captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nauji jutikliai ateityje pakeis galiojimo datos atspaudus ant maisto produktų

Nyderlanduose ir Škotijoje kuriamos naujos technologijos, kurios tiksliau ir patikimiau informuos pirkėjus apie maisto produktų tinkamumą vartoti. Vartotojai informaciją pamatys savo išmaniųjų telefonų ekranuose.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Nyderlanduose ir Škotijoje kuriamos naujos technologijos, kurios tiksliau ir patikimiau informuos pirkėjus apie maisto produktų tinkamumą vartoti. Vartotojai informaciją pamatys savo išmaniųjų telefonų ekranuose.

Pasak Jungtinių Tautų ataskaitų, beveik trečdalis pasaulyje pagaminamo maisto yra išmetamas nesuvartotas. Medicinos įstaigos kasmet registruoja daugybę apsinuodijimo maistu atvejų. Galima daryti išvadą, kad dabartinė maisto galiojimo datų žymėjimo ant produktų sistema tikrai nėra gera.

Per artimiausius penkerius metus galiojimo datos atspaudus maisto pakuotėse gali pakeisti specialūs jutikliai, gebantys nustatyti tikrą maisto tinkamumą vartoti (pagal rūgščių kiekį ir kitus požymius) bei pranešti duomenis per miniatiūrinį artimojo lauko radijo dažnių siųstuvą (RFID). Dalis išmaniųjų telefonų jau dabar gali priimti šiuos signalus. Tikimasi, kad netrukus dauguma naujų modelių jau galės priimti RFID siunčiamą informaciją.

Technologijos išradėjai teigia, kad tokio siųstuvėlio įmontavimas į pakuotę gamintojams kainuos mažiau nei vieną euro centą.

Škotijos bendrovė „Insignia Technologies“ siūlo alternatyvią technologiją, nereikalaujančią siųstuvo. Produktai su bendrovės sukurtu „išmaniuoju laikmačiu“ tiesiog turi specialią etiketę, kuri ima keisti spalvą, vos atidarius produkto pakuotę. Po nustatyto laiko etiketė perspėja apie galiojimo laiko pabaigą ryškia spalva. Tiesa, škotų sprendimas yra pagrįstas išankstinėmis galiojimo laiko nuostatomis ir tiesiogiai maisto šviežumo netikrina.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close