NASA kosminis teleskopas Saulės atmosferoje užfiksavo įspūdingus vaizdus

Nedidelis NASA kosminis teleskopas išoriniame Saulės atmosferos sluoksnyje užfiksavo labai karštos medžiagos magnetines linijas. Šis atradimas, anot mokslininkų, gali paaiškinti paslaptingai aukštą temperatūrą išoriniame žvaigždės atmosferos sluoksnyje – Saulės vainike.
NASA nuotr.

Šis atradimas taip pat gali suteikti vertingos informacijos sudarant tikslesnes kosmoso orų prognozes, rašo space.com.

„Padidėjusio Saulės aktyvumo periodais tikslesnės artimojo kosmoso orų prognozės potencialiai gali leisti sutaupyti iki kelių šimtų milijardų JAV dolerių – dėl energetikos, keleivinių lėktuvų ir daugelio kitų ekonomikos sektorių veiklų geresnio nuspėjamumo“, – teigė tyrimui vadovavęs Jonathanas Cirtainas.

Saulės paviršiaus temperatūra siekia 6125 laipsnius pagal Celsijų. Kaip bebūtų keista, temperatūra toli nuo žvaigždės paviršiaus nusidriekusiame išoriniame Saulės atmosferos sluoksnyje yra tūkstančius kartų didesnė. Nepaisant to, kad išorinėje žvaigždės atmosferoje praktiškai nejaučiamas Saulės žybsnių poveikis.

Mokslininkai neseniai nustatė, kad nuo Saulės paviršiaus sklindančios galingos magnetinės bangos gali įkaitinti Saulės atmosferą iki neįtikėtinos temperatūros – iki maždaug pusantro milijono laipsnių pagal Celsijų.

Iki šiol astronomams dažniausiai pavykdavo užfiksuoti magnetinio lauko linijas Saulė paviršiuje. Dėl šios priežasties praėjusių metų liepos mėnesį NASA komanda pradėjo misiją, kurios tikslas – išsamiau ištirti vadinamąjį Saulės vainiką.

Kosminis teleskopas iš viso užfiksavo 165 nuotraukas.

Šaltinis www.15min.lt