2012.10.16 12:50

Atrasta planeta su keturiomis saulėmis

ELTA2012.10.16 12:50

Astronomai savanoriai atrado pirmąją planetą, kurios dangų nušviečia net keturios saulės, praneša BBC.

Ši planeta skrieja aplink žvaigždžių porą, o aplink jas skrieja antra žvaigždžių pora. Planetą atrado savanoriai besinaudodami tinklalapiu planethunters.org. Jiems padėjo Didžiosios Britanijos ir JAV institutų mokslininkai. Už 5 tūkst. šviesmečių nuo Žemės esanti planeta buvo pavadinta PH1. Manoma, kad tai daugiau nei šešis kartus už Žemę didesnė dujų milžinė.

Oksfordo universiteto mokslininkas dr. Chrisas Lintottas sakė, kad tokiai sistemai susidaryti yra mažai šansų, nes planetą veikia visų keturių žvaigždžių traukos jėga. Vis dėlto matyti, kad tai įmanoma: atrodo, kad planeta PH1, nepaisant nepalankios aplinkos ir keturių žvaigždžių traukos, skrieja stabilia orbita.

Dviejų žvaigždžių sistemos nėra retas reiškinys. Tačiau atrasta dar nedaug dviejų žvaigždžių sistemų su planetomis. Ir kol kas atrasta tik viena planeta – PH1 – kurios dangų nušviečia keturios saulės.

20180218