Mokslas ir IT

2019.08.27 10:08

Vytauto laikus menančio žaidimo kūrėjai Alpes ir Europos sostines iškeitė į VU kiemelius ir Vilniaus bažnyčias

Simonas Bendžius, LRT RADIJO laida „60 minučių“, LRT.lt2019.08.27 10:08

Naujai lietuvių kuriamame vaizdo žaidime „Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit“ – Vilniaus universiteto kiemas, triukšmingi krepšinio sirgaliai, šv. Kotrynos bažnyčia ir kitos vietos, susijusios su Lietuva. Pasak žaidimą kuriančios įmonės „Tag of Joy“ scenaristo Igno Veršinsko, istoriniai faktai ir papildomos detalės žaidėjus įtrauks į mistinį trilerį.

– Kuriate mistinį nuotykių žaidimą. Kas tai bus?

– Tai istorija apie merginą vardu Milda, kuri yra lietuvių emigrantų dukra iš Čikagos. Žaidimo herojė, paveldėjusi savo senelio namą, keliauja per Lietuvą. Pagrindinė veikėja yra įtraukta į istorinį, kupiną intrigų ir mistikos, trilerį.

– Ir ką šiame žaidime reikės daryti?

– Pats žaidimas yra klasikinio „point and click“ stiliaus. Žaidėjui reikės bendrauti su veikėjais, ieškoti įvairių nuorodų ir užuominų apie tai, kas vestų pirmyn.

Sugrįžusi į savo senelio namus, pagrindinė žaidimo veikėja randa kelias užuominas, nurodančias istorinius motyvus, kuriuos mes ir bandome atskleisti žaidėjui per žaidimą. Žaidime teks spręsti galvosūkius, ir, be abejo, apžiūrėti Vilnių ir kitas vietoves.

– Minėjote, kad žaidime bus galima atskleisti tam tikrus istorinius motyvus. Kas tai bus? Tam tikri Lietuvos istorijos įvykiai?

– Taip. Mes orientuojamės į maždaug Vytauto laikų Lietuvos istoriją. Žaidime reikės spręsti mįsles, kurias uždavė, kaip sufleruojama žaidimo pavadinime, Vytauto karūnos dingimas.

Kadangi tai yra žaidimas, nebūtinai viskas bus istoriškai tikslu. Mes stengiamės panaudoti daug faktų, kuriuos turime, ir pridėti įvairių papildomų dalykų, galinčių viską įpinti į įdomią istoriją bei priversti žmones pasigilinti labiau.

– Ko tikitės iš žaidimo? Kodėl nuspręsta plačiajai auditorijai pristatyti lietuviškus akcentus?

– Žaidime atsispindės tai, kas dar neištyrinėta. Plačiajai auditorijai Lietuva ir jos istorija nėra žinoma, todėl mes turime puikią galimybę pasinaudoti savo žiniomis, kasdienybėje rastais dalykais ir juos pateikti kaip kokį nors egzotišką dalyką.

– Kada žaidimas bus išleistas?

– Tikslios datos nėra, bet greičiausiai kitų metų viduryje. Galbūt šiek tiek vėliau.

– Dažniausiai kuriantieji žaidimus plačiajai auditorijai naudoja Alpes ar kitas visam pasauliui žinomas vietoves, o Jūs bandote pritraukti vartotoją lietuviškais akcentais. Ar nėra rizikos? Ar, tarkime, žmogui, gyvenančiam Alabamos valstijoje ar Pietų Korėjoje, Vilnius bus įdomus?

– Manau, kad taip, nes visi žaidimai buvo Paryžiuje, Londone ir kitose garsiose vietose, tai tame ir yra intriga, kad mes aplankysime šalis ir vietas, kurios nėra taip dažnai lankomos. Taip pat pristatysime Lietuvą, kas yra malonu ir įkvepia skleisti kokią nors naują žinią.

– Jūsų įmonė yra išleidusi ir žaidimą „Delta būrys“, sukurtą pagal dokumentinį filmą apie specialųjį kovinį būrį, kuris buvo suburtas pirmaisiais atgautos nepriklausomybės metais. Stengiatės populiarinti Lietuvą?

– Žinoma. Mes labai daug dėmesio skiriame lietuvių kultūrai ir dirbame ne prie vieno projekto, kuriame bandome pasisemti dvasios ir idėjų iš mus supančios aplinkos. Tai yra geriausia, ką mes pažįstame, todėl yra lengviausia su tuo dirbti ir perteikti kitiems. Pavyzdžiui, mūsų istoriją, paveldą ir baltiškąją kultūrą. Tai yra proga kalbėti apie savo kultūrą.

Parengė Gabrielė Sagaitytė.