Lietuvoje

2019.04.08 21:00

Gimnazijų mokytojai atsisako vertinti brandos egzaminus

Algirdas Igorius, Asta Kažukauskienė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.04.08 21:00

Artėjant brandos egzaminams, gimnazijų pedagogai nereiškia noro dalyvauti jų vertinime. Esą, už šį atsakingą darbą mokama per mažai, o sutikti dirbti vertintojais privalo nežinodami egzaminų struktūros ir vertinimo kriterijų.

Mokytojų, kurie vykdė reguliariai valstybinių egzaminų taisymą, dabar likęs vienas žmogus. Tauragės Žalgirių gimnazijos nė vienas anglų kalbos mokytojas nepareiškė noro vertinti abitūros darbų.

„Kadangi sutartys yra sudarinėjamos su NEC, tai jokio tokio pasiūlymo, ką jūs gausite, kaip jūs dirbsite, kiek valandų dirbsime, tikrai nebuvo registruojantis. Pirma, tai yra labai neaiški tvarka. Mes dalyvavome ir visose asamblėjose, klausėme visas diskusijas, bet iki galo nebuvo aišku. Iki registracijos pabaigos nebuvo aišku, kokia bus ir apmokėjimo tvarka, bei, kaip vyks pats egzaminas, irgi nebuvo aišku. Nes dabar jis, pasirodo, yra pasidalijęs į dvi dalis. Reikės vertinti ir vertinimo dieną, ir po to nuotoliniu būdu. Deja, bet tai tikriausiai bus daroma po pamokų, kuomet mokytojas yra pervargęs, atvedęs 6-7 pamokas, dar jis turės sėdėti ir atlikti darbą kokybiškai“, – pasakojo Tauragės Žalgirių gimnazijos anglų kalbos mokytoja Janina Pukelienė.

„Mūsų kvalifikacija ir mūsų patirtis nebeleidžia mums dirbti už tokią sumą, ką mums siūlo NEC. Štai dėl to mes nusprendėm nebedalyvauti“, – teigė Tauragės Žalgirių gimnazijos anglų kalbos mokytoja Vaida Jucienė.

Tauragės rajono savivaldybės Švietimo skyriaus atstovė sako, kad turi būti peržiūrėtos vertintojų apmokėjimo ir darbo sąlygos.

„Iš tiesų toks lengvas šokas, kada pamatai, kad šitiek žmonių nenori dalyvauti šiais metais. Na, o po to strateguoji, kaip tą problemą išspręsti. Tai – ne vien mūsų rajono problema. Aš iš pradžių galvojau, kad mūsiškiai taip pasielgė, bet sužinojau, kad tai respublikos problema. Tai palengvėjo, kad ne mes vieni tokie. Kvietėme žmones, kurie dirba pagrindinėse mokyklose ir progimnazijose. Aišku, šitie žmonės yra šiek tiek atitolę nuo vidurinio ugdymo programos, nes jie dabar labiau dirba pagal kitas programas“, – sakė Tauragės rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistė Lina Oželytė.

Klaipėdoje, daugeliui lituanistų nepareiškus noro dalyvauti egzaminų vertinime, panaikintas egzaminų vertinimo centras.

Egzaminus vertinti atsisako ir gimnazijų istorikai, biologai ir geografai. 

„Šiemet tai tikrai žymiai daugiau atsirado tų, kurie atsisakė vertinti. Nesinorėtų, aišku, kad nukentėtų mokiniai, tame tarpe ir mūsų, kuriuos mes mokom, ruošiam tiems patiems egzaminams. Jeigu tai yra valstybinis brandos egzaminas, tai visas su juo susietas darbas turi atitinkamai valstybiniu lygmeniu ir būti organizuotas“, – kalbėjo Vilniaus S. Daukanto gimnazijos istorijos mokytojas Vytautas Studžia.

Nacionalinio egzaminų centro vadovė tikina, kad yra daugiau nei pakankamai mokytojų egzaminams žodžiu ir raštu vertinti. Kai nepareiškia noro dalyvauti gimnazijų, pasitelkiami progimnazijų mokytojai, kurie išklausys specialius kursus. Esą jie atlieka tik pirmąjį vertinimą, kitus du, klausydami įrašus, vertins atrinkti pedagogai. Lėšos, kurios bus skirtos egzaminų vertinimui, metų pradžioje nežinomos, todėl mokytojai turi sutikti nežinodami darbo įkainių.

„Jeigu kalbėti apie kalbėjimo dalies vertintojų valandinį įkainį, jis yra 5,31 euro. Jei kalbėti apie valandinį įkainį, vertinant popierinius darbus, jis yra nuo 4 iki 6 eurų. Čia yra su mokesčiais. Tas įkainis parinktas paskaičiuojant, kiek vidutiniškai darbų vertintojai įvertina per valandą, kad tada koreliuotų tarpusavyje“, –teigė Nacionalinio egzaminų centro direktorė Saulė Vingelienė.

Vilniaus Universiteto profesorė Vilija Targamadzė sakė, kad egzaminų vertinimas – atsakingas darbas. O sutinkantys tai daryti turi įvertinti savo galimybes.

„Neturint patirties gali nukentėti vertinimo kokybė. Pavyzdžiui, šiemet kai kurios metodinės medžiagos nebuvo atnaujintos, aš turiu omeny tiems, kurie ruošiasi vertintojais tapti. Ir tam tiesiog nebuvo pinigų. Reikėtų vis dėlto pagarbiai elgtis su abiturientais ir su vertintojais, nes, jeigu mokytojai sako ir siunčia tam tikrus signalus, reikėtų į juos ir reaguoti, o ne ignoruoti jų ir lengva ranka keisti vienus vertintojus kitais vertintojais“, – kalbėjo prof. V. Targamadzė.

Pasak V. Targamadzės, Švietimo ministerija privalo sistemiškai pertvarkyti ir pasirengti brandos egzaminams. Ministerijos atstovė informavo, kad jų atstovai susidariusios padėties dėl užimtumo pakomentuoti negali.

Panorama

 

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.