2019.04.12 13:47

Astrofizikas: gyvybė už Žemės ribų skirtųsi nuo vaizduojamos fantastiniuose filmuose

LRT.lt2019.04.12 13:47

Gyvybės paieškos už Žemės ribų intriguoja beveik kiekvieną mūsų planetos gyventoją. Gyvybės atradimas kitame dangaus kūne būtų bene didžiausias žmonijos pasiekimas ir galimai pakeistų gyvybės suvokimo ribas. Tačiau kur ieškoti? Nuo ko pradėti?

Pirmiausia mokslininkai žvelgia į Saulės sistemoje esančius objektus – Marsą, Jupiterio palydovus. Palyginus neseniai atrastos planetos, skriejančios aplink tolimas žvaigždes, nežemiškos gyvybės paieškoms suteikė naują pagreitį.

Anot astrofiziko Kastyčio Zubovo, egzoplanetos kursto nemažą mokslininkų susidomėjimą, ypač tos, kurios patenka į gyvybinę zoną. Tokios planetos potencialiai gali būti panašios į mūsų Žemę ir turėti visus reikiamus ingredientus gyvybei susiformuoti.

„Mokslo sriubos“ tinklalaidėje K. Zubovas pripažino, kad gyvybė, atrasta už Žemės ribų, tikriausiai bus kokia nors bakterija ar panašus organinis darinys, o ne fantastiniuose filmuose vaizduojamos protingos civilizacijos. Tačiau ir toks atradimas būtų tikras proveržis, padėsiantis atsakyti į gyvybės universalumo klausimą.

Pokalbio su K. Zubovu apie nežemiškos gyvybės paieškas klausykite „Mokslo sriubos“ „Youtube“ paskyroje, „Spotify“ bei „Soundcloud“ platformose:

„Mokslo sriuba“ – tai ne pelno siekianti jaunų žmonių iniciatyva, kuriama bendradarbiaujant su Baltijos pažangių technologijų institutu.