captcha

Jūsų klausimas priimtas

Po dešimtmečio į orą vėl pakilo lietuviškas sraigtasparnis

Pilotas Vytautas Radavičius sukonstravo lietuvišką sraigtasparnį „Sidabrinis titanas“. Jo kūrėjas sako, sraigtasparniu būtų galima suteikti skubią pagalbą nukentėjusiems, stebėti miškus, žvalgyti Lietuvą ar tiesiog keliauti.
manosparnai.lt nuotr.
manosparnai.lt nuotr.

Pilotas Vytautas Radavičius sukonstravo lietuvišką sraigtasparnį „Sidabrinis titanas“. Jo kūrėjas sako, sraigtasparniu būtų galima suteikti skubią pagalbą nukentėjusiems, stebėti miškus, žvalgyti Lietuvą ar tiesiog keliauti.

Turkijos oro bendrovėje pilotu dirbantis Vytautas Radavičius išpildė savo svajonę – jo sukonstruotas sraigtasparnis vėl bandomas Pociūnų aerodrome. Prieš dešimtmetį, leidžiantis, „Sidabrinis titanas VR555“ buvo apgadintas.

Dabar V. Radavičius jį beveik sutvarkė. Pilotas juokauja sraigtasparniui išleidęs pusę savo gyvenimo. Kiek paties ir rėmėjų lėšų investuota nebesuskaičiuoja, o surinkti detales ir sukonstruoti sraigtasparnį sako užtrukęs aštuoniolika metų.

„Sraigtasparnis yra grynai lietuviškas, kadangi aš jį dariau pagal savo brėžinius, nekopijavau nė vienos linijos, nieko. Susidėjau angare kėdes, susidėjau savo agregatus ir pagal juos projektavau kabiną“, – sako sraigtasparnio kūrėjas.

Sraigtasparniais pilotas susižavėjo tarnaudamas sovietų armijoje – sako, kad tai nuostabiausia mašina, kurią sukūrė žmogus.

Lietuviškam sraigtasparniui detales jis pirko aviacijos bazėse, šveitė šiukšlynuose rastus titano vamzdžius. „Sidabrinis titanas“ yra vidutinio galingumo – jo variklis prilygsta 400 arklio jėgų.

„Aš jį kūriau gamtos, miškų apsaugai, pagalbai žmonėms kritiniu atveju, medicininei pagalbai, kuomet žmonėms reikia staigiai pristatyti vaistus, medikamentus, ar kokius nors greitus pašto krovinius, tuo pačiu žvalgyti Lietuvą, fotografuoti, taip pat turizmui“, – sako V. Radavičius.

Pasak sraigtasparnio kūrėjo, „Sidabrinį titaną“ galima gaminti serijomis, tačiau tam reikalingi valdžios sprendimai – būtina bandymų programa, o sertifikatai kainuoja milijonus eurų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close