Mokslas ir IT

2019.07.12 15:48

„Google“ pripažino, kad buvo nutekinta daugiau nei tūkstantis naudotojų pokalbių įrašų

BNS2019.07.12 15:48

JAV interneto milžinė „Google“, priklausanti korporacijai „Alphabet Inc.“, prisipažino, kad leido savo darbuotojams klausytis naudotojų pokalbių su skaitmeniniu balso asistentu „Google Assistant“.

Bendrovė pripažino šį faktą, kai Belgijos televizijos kanalas VRT NWS pranešė gavęs prieigą prie daugiau nei 1 tūkst. tokių įrašų, kuriuose buvo ir konfidencialios informacijos.

Pasak VRT NWS, tokie įrašai perduodami specialistams, dirbantiems bendrovei „Google“ pagal sutartis. Jie analizuoja įvairias įrašų charakteristikas ir naudoja duomenis optimizuodami paieškos ar kitas paslaugas. Atlikdami eksperimentą, žurnalistai pateikė įrašų ir patiems naudotojams. Prieigą prie įrašų VRT NWS pateikė „Google“ subrangovės darbuotojas.

„Google“ savo tinklaraštyje pareiškė, kad ji kuria technologijas, kurios naudojamos su skirtingomis kalbomis, dialektais ir akcentais. Tam, kad būtų galima geriau atpažinti naudotojų kalbą, bendrovė samdo lingvistus, kurie analizuoja nedidelį pokalbių su „Google“ asistentu kiekį – ne daugiau kaip 0,2 proc. viso archyvo. Specialistams pateikiami anoniminiai įrašai ir jų prašoma nekreipti dėmesio į jokius fone girdimus pokalbius, o tik į pokalbį su skaitmeniniu asistentu.

Šie darbuotojai yra įsipareigoję išlaikyti sužinotos informacijos konfidencialumą.

Sužinojusi, kad vienas iš tokių specialistų pažeidė taisykles ir perdavė įrašus Nyderlandų televizijai, „Google“ pažadėjo atlikti patikrą ir imtis atitinkamų priemonių.

„Google“ taip pat priminė, kad skaitmeninis balso asistentas įrašo pokalbį ir perduoda jį į bendrovės duomenų bazę tik tuo atveju, kai įrenginys nustato, kad naudotojas pradėjo pokalbį su „Google“ asistentu, pavyzdžiui, ištardamas žodžius „Gerai, „Google“.

Įrašymas gali prasidėti savaime ir dėl klaidos, tačiau tokie atvejai yra reti, pažymėjo bendrovė.

Naudotojai turi galimybę neleisti „Google“ saugoti garso įrašų arba pasirinkti galimybę automatiškai ištrinti visus įrašus kas 3 ar 18 mėnesių.

Kaip buvo pranešama, šių metų pradžioje „Amazon“ susidūrė su kaltinimais dėl neteisėto „Alexa“ naudotojų šnipinėjimo. Klientai sužinojo, kad prietaisas įsijungia savaime ir įrašo viską, kas vyksta patalpoje. Taip pat pasigirdo kaltinimų, kad bendrovė neteisėtai įrašo vaikų balsus.

„Amazon“ paaiškino, kad balso mėginiai yra būtini norint apmokyti dirbtinį intelektą, kad jis galėtų geriau atpažinti įrenginių savininkų kalbą. Bendrovė pridūrė, kad patys klientai gali perklausyti ir ištrinti įrašus nustatydami reikalingus prietaiso nustatymus.