2018.11.26 22:45

Zondas „Insight“ nusileido Marse

Indrė Urbaitė, LRT RADIJAS, LRT.lt2018.11.26 22:45

Marse po 6 metų pertraukos nusileido naujas Raudonąją planetą tyrinėsiantis marsaeigis. Atradimai turėtų padėti mokslininkams geriau suprasti, kaip formuojasi planetos, savo charakteristikomis panašios į Marsą.

NASA teigia, kad jų sukurtas lagamino dydžio „Mars InSight Lander“ aparatas Raudonojoje planetoje, tuščioje lygumoje, nusileisti turėjo per 6 minutes. Laikas greitesnis nei prieš tai Marsą tyrinėjusio „Curiosity“, mat naudojama kitokia nusileidimo technika.

Pirmiausiai aparatas Raudonąją planetą privalėjo pasiekti tiksliu 12 laipsnių kampu, mat kitaip atšoktų ar sudegtų. Vėliau laukiama sėkmingo parašiuto išsiskleidimo ir nusileidimo ant Marso paviršiaus.

Tikimasi, kad be kitų parametrų, aparatas užfiksuos nedidelį Marso ašies svyravimą, kuris suteiks daugiau informacijos apie planetos branduolį.

Prieš 6 metus raudonojoje planetoje nusileidęs „Curiosity“ čia atrado gyvybei reikalingų uolienų  bei patvirtino, kad tam tikrose Marso vietose veikiausiai esama pakankamai deguonie, kad juose galėtų būti primityvių daugialąsčių gyvūnų.