europą, o į Vilnių buvo priviliotas kasmet vis daugiau alternatyvios muzikos vardų pritraukiančios agentūros „8 Days A Week“.
Į sceną Apparat žengė apie pusę dešimtos vakaro – kartu su keturių muzikantų grupe ir kalnu instrumentų, tarp kurių buvo ir violončelė.
Vos prasidėjus koncertui, jį sustabdė techniniai nesklandumai. Po pirmos dainos Apparat juokdamasis nusikeikė ir pranešė, kad sugedo koncerte naudojamas kompiuteris.
“Taip kartais nutinka, ką dabar daryti?” – susiraukė muzikantas.

Kol į sceną subėgę technikai bandė sutaisyti įrangą, Apparat grupės violončelininkas ir smuikininkas bandė linksminti žiūrovus, grodami Jamaikos regio karaliaus Bobo Marley dainą, o tada pasišalino nuo scenos.
Pusvalandį bandant išspręsti technines problemas, publika pradėjo šurmuliuoti ir baimintis, kad koncertas bus atšauktas, tačiau galiausiai kompiuteris buvo sutaisytas ir koncertas vyko toliau.
Gitarą į rankas paėmęs vokietis su savo muzikantais akimirksniu užliejo salę savo muzikos garsais, klaidžiojančiais kažkur per vidurį tarp euforijos, nostalgijos ir melancholijos. Muzika, kurią kritikai kartais vadina skirta vairavimui naktį, riedant ilgas valandas ir bandant pamiršti nepavykusį meilės romaną.
Lietuvoje populiari grupė „Solo Ansamblis“ savo muziką kartais vadina „liūdnais šokiais“. Šis apibūdinimas puikiai tinka Apparat kūrybai – joje daug svajingumo, kurį „permuša“ griežtesni instrumentų skambesiai ir įsiliejantis švelnus vokalas.

Garsus papildė atlikėjo atsivežti apšvietimo efektai – kartais akinančiai blyksintys, kartais nurimstantys, bet visada padedantys įsijausti į muzikos nuotaiką.
Kūriniai koncerte susiliejo į vientisą muzikinės hipnozės seansą, kai norisi paleisti visas kitas mintis ir visiškai įsijausti į šią muziką.
Tą lietuviai ir darė – minios, kurioje netrūko ir brandesnio amžiaus melomanų, reakcija rodė, kad Apparat Lietuvoje tikrai lauktas ir pasiilgtas.
Apparat – vienas pirmųjų atlikėjų, šįmet į Vilnių atvežtų agentūros „8 Days A Week“, koncertų lankytojams jau tampančios gero ir šiuolaikiško skonio simboliu.
Šįmet agentūra dar kvies aplankyti „Franz Ferdinand“, RY X, ionnalee, „The Cinematic Orchestra“ ir kitų žinomų atlikėjų koncertus.