Neandertaliečiai galėjo būti kanibalai

Vokietijos Tiubingeno universiteto mokslininkai surado šiurpių įrodymų, kad maždaug prieš 40 tūkst. m. neandertaliečiai galėjo būti kanibalai, rašo sciencealert.com.

Reuters/Scanpix nuotr.

Mokslininkų tyrimas atverčia naują puslapį pirmykščių žmonių gyvenimo būdo tyrimuose: pradedama svarstyti, kaip vėlyvieji neandertaliečiai elgėsi su savo mirusiais gentainiais prieš pat jiems išnykstant. Tokias prielaidas mokslininkai kelia nagrinėdami Belgijoje surastus kaulus.

Prieš 150 m. Goyet urvuose aptikti radiniai liudija apie tai, šiaurės Alpėse gyvenę neandertaliečiai buvo kanibalai. Ant kai kurių kaulų yra išlikę žmogaus rankų pėdsakų: ryškios pjovimo, gremžimo žymės, matyti grioveliai.

Tyrėjų nuomone tai liudija apie tai, kad žmonės buvo nužudyti ir mėsinėti. Visa tai buvo daryta gana kruopščiai: palaikai liudija, kad oda buvo nulupta, o mėsa pjaustyta.

Tiesa, mokslininkai negali patvirtinti, ar žmonių kūnai buvo sumaitoti simbolinių aktų metu, ar siekiant gauti maisto. Mokslininkai nustatė, kad kaukolių amžius siekia 40,5–45,5 tūkst. metų.

Gyvi neandertaliečiai savo gentainių kaulus naudojo kaip įrankius kitiems įrankiams gaminti. Išanalizavę dešimties neandertaliečių kaulų DNR, mokslininkai padvigubino duomenų, turimų apie žmogaus protėvius, gyvenusius prieš 30 tūkst. metų, duomenis.

Jie patvirtino ankstesnių studijų duomenis, kurie parodė, kad daugelis Europoje gyvenusių neandertaliečių buvo labai panašūs vieni į kitus. Tyrimo rezultatai publikuoti žurnale „Scientific Reports“.

Nors neandertaliečių palaikai rasti labai seniai, išsamūs jų tyrimai buvo beveik neįmanomi. Šiandien mokslininkai turi tyrimų įrangą, kuri skaitmeniniu būdu gali preciziškai nustatyti įvairius radinių kokybinius parametrus, kategorizuoti kaulus, ištirti sąlygas, kuriomis kaulai išliko ir kaip jie išsilaikė.

Šaltinis www.delfi.lt