Mokslas ir IT

2020.02.05 21:29

Fizikos laboratorija CERN privatumo sumetimais atsisakė „Facebook“ paslaugų

BNS2020.02.05 21:29

Europos branduolinių tyrimų organizacija (CERN) trečiadienį pranešė, kad nebenaudos darbuotojams skirtos „Facebook“ susirašinėjimo programėlės, kilus susirūpinimui dėl duomenų perdavimo šiai JAV socialinių tinklų milžinei.

CERN pranešė, kad sausio 31 dieną ištrynė savo „Facebook Workplace“ paskyrą, kai JAV įmonė privertė organizaciją rinktis: mokėti už paslaugas arba dalytis duomenimis.

„Netekti galimybės valdyti mūsų duomenis būtų nepriimtina“, – sausio 28 dieną savo tinklaraštyje paskelbė CERN. Organizacijos sprendimą trečiadienį naujienų agentūrai AFP patvirtino atstovė Anais Rassat (Anais Rasat).

Tačiau, kaip pareiškė viena „Facebook“ atstovė, bendrovė siūlė naujas kainodaros modelius „su skirtingomis funkcijomis ir sąlygomis, atitinkančiomis mūsų griežtus saugumo ir privatumo standartus“.

„Apgailestaujame, kad CERN nebenaudos „Workplace“, – sakė ji.

Pasak CERN, organizacija pradėjo naudotis „Workplace“ 2016 metais, kai jai buvo pasiūlyta nemokamai naudotis šia priemone.

Maždaug 1 000 CERN bendruomenės narių buvo sukūrę paskyras ir kiekvieną savaitę programėle aktyviai naudojosi apie 150 vartotojų, nurodė organizacija.

„Reakcijos ne visada buvo teigiamos. Daugelis žmonių nenorėjo naudoti įmonės, kuria jie nepasitiki, kalbant apie duomenų privatumą, įrankiu“, – pažymėjo laboratorija.

Anot CERN, jos darbuotojai dabar naudos dvi atvirojo kodo susirašinėjimo programėles: „Mattermost“ ir „Discourse“.

CERN valdo Didįjį hadronų priešpriešinių srautų greitintuvą (Large Hadron Collider, LHC) – milžinišką laboratoriją Prancūzijos ir Šveicarijos sieną kertančiame tunelyje, esančią galingiausia pasaulyje protonų daužymo mašina.

„Workplace“ yra įmonėms pritaikyta „Facebook“ versija, kuri, užuot blaškiusi darbuotojų dėmesį skirta palengvinti jų bendravimą ir bendradarbiavimą.

Socialinių tinklų milžinė teigia, kad „Workplace“ turi apie 3 mln. vartotojų, besinaudojančių mokamomis paslaugomis.

Pastaraisiais metais „Facebook“ įsivėlė į daugybę privatumo skandalų. Itin didelio atgarsio sulaukė vienas vėliausių iš jų, kai viena britų konsultacinė įmonė, kurdama rinkėjų profilius Donaldo Trumpo kampanijai prieš 2016-ųjų JAV prezidento rinkimus, be vartotojų sutikimo rinko jų asmeninę informaciją.