Mokslas ir IT

2019.03.06 10:02

Lietuviai išlaidauja internete: žaidimams ir kitoms paslaugoms išleido dvigubai daugiau

LRT.lt2019.03.06 10:02

Lietuvos gyventojai išleidžia vis daugiau žaisdami vaizdo žaidimus ir naudodamiesi Europos sąjungoje veiklą vykdančių bendrovių skaitmeninėmis paslaugomis. Daugiausia išleista perkant „Amazon" ir „Netflix" produktus.

Tai paaiškėjo, išanalizavus nuo 2015 m. veikiančios „Vieno langelio schemos“ – MOSS (angl. Mini One Stop Shop) duomenis, skelbia Valstybinė mokesčių inspekcija.

„Nuo MOSS sistemos įdiegimo praėjus ketveriems metams pastebima, kad Lietuvos gyventojai vis dažniau naudojasi ES bendrovių teikiamomis elektroninėms, telekomunikacijų ir transliavimo paslaugomis, o kasmet didėjančios PVM sumos į Lietuvą sugrįžta ir iš žaidimų industrijos gigantų, sukūrusių tokius kompiuterinius žaidimus kaip „World of Warcraft“, „Fortnite“ „World of Tanks“ ar „League of Legends“, - teigia VMI Verslo elektroninėje erdvėje ir elektroninėmis priemonėmis kontrolės skyriaus vedėjas Rolandas Puncevičius.

Be to, didėja ir sumos, kurias lietuviai išleidžia žaisdami vaizdo žaidimus. Preliminariais duomenimis, Lietuvos gyventojai pirkdami apmokestinamas skaitmenines prekes ir paslaugas iš „Sony“, „Twitch“, „Ubisoft“, „Blizzard“, „GOGׅ“ ir „Epic Games“ 2018 m. išleido daugiau nei 1,4 mln. eurų. Šių bendrovių apmokestinami pardavimai, palyginti su 2017-aisiais metais padidėjo beveik dvigubai (2017 m. buvo parduota apmokestinamų skaitmeninių prekių ir paslaugų už daugiau nei 800 tūkst. eurų).