L. Linkevičius padėkojo mokslininkui V. Šikšniui už Lietuvos vardo garsinimą

Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius, trečiadienį telefonu kalbėdamas su Vilniaus universiteto profesoriumi Virginijumi Šikšniu, pasveikino jį su neeiliniais moksliniais pasiekimais ir padėkojo už šalies vardo garsinimą.
BNS nuotr.

„Didžiuojamės jūsų ir jūsų komandos atradimu ir tuo, kad Lietuvos vardas skambėjo tarp galimų Nobelio premijos laureatų. Jūsų atradimas įkvepia mus visus. Jūs dar kartą įrodėte, kad Lietuva kuria pasaulinio lygio naujoves mokslo srityje“, – sakė ministras.

L. Linkevičius pasveikino prof. V. Šikšnį laimėjus „Warren Alpert“ fondo premiją už reikšmingą indėlį į bakterijų CRISPR antivirusinės apsaugos sistemos pažinimą. V. Šikšnys – pirmasis Lietuvos mokslininkas ir vienas iš kelių Europos šalių mokslininkų, įvertintų šia premija.

Premiją, kuri bus įteikta ketvirtadienį Harvardo universitete Bostone, pasidalins penki pasaulio mokslininkai. „Warren Alpert“ fondo premija skiriama mokslininkams, kurių tyrimai atveria naujas galimybes žmogaus ligų gydymui ar prevencijai, ir remiasi reikšmingais moksliniais atradimais, keičiančiais supratimą apie ligas ar jų gydymo metodus.

Trečiadienį, spalio 5 dieną, buvo paskelbti 2016 metų Nobelio premijos laureatai chemijos srityje. V. Šikšnys buvo įvardijamas, kaip vienas pretendentų laimėti šią premiją.

Premija šį kartą skirta trims mokslininkams – prancūzui Jeane-Pierre Sauvage, Jungtinėse Valstijose dirbančiam britui Jamesui Fraseriui Stoddartui ir Nyderlandų atstovui Bernardui Feringai už molekulinių mašinų suprojektavimą ir sintezę.

Šaltinis www.elta.lt