2021.05.15 15:01

Netoli Romos archeologai rado devynių neandertaliečių palaikus – manoma, kad juos sudraskė hienos

LRT.lt2021.05.15 15:01

Italų archeologai atrado devynių neandertaliečių, kuriuos, kaip manoma, už 100 km į pietryčius nuo Romos esančiame urve sudraskė hienos, kaulus, rašo „The Guardian“.

Latina archeologinės valdybos ir Romos Tor Vergata universiteto mokslininkai teigia, kad tai yra septynių suaugusių vyrų, vienos moters ir jauno berniuko palaikai.

Ekspertai mano, kad šie žmonės gyveno skirtingais laikotarpiais. Kai kurie kaulai gali būti nuo 50 tūkst. iki 68 tūkst. metų senumo, o seniausi, manoma, priklausė prieš 100 tūkst. metų gyvenusiam žmogui.

Neandertaliečių palaikai, tarp kurių yra ir kaukolių detalių bei sulaužytų žandikaulių, buvo rasti Guattari urve, jau išgarsėjusiame mūsų tolimų protėvių fosilijų radiniais, atsitiktinai aptiktais 1939 metais. Nuo to laiko daugiau žmonių palaikų šiame urve rasta nebuvo.

Šalia žmonių palaikų tyrėjai rado daržovių pėdsakų ir raganosių, milžiniškų elnių, laukinių arklių bei, žinoma, nuožmiųjų hienų liekanų.

Mokslininkų teigimu, daugumą rastų neandertaliečių sudraskė hienos, o tada grobį parsitempė į savo urvą ir suėdė.

„Neandertaliečiai buvo šių gyvūnų grobis, – teigia Tor Vergata universiteto archeologijos profesorius Mario Rolfo. – Hienos juos medžiojo, ypač labiausiai pažeidžiamus – sergančius ar pagyvenusius.“

Mokslininkai neatmeta galimybės, kad prieš šiems nuožmiems plėšrūnams užvaldant urvą, jame gyveno neandertaliečiai.

M. Rolfo paskelbė, jog jo suburta tyrėjų komanda ketina išanalizuoti šių žmonių DNR, kad geriau suprastų jų gyvenimo būdą ir istoriją.

Preliminari dantų akmenų analizė parodė, kad jų mityba buvo įvairi. Jie vartojo nemažai grūdinių kultūrų, kurios skatino smegenų augimą.

„Tai nepaprastas atradimas, apie kurį kalbės visas pasaulis, – sakė Italijos kultūros ministras Dario Franceschini. – Šios išvados papildys neandertaliečių tyrimus.“

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.