captcha

Jūsų klausimas priimtas

Mokslininkai išsiaiškino, kaip priversti žmones mažiau valgyti

Papildoma informacija, nurodanti, kiek reikės aktyviai judėti, norint sudeginti vieno ar kito patiekalo kalorijas, ragina žmones valgyti mažiau.  
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Papildoma informacija, nurodanti, kiek reikės aktyviai judėti, norint sudeginti vieno ar kito patiekalo kalorijas, ragina žmones valgyti mažiau.

Teksaso universiteto mokslininkai atliko tyrimą, kurio išvados skelbia - žmonės, gaudavę papildomos informacijos apie kalorijas ir vargus jų atsikratant, suvalgydavo mažiau.

Kaip skelbia BBC, žinojimas, jog sūrainio kalorijoms sudeginti teks dvi valandas eiti skubiu žingsniu, veikia geriau nei vien kalorijų skaičiaus pateikimas, mano specialistai. Šiuo metu planuojama atlikti daugiau šią hipotezę patvirtinsiančių tyrimų.

Mokslų daktarė Meena Shah ir Ashlei Jamesas 300 savanorių, kurių amžius siekė nuo 18 iki 30 metų, padalino į tris atskiras grupes.

Viena grupė gavo meniu be informacijos apie kalorijų kiekį patiekaluose, kita grupė skaitė meniu, kur informacija apie kalorijas buvo nurodyta, o tretieji gavo meniu, kur buvo nurodytas ne tik kalorijų skaičius, bet ir aktyvios veiklos (spartaus ėjimo) trukmė, per kurią minėtasis kalorijų skaičius bus sudegintas.

Visuose meniu buvo išvardyti tie patys patiekalai ir gėrimai, tarp kurių būta mėsainių, įvairių sumuštinių, salotų, traškučių, gaiviųjų gėrimų ir paprasto vandens.

Nė vienas iš tyrime dalyvavusių savanorių nežinojo, koks eksperimento tikslas. Be to, specialistai tyrimo metu atsižvelgė į savanorių justo alkio stiprumą.

Paaiškėjo, kad trečiajai grupei priklausę savanoriai suvalgė mažiau nei kitose dvejose grupėse buvę eksperimento dalyviai. Vidutiniškai jie suvartojo 100 kalorijų mažiau, suskaičiavo mokslininkai.

M. Shah sako: „Tai pirmasis tyrimas, kurio metu analizavome, kokį poveikį valgytojams turi pateikiama informacija apie tai, kiek laiko tektų intensyviai vaikščioti suvalgius vieną ar kitą patiekalą, kad pavyktų sudeginti jo kalorijas. Tyrimas parodė, jog tokia informacija tikrai naudinga“.

Specialistai spartų ėjimą kaip fizinio aktyvumą formą pasirinko dėl labai paprastos priežasties – ji visiems pažįstama ir prieinama.

Kalorijų skaičiavimas

„Negalime teigti, jog šis metodas būtų veiksmingas ir vyresniems nei 30 metų žmonėms, tad reikia atlikti daugiau tyrimų“, – pridūrė tyrimui vadovavusi mokslų daktarė.

Tyrimo rezultatus oficialiai akademikai ketina pristatyti „Experimental Biology 2013“ suvažiavime Bostone.

Vyresnioji Britų širdies ligų fondo dietologė Victoria Taylor sako, jog tyrimo rezultatai aiškiai parodo, jog sveikai gyventi padėsianti informacija suteikia žmonėms daugiau reikalingų žinių ir padeda tinkamai pasirinkti maistą.

„Nors informacijos apie fizinės veiklos trukmę pateikimas ir yra labai įdomi idėja, ši idėja labiau susijusi su širdį tausojančiu gyvenimo būdu, o ne kalorijų skaičiavimu. Restoranai taip pat turėtų siūlyti sveikesnius patiekalus mažesnėmis porcijomis, naudoti mažiau druskos, riebalų ir cukraus. Nesvarbu, ar valgote namie, ar kavinėje, geriausias būdas apsaugoti savo širdį – valgyti daug vaisių ir daržovių“, – teigia specialistė.

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...