2013.10.10 11:49

Atrasta cheminė medžiaga, galinti išgyti Alzhaimerio ir kitas smegenų ligas

ELTA2013.10.10 11:49

Pirmosios cheminės medžiagos, galinčios užkirsti kelią smegenų audinio mirčiai sergant neurodegenaricine liga, atradimas laikomas svarbiu medicinos tyrimų istorijos momentu, skelbia BBC.

Dar reikia atlikti daugiau tyrimų vaistui, kurį galėtų vartoti smegenų ligomis sergantys pacientai, sukurti.

Tačiau mokslininkai teigia, kad atrastos cheminės medžiagos pagrindu sukurtas vaistas gali išgydyti Alzhaimerio, Parkinsono, Hantingtono ir kitas smegenų ligas.

Lesterio universitete bandymai su pelėmis parodė, kad galima išvengti smegenų ląstelių mirties.

Universiteto Medicininių tyrimų tarybos toksikologijos skyriaus mokslininkai dėmesį sutelkė į natūralius gynybos mechanizmus, esančius smegenų ląstelėse.

Virusui užpuolus smegenų ląstelę, pradeda gamintis virusiniai proteinai. Ląstelės reaguoja sustabdydamos beveik visų proteinų gamybą, taip neleidžiama virusui išplisti.

Tačiau sergant dauguma neurodegeneracinių ligų gaminami defektiniai proteinai, kurie suaktyvina ląstelių gynybą. Smegenų ląstelės sustabdo proteinų gamybą ir galiausiai miršta „iš bado“.

Šis procesas, pasikartojęs smegenų ląstelių neuronuose, gali lemti judesių sutrikimus, atminties praradimą ar net mirtį - priklausomai nuo ligos.

Medicinos žurnale „Science Translational Medicine“ paskelbtas tyrimas parodė, kad pelėms, sergančioms neurodegeneracine liga, pasireiškė atminties ir judėjimo sutrikimai. Tačiau pelėms, kurioms buvo suduota cheminė medžiaga, nebuvo jokių smegenų audinio mirimo ženklų.

Tyrimui vadovaujanti profesorė Giovanna Mallucci sakė BBC: „Neįtikėtina tai, kad medžiaga visiškai apsaugo nuo neurodegeneracijos. Šios medžiagos negalima vartoti žmonėms, tačiau tai reiškia, kad mes galime sukurti vaistą ir tai yra pradžia“.

Naujausi