Atrastos didžiausios ir ryškiausios kada nors matytos „supergalaktikos“

Pasižiūrėjus į iliustracijose pavaizduotas ryškias spiralines galaktikas sunku įsivaizduoti, kaip jos galėjo būti nepastebėtos anksčiau. Tačiau būtent taip ir buvo iki šiol, kol astronomijos apžvalgoje jos buvo prilygintos ryškiausioms ir didžiausioms kada nors matytoms galaktikoms, rašo gizmodo.com.
Superspiralinės galaktikos. Sloan Digital Sky Survey nuotr.

Iliustracijoje pavaizduotos superspiralėmis vadinamos galaktikos atrastos „Sloan Digital Sky Survey“ instrumentu. Kai astronomai sugrupavo tolimų objektų duomenis, jie nustebo pamatę, kad kai kurios galaktikos buvo ne artimos įprastinio dydžio spiralinės galaktikos, o labai tolimos.

„Astrophysical Journal“ publikuoto tyrimo vyriausiasis autorius Patrickas Ogle‘as iš Kalifornijos technologijos instituto galaktikų atradimą prilygino dramblio dydžio sausumos gyvūno atradimui, kurio zoologai būtų nepastebėję anksčiau.

Galaktikų masė yra maždaug 10 kartų didesnė už mūsų Paukščių Tako, jos 8–14 kartų ryškesnės ir jose gali susiformuoti iki 30 kartų daugiau žvaigždžių. Būtent itin didelės žvaigždžių formavimosi galimybės astronomus privertė kvestionuoti ligšiolines žinias apie spiralines galaktikas.

Dabartinėse teorijos teigiama, kad tokio dydžio superspiralės neturėtų gebėti išsilaikyti.

Kai spiralinės galaktikos auga, jos įtraukia vis daugiau ir daugiau supančių dujų, iš kurių formuojasi žvaigždės. Traukdamos dujas jos galiausiai pasiekia tašką, kai dujų būna per daug ir, užuot formavusios naujas žvaigždes, pradeda jas gesinti.

Vis dėlto šios superspiralės, atrodo, auga ir formuoja žvaigždes be jokių limitų.

Šaltinis www.15min.lt