2020.03.02 12:34

Gyvybės pradžia kitur? Mokslininkai tvirtina, kad meteorite rado pirmąjį žinomą nežemišką baltymą

LRT.lt 2020.03.02 12:34

Naujas mokslininkų atradimas gali mums pateikti užuominų, ar gyvybė galėjo atsirasti kur nors kitoje Saulės sistemos vietoje. Mokslininkai teigia, kad jie rado nežemišką baltymą, kuris buvo meteorito, nukritusio į Žemę prieš 30 metų, viduje, skelbia „Science Alert“.

Jei jų rezultatai bus patvirtinti, tai bus pirmasis kada nors nustatytas baltymas, kuris atsirado ne Žemėje.

„Šiame darbe aprašome pirmąjį baltymą, kuris buvo rastas meteorite“, – rašė tyrėjai. Straipsnį galima rasti serveryje „arXiv“, jis kol kas nėra recenzuotas.

Per pastaruosius metus meteoritai iš platesnės Saulės sistemos atnešė keletą gyvybės elementų. Cianidas gali vaidinti svarbų vaidmenį kuriant gyvybei reikalingas molekules; ribozė – cukraus rūšis, randama RNR; ir amino rūgštys, organiniai junginiai, sujungiantys baltymus.

Fiziko Malcolmo McGeocho vadovaujama komanda sutelkė savo dėmesį į kai ką kitą. Naudodamiesi masių spektrometrija, jie rado, jų manymu, baltymus meteorite, vadinamame „Acfer 086“, kuris buvo atrastas Alžyre 1990 m.

Nors šis baltymų atradimas nėra nežemiškų būtybių įrodymas, tai dar vienas iš gyvybės elementų, atrastų kosminėje uolienoje.

Komanda ne tik rado glicino aminorūgštį, bet jie nustatė, kad ji yra sujungta su kitais elementais, tokiais kaip geležis ir litis. Jie nustatė, kad glicinas nebuvo išskirtas; tai buvo baltymo dalis.

Tyrėjai vadina šį naujai atrastą baltymą hemolitinu. Nors hemolitinas struktūriškai yra panašus į sausumos baltymus, jo deuterio ir vandenilio santykis Žemėje nebuvo panašus. Tačiau jis atitinka kometų.

Pasak tyrėjų, tai rodo, kad struktūra, kurią jie nustatė kaip baltymą, yra nežemiškos kilmės ir greičiausiai susiformavo Saulės diske prieš daugiau nei 4,6 milijardo metų.