2012.08.06 09:33

Marse – sėkmingas NASA marsaeigis „Curiosity“ nusileidimas

DELFI.lt2012.08.06 09:33

Marse sėkmingai nusileido mokslinė stotis „Mars Science Laboratory“ su marsaeigiu „Curiosity“.  Mokslininkai, astronomijos entuziastai ir smalsuoliai šiandien nuo ankstyvo ryto stebėjo tiesioginę „Universe Today“ transliaciją, kurios metu buvo apžvelgiamas ir komentuojamas „Mars Science Laboratory“ su marsaeigiu „Curiositynusileidimas Raudonojoje planetoje.

Marse sėkmingai  nusileido mokslinė stotis „Mars Science Laboratory“ su marsaeigiu „Curiosity“.  Mokslininkai, astronomijos entuziastai ir smalsuoliai šiandien nuo ankstyvo ryto stebėjo tiesioginę „Universe Today“ transliaciją, kurios metu buvo apžvelgiamas ir komentuojamas „Mars Science Laboratory“ su marsaeigiu „Curiositynusileidimas Raudonojoje planetoje.

Galų gale maždaug 8:32 Lietuvos laiku Reaktyvinių jėgų laboratorija (Jet Propulsion Laboratory) patvirtinto sėkmingą kosminio aparato nusileidimą Marse. Iškart po to pasipylė mokslininkų sveikinimai vienas kitam ir džiaugsmingi šūkiai.

Sėkmingai nusileidęs Marso paviršiuje, „Curiosity“ pradėjo dvejų metų misiją, kurios metu marsaeigis dairysis praeityje egzistavusios ar tebeegzistuojančios gyvybės pėdsakų, tyrinės planetos klimatą, geologiją.

Numatytas tarnavimo laikas – 23 mėnesiai (maždaug tiek trunka vieneri Marso metai), tačiau neatmestina galimybė, jog „Curiosity“, kaip ir jo pirmtakai tarnaus kur kas ilgiau nei numatyta.

20180218