Mokslas ir IT

2020.04.16 20:20

„Facebook“ intensyvina kovą su klaidinama informacija apie COVID-19

BNS 2020.04.16 20:20

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį paskelbė, kad daugelis vartotojų matys konkrečiai parinktus perspėjimus, pabrėžiančius apie naujojo koronaviruso pandemiją žinomus faktus, kai jį valdanti bendrovė buvo apkaltinta nesugebanti sustabdyti keisčiausių sąmokslų teorijų platinimo.

Socialinių tinklų lyderis jau anksčiau yra paskelbęs straipsnių faktams apie COVID-19 pandemiją patikrinti, bendradarbiaudamas su žiniasklaidos organizacijomis, įskaitant naujienų agentūrą AFP.

„Taip pat pradėsime naujienų sraute rodyti žinutes žmonėms, anksčiau užsiėmusiems žalinga dezinformacija, susijusia su COVID-19, kurią jau esame pašalinę, kad susietume juos su tikslia informacija“, – sakoma „Facebook“ vadovo Marko Zuckerbergo pranešime.

Šios žinutės atitinkama kalba bus parodomos vartotojams, anksčiau naršiusiems žinutes, kuriuose esama klaidinamos informacijos apie naująjį virusą, arba jomis pasidalijusiems. Socialinio tinklo žinutėse taip pat bus pateikiama nuorodų į autoritetingus šaltinius, tokius kaip Pasaulio sveikatos organizacija.

Naujoji priemonė papildys perspėjimus apie klaidinamą informaciją, kuriais, kaip nurodo „Facebook“, viena kovą buvo pažymėta daugiau kaip 40 mln. žinučių. Tokia etiketė žinutėms priskiriama žinutes išanalizavus nepriklausomiems faktų tikrintojams, pavyzdžiui, AFP.

„Kai žmonės pamato šias perspėjančias žymas, 95 proc. atvejų jie nesiima peržiūrinėti [klaidinamų žinučių] originalaus turinio“, – pažymėjo M. Zuckerbergas.

Kita nauja programa „Get The Facts“ („Gaukite faktus“) paryškins per „Facebook“ paskelbtus straipsnius apie koronavirusą, parašytus faktus tikrinančių partnerių.

Viename iš naujausių straipsnių, paskelbtų AFP faktų tikrinimo tarnybos, paneigiama prielaida, kad česnakai yra veiksminga priemonė nuo COVID-19. Kitame atmetamos teorijos, jog šis virusas kažkaip susijęs su 5G mobiliojo ryšio tinklais.

„Facebook“ duomenimis, daugiau kaip 350 mln. iš daugiau kaip 2 mlrd. vartotojų pasinaudojo praeitą mėnesį įsteigtu informacijos apie koronavirusą centru per feisbuko pagrindinę platformą ir socialinį tinklą „Instagram“.

Bendrovė taip pat atribojo galimybes vartotojams dalyti žinutėmis per susirašinėjimo programėlę „WhatsApp“, siekiant pažaboti dezinformacijos platinimą.