Naujoje ataskaitoje teigiama, kad laivų didžiausio greičio ribojimai turėtų daug naudos. Pasak tyrėjų, ne tik būtų išmetama penktadaliu mažiau už šiltnamio efektą atsakingų dujų, tačiau ir išskiriama mažiau žmogaus sveikatai kenkiančių medžiagų, skelbia BBC.
„Seas at Risk“ ataskaitoje teigiama, kad sumažėtų juodosios anglies ir azoto oksidų kiekis, be to, mažiau žalos vandens organizmams padarytų ir laivų skleidžiamas triukšmas. Įdomu ir tai, jog, pasak ataskaitos autorių, laivų susidūrimo su banginiais tikimybė, apribojus jų greitį, sumažėtų net 78 proc.
Jungtinių Tautų ekspertai susitiks Londone, kad aptartų pasiūlymus mažinti didžiausią leistiną laivų greitį. Laivais transportuojamos 8 prekės iš 10, o laivų išskiriamos dujos sudaro maždaug 3 proc. visų planetą šildančių dujų. Palyginti, tiek dujų išskiria visa Vokietijos pramonė.
Teigiama, kad lėčiau plaukiantys laivai ne tik padėtų kovoti su klimato kaita, bet ir mažėtų oro tarša. Daugybė uostamiesčių pasaulyje (taip pat ir Klaipėda) negali pasigirti puikia oro kokybe. Lėčiau plaukiantys laivai išskirtų mažiau sieros ir azoto oksidų.

Penktadaliu sumažinus laivo greitį, išskiriama 24 proc. mažiau šių kenksmingų medžiagų. Be to, sumažėja smulkių juodosios anglies dalelių. Pastarosios itin kenkia Arkties regione, nes dažnai padengia baltą ledą, o šis negali tinkamai atspindėti saulės šviesos. Taip ledas tirpsta dar sparčiau.
Ataskaitos autoriai tikina, kad sprendimas sumažinti didžiausią leidžiamą laivų greitį padėtų klimatui, žmonėms ir jūrų gyvūnijai. Pasak jų, įgyvendinti tokių apribojimų kontrolę taip pat nebūtų sudėtinga, nes GPS technologijos leidžia stebėti visų laivų greitį.
Dalis kompanijų sutinka mažinti laivų greitį, nes taip sutaupys kuro, be to, kol kas nereikės papildomai investuoti norint sumažinti kenksmingų dujų emisijas.
„Tai pats paprasčiausias sprendimo būdas. Jis nereikalauja didelių investicijų, laivų greitį galima kontroliuoti“, – sakė Ioanna Procopiou, laivininkystės kompanijos Graikijoje savininkė.
Visgi tokia idėja nežavi didžiųjų šios rinkos žaidėjų. Pavyzdžiui, „Maersk“ pasisako prieš greičio ribojimus. Danijos kompanijos atstovas tikino, kad palaiko laivų galios apribojimus, bet riboti greitį nėra reikalo.