2020.02.20 11:45

Kiek Jupiteryje vandens? Naujausi duomenys pateikia dar vieną galvosūkį

LRT.lt2020.02.20 11:45

Vandens molekulė yra gyvybiškai svarbi, tačiau jos svarba astronomijoje neapsiriboja mūsų galimybėmis gyventi kitur. Vanduo padeda daugiau sužinoti apie planetų formavimąsi, todėl matuodami, kiek jo yra, galime nustatyti, kurios planetų susidarymo teorijos yra tiksliausios.

Vandens kiekis Jupiterio atmosferoje yra ypač svarbus, nes ši planeta yra pirmoji, susidariusi Saulės sistemoje. Anksčiau NASA „Galileo“ surinko duomenų apie šią dujinę milžinę, o dabar „Juno“ misija atlieka išsamesnį planetos tyrimą. Kaip skelbiama „Nature Astronomy“, suskaičiuota, kad vandens molekulės sudaro 0,25 proc. Jupiterio atmosferos.

Nauji duomenys atskleidė, kad planetos atmosfera nuolat keičiasi ir nėra visiškai vienalytė.

„Kai tik pagalvojome, kad jau kažką išsiaiškinome, Jupiteris mums primena, kiek dar turime išmokti“, – pranešime cituojamas dr. Scottas Boltonas iš Pietvakarių tyrimų instituto San Antonijuje. Pasak jo, netikėtas atradimas, kad atmosfera nebuvo gerai susimaišiusi net po viršutiniais debesimis, yra galvosūkis, kurį mokslininkai vis dar bando išspręsti.

„Niekas nebūtų pagalvojęs, kad vandens kiekis gali būti toks skirintgas tam tikrose planetos vietose“, – pridūrė jis.

Nauji duomenys daugiausia buvo surinkti iš regionų, esančių šalia dujų milžinės pusiaujo.

„Mes nustatėme, kad vandens pusiaujuje yra daugiau, nei užfiksavo „Galileo“ zondas“, – aiškino dr. Chengas Li, iš Kalifornijos. Anot jo, pusiaujo regionas yra labai unikalus Jupiteryje, todėl būtina palyginti šiuos rezultatus su vandens kiekiu kituose regionuose.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt