2020.03.02 10:18

Studentė atrado 17 naujų planetų, viena iš jų yra Žemės dydžio

LRT.lt 2020.03.02 10:18

Metai po to, kai NASA „Kepler“ kosminis teleskopas buvo pasitraukęs iš savo žemės dydžio planetos medžioklės pareigų, jo surinkti duomenys vis dar leidžia astronomams atrasti naujas planetas. Britų Kolumbijos universiteto (UBC) doktorantė Michelle Kunimoto atrado 17 naujų planetų, skelbia CNN.

„Astronomical Journal“ publikuotame straipsnyje aprašomas 200 000 žvaigždžių tyrimas.

„Kiekvieną kartą, kai planeta praskrieja priešais žvaigždę, ji blokuoja dalį žvaigždės šviesos ir sukelia laikiną žvaigždės ryškumo sumažėjimą“, – aiškina mokslininkė . Pasak jos, suradę šiuos tranzitus, astronomai gali gauti informacijos apie planetą, pavyzdžiui, apie jos dydį ir tai, kiek laiko ji skrieja orbita.

Tarp 17 atrastų planetų yra KIC-7340288 b planeta. Ši planeta, kuri yra maždaug 1,5 karto didesnė už Žemę, yra pakankamai maža, kad ją būtų galima laikyti uoline, o ne dujine, kaip išorinės Saulės sistemos planetos. Be to, ji yra savo žvaigždės gyvenamojoje zonoje, kurioje dėl planetos paviršiaus temperatūros gali susidaryti skystas vanduo.

Ši planeta yra nutolusi nuo Žemės per 1000 šviesmečių, tačiau tai tikrai įdomus radinys, nes iki šiol vadinamoje gyvybės zonoje buvo atrasta tik 15 mažų patvirtintų planetų.

Orbitalinis periodas yra tik 142,5 paros. Planeta yra 0,444 astronomijos vieneto (1 vieneteas yra atstumas tarp Žemės ir mūsų Saulės) nuo žvaigždės, maždaug tokiu pat atstumu kaip Merkurijus nuo Saulės. Tačiau planeta gauna apie trečdalį šviesos, kurią Žemė gauna iš Saulės.