Mokslas ir IT

2020.02.03 13:18

„Tele2“ vadovas pristatė 2019 metų rezultatus: siekiame, kad kiekvienas darbuotojas būtų atskira įmonė

Pirmadienį „Tele2“ pristatė 2019 metų rezultatus. Pasak bendrovės vadovo Petro Masiulio, pajamų augimą lėmė didėjantis bendras ir verslo klientų skaičius, taip pat mobiliųjų duomenų Lietuvoje bei užsienyje vartojimas. Vadovo teigimu, nors jaučiama, kad duomenų suvartojimo augimas pamažu lėtės, didesnis paslaugų prieinamumas gerų rezultatų leis tikėtis ir kitais metais.

Nenori „nervinti“ žmonių

Kaip pagrindinį konkurencinį pranašumą prieš kitus operatorius Petras Masiulis nurodė tai, kad įmonė stengiasi labai greitai reaguoti į kintančius kliento poreikius, nesiūlyti jam nereikalingų paslaugų ir taip jo nenervinti.

Anot vadovo, vis daugiau žmonių atsisako išankstinio mokėjimo paslaugų, pasirašo sutartis. „Tai tendencija, kurią galime matyti beveik visoje Europoje. Žmonėms turėti sutartis jau nėra brangiau, o vieną kartą sumokėti už paslaugas per mėnesį yra patogiau. Tiesa, Europoje yra ir tokių šalių, pavyzdžiui, Vokietija, kur išankstinio mokėjimo paslaugos išlieka labai populiarios“, – sakė jis.

Petro Masiulio nuomone, gali būti, kad ateityje vis mažiau namų ūkių turės fiksuotą internetą.

Paklausus vadovo apie 2019 metų klaidas, jis teigė, kad iš verslo pusės jų nemato, o klientų pasitenkinimas šia įmone buvo daugeliu atvejų didžiausias ir nuolatos augo.

„Tele2“ komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas pridūrė, kad smulkių klaidų visada pasitaiko, bet nuolatos stengiamasi, kad darbuotojai nebijotų išspręsti susidariusias problemos patys, net jei rizikuotų suklysti.

Duomenys versus skambučiai

2019-aisiais bendrovės pajamos pasiekė 250,9 mln. eurų ir buvo 5,9 proc. didesnės nei prieš metus.

EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) praėjusiais metais sudarė 90,3 mln. eurų ir buvo 13,4 proc. didesnis nei 2018 metais.

Šias metais bendrovė sumokėjo ir penktadaliu daugiau mokesčių – jų suma padidėjo nuo iki 38,6 mln. eurų 2018-aisiais iki 46,8 mln. eurų pernai.

Prie kompanijos rezultatų augimo ir vėl ženkliai prisidėjo nuosekliai augantis mobiliųjų duomenų vartojimas. 2018 metų IV ketvirtį „Tele2“ abonentai persiuntė 33,2 tūkst. terabaitų (TB), o tuo pačiu metu pernai buvo persiųsta net 45 tūkst. TB duomenų. Per visus 2019 m. iš viso buvo suvartota 155,9 TB duomenų.

Tačiau augantis naršymas nenulėmė skambučių mažėjimo, atvirkščiai – praėjusiais metais operatoriaus klientai telefonu prakalbėjo 15,5 mln. daugiau minučių nei 2018-aisiais. Visi jų skambučiai pernai sudarė 4,4 mlrd. minučių.

Gerokai aktyviau skambino bei naršė ir keliaujantys po Europos Sąjungos šalis. 2019 m. IV ketvirtį, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2018-aisiais, keliautojų duomenų naudojimas išaugo beveik dvigubai – nuo 288,6 tūkst. iki 502,1 tūkst. gigabaitų. Keliaujančių iškalbėtų minučių skaičius buvo beveik penktadaliu didesnis, jis augo nuo 63 mln. iki 74,5 mln. minučių.

Paskutiniojo 2019-ųjų ketvirčio duomenys rodo, kad „Tele2“ paslaugomis naudojasi beveik 1,9 mln. vartotojų. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., bendras klientų skaičius padidėjo 1,8 proc. Tuo tarpu verslo klientų skaičius perkopė 200 tūkst. ir yra 3,8 proc. didesnis nei tuo pačiu metu pernai.

„Telia“ augo šiek tiek mažiau

„Telia Lietuva“ bendros pajamos 2019 metais sudarė 388,3 mln. eurų ir, palyginti su 2018 m. dvylikos mėnesių pajamomis (376,5 mln. eurų), padidėjo 3,1 procento.

EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, palyginti su 2018 m. dvylikos mėnesių EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, – 128,7 mln. eurų, padidėjo 1,8 proc. ir siekė 131 mln. eurų.

Pasak įmonės atstovų, nepaisant didelės konkurencijos ir dalies rinkos segmentų prisisotinimo, per 2019 metus šviesolaidinio interneto vartotojų skaičius padidėjo 6,5 proc. – iki 295 tūkst.

Be to, išmaniosios televizijos (IPTV) vartotojų skaičius padidėjo 6,1 proc. – iki 244 tūkst.