captcha

Jūsų klausimas priimtas

Sukūrė sunkvežimį, kuris pats susprogdina bombas

Amerikiečių kompanija „Oshkosh Defense“ sukūrė autonominį sunkvežimį „TerraMax“, skirtą surasti ir nukenksminti minas, savadarbius sprogstamuosius užtaisus bei kitas pakelės bombas. Toks sunkvežimis robotas padės išsaugoti šimtus karių gyvybių karštuose pasaulio taškuose, rašo „Wired“.
Youtube.com stopkadras
Youtube.com stopkadras

Amerikiečių kompanija „Oshkosh Defense“ sukūrė autonominį sunkvežimį „TerraMax“, skirtą surasti ir nukenksminti minas, savadarbius sprogstamuosius užtaisus bei kitas pakelės bombas. Toks sunkvežimis robotas padės išsaugoti šimtus karių gyvybių karštuose pasaulio taškuose, rašo „Wired“.

JAV bendrovė „Oshkosh Defense“ jau yra sukūrusi vieną transporto priemonę, apsaugančią karius nuo sprogstamųjų užtaisų. Šarvuotas M–ATV yra kiek didesnis už „Humwee“ karinį džipą ir yra specialiai pritaikytas apsaugoti viduje esančius karius nuo sprogimo. Be to, M-ATV įmontuota įranga sprogmenims aptikti – specialus radaras „mato“ po žeme užkastas minas, o priekyje pritaisytas volas su 12 ratukų, kurie pervažiavę minas, priverčia jas susprogti saugiu atstumu.

Tačiau to nepakanka – „Oshkosh Defense“ inžinieriai šiuo metu kuria sunkvežimį, kuris galėtų savarankiškai save vairuoti ir važiuotų karinės kolonos priekyje. Suradęs sprogmenį, sunkvežimis jį susprogdintų saugiu atstumu nuo kolonos, kurioje važiuoja kariai. Šią technologiją bendrovė kuria jau gerą dešimtmetį – „TerraMax“ sunkvežimis pirmą kartą buvo išbandytas 2004-aisiais. Tai buvo JAV gynybos ministerijos technologijų skyriaus (Defense Advanced Research Projects Agency, DARPA) organizuotos varžybos, kuriose tarpusavyje rungėsi įvairios autonominės transporto priemonės – jos turėjo savarankiškai nuvažiuoti apie 240 kilometrų Kalifornijos dykuma.

Nuo to laiko „TerraMax“ stipriai patobulėjo – jame dabar įtaisytas radaras ir lidaras, padedantys sunkvežimiui „matyti“ aplinkos objektus. Jame taip pat įtaisyta autonominė valdymo sistema, kuri ne tik valdo variklio apsukas, akceleratorių, stabdžius ar vairą, bet ir reguliuoja slėgį padangose bei transmisiją – taip sunkvežimis gali pats išsikapstyti net ir iš smėlio ar purvo.

„TerraMax“ veikia panašiai, kaip neseniai pristatytas savarankiškas „Google“ automobilis. Skirtumas tik tas, kad civilinėms reikmėms skirti automobiliai važinės įprastais keliais, kuriuose važiuoti padeda ženklinimas bei kruopščiai sudaryti žemėlapiai. Tuo tarpu „TerraMax“ tokios prabangos neturės, todėl jame įtaisyta vaizdo atpažinimo sistema, kuri sujungia aplinkos vaizdą su karinių palydovų ir žvalgybinių lėktuvų darytomis nuotraukomis ir įprastais kariniais žemėlapiais.

Be to, „Oshkosh Defense“ sukūrė specialų dirbtinio intelekto profilį, pritaikytą įvairių sprogmenų paieškai ir nukenksminimui – tad virtualus vairuotojas atlieka specifinius manevrus, kad už „TerraMax“ važiuojantis konvojus būtų saugus. Visgi „TerraMax“ nėra visai savarankiškas – kitame automobilyje sėdintis operatorius gali keisti maršrutą, greitį, o susidūrus su kliūtimi, nurodyti, kaip ją apvažiuoti. Panašų automobilį kuria ir „Lockheed Martin“ – tai „Autonomous Mobility Appliqué System“. Panašu, kad minos ir savadarbiai sprogstamieji užtaisai pagaliau „išeis iš mados“.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...