Mokslas ir IT

2015.09.08 13:45

Saulės energija varomas lėktuvas nusileido Kinijoje po 20 val. skrydžio

BNS2015.09.08 13:45

LėktuvasSolar Impulse 2“ (Si2) antradienio naktį nusileido Kinijoje, kuri yra daugiausiai šiltnamio efektą sukeliančių dujų į atmosferą paskleidžianti šalis. Tik saulės energiją naudojantis lėktuvas baigė penktąjį savo kelionės aplink Žemės rutulį etapą.

Lėktuvas „Solar Impulse 2“ (Si2) antradienio naktį nusileido Kinijoje, kuri yra daugiausiai šiltnamio efektą sukeliančių dujų į atmosferą paskleidžianti šalis. Tik saulės energiją naudojantis lėktuvas baigė penktąjį savo kelionės aplink Žemės rutulį etapą.

Piloto Bertrand`o Piccard`o valdomas moderniųjų technologijų lėktuvas nutūpė Čongčingo oro uoste 1 val. 35 min. vietos (pirmadienį 20 val. 35 min. Lietuvos) laiku, po 20,5 val. trukusio skrydžio iš Mianmaro, šviesdamas LED žibintais, įtaisytai ant jo plačių sparnų.

Planuota, kad Si2 tik trumpai pabus šiame Kinijos pietvakariniame mieste ir greitai išskris į Nandzingą, esantį už maždaug 270 km nuo Šanchajaus, bet skrydis buvo atidėtas dėl nepalankių orų ir saugumo problemų. Todėl dabar „Solar Impulse“ komanda pasiliks Čongčinge kelias dienas, laukdami geresnių sąlygų kelionei į rytus.

„Esame pavargę, bet vis tiek labai, labai laimingi, kad esame Čongčinge“, – misijos inžinierius Michaelis Angeris rašo projekto tinklalapyje.

„Šis skrydis Kinijoje buvo nelengvas – ypač Bertrand`ui, bet taip pat komandai, kuri ruošėsi dviem skrydžiams iš eilės, bet šią popietę atšaukė antrąjį skrydį dėl blogų orų Nandzinge“, – pridūrė jis.

B. Piccard`as, kuris yra vienas iš dviejų šveicarų lakūnų, paeiliui pilotuojančių saulės energija varomą lėktuvą, kabinoje turėjo kęsti iki -20 laipsnių Celsijaus šaltį, o meteorologinės sąlygos skrendant virš Kinijos kalnuotų Junano ir Sičuano provincijų buvo sunkiai prognozuojamos.

Per savo ankstesnį skrydį aplink Žemės rutulį B. Piccard`as praskriejo virš Kinijos specialiai pritaikytu karšto oro balionu, bet prieš tai iš anksto turėjo asmeniškai atvykti į Pekiną ir susitarti dėl žygio sąlygų, įskaitant reikalavimą, kad balionas nepriartėtų prie daugelio šalies teritorijų.

Šįkart B. Picard`as, įveikdamas 1 375 km ilgio maršrutą, didžiąją kelionės dalį skrido dideliame aukštyje ir turėjo naudotis deguonies kauke.

Skrydis iš Mandalėjaus į Čongčingą buvo pats sudėtingiausias, nurodė Si2 misijos direktorius Raymond`as Clercas, duodamas interviu, kurio vaizdo įrašas buvo paskelbtas projekto tinklalapyje.