2020.04.14 17:20

Astronomai aptiko patį didžiausią žvaigždės sprogimą istorijoje

LRT.lt2020.04.14 17:20

Mokslininkai užfiksavo patį didžiausią žvaigždės sprogimą, kokį kada nors yra tekę aptikti. Jis net dešimt kartų galingesnis nei normali supernova, maždaug 500 kartų ryškesnis ir tikėtina, jog susiformavo iš dviejų didžiulių žvaigždžių, rašo „Deutsche Welle”.

Mokslininkai mano, kad supernova galėjo susidaryti iš dviejų žvaigždžių, nes aptiktas neįprastai didelis vandenilio kiekis.

Toks fenomenas iki šiol egzistavo tik teoriškai ir niekada nebuvo patvirtintas astronominių stebėjimų.

View this post on Instagram

#TachyonBeam #astronomy #supernova #SN2016aps An article published in the journal "Nature Astronomy" reports a study on the supernova cataloged as SN2016aps, which was found to be at least twice as bright and probably much more massive than any other registered supernova. A team of astronomers led by Dr. Matt Nicholl of the British University of Birmingham observed the evolution of the supernova for about two years until it faded to 1% of its peak brightness. The conclusion is that the initial mass of the exploded star might have been even more than 100 times the Sun's and this suggests that it was a very rare type called a pulsational pair-instability supernova. Read the details at https://english.tachyonbeam.com/2020/04/14/a-study-on-the-supernova-sn2016aps-the-brightest-ever-recorded

A post shared by Massimo Luciani (@netmassimo) on

Kaip rašo „Science Alert“, supernova, pavadinta „SN2016aps“ buvo pastebėta „PanSTARRS“ pereinamųjų laikotarpių tyrime 2016-ųjų vasario 22 d., galaktikoje, esančioje per 4,5 milijardo šviesmečių nuo Žemės. Didžiosios Britanijos Birmingemo universiteto ir JAV Harvardo-Smithsoniano astrofizikos centro astronomai dar keletą metų ją stebėjo ir savo įžvalgas surašė žurnale „Nature Astronomy“.

Astronomai mano, kad dėl to, jog tai yra pati ryškiausia ir daugiausia energijos turinti supernova, ją reikėtų pervadinti „hipernova“.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt