Lietuvoje

2012.06.11 16:55

86-erių sulaukęs Lietuvos radijas – rinkos lyderis

2012.06.11 16:55

1926-ųjų birželio 12-osios, sekmadienio, vakarą eteryje nuskambėjo Jurgio Zauerveino ir Stasio Šimkaus dainos „Lietuviais esame mes gimę“ šaukiniai, kuriuos lydėjo tekstas „Alio alio, Lietuvos radijas, Kaunas“. Pranešėjas Petras Speičys perskaitė sveikinamąjį žodį bei kelias naujienas iš užsienio bei vidaus gyvenimo. Taip prieš 86-erius metus gimė Lietuvos radijas.  

1926-ųjų birželio 12-osios, sekmadienio, vakarą eteryje nuskambėjo Jurgio Zauerveino ir Stasio Šimkaus dainos „Lietuviais esame mes gimę“ šaukiniai, kuriuos lydėjo tekstas „Alio alio, Lietuvos radijas, Kaunas“. Pranešėjas Petras Speičys perskaitė sveikinamąjį žodį bei kelias naujienas iš užsienio bei vidaus gyvenimo. Taip prieš 86-erius metus gimė Lietuvos radijas.

Pirmoji lietuviška radijo laida truko pusvalandį. Lietuvos radijo istorija prasidėjo Kaune, Žaliakalnyje įrengtoje studijoje. Laikraštis „Lietuvos žinios“ kitą dieną rašė: „Kauno galingoji radijo stotis kurį laiką kasdien, išskyrus šventadienius, septintą valandą vakare darys bandymus, kurių metu bus perdavinėjamos lietuviškai radijo telefonu įvairios pasaulio ir vidaus žinios.  Turintieji radijo priimtuvus galės tų žinių klausytis. Bangos ilgumas – 2 tūkst. metrų.“

Lietuvoje tuo metu tebuvo kiek daugiau nei 300 radijo imtuvų. Po poros metų radijo abonentų skaičius šalyje jau buvo 10 tūkstančių, ir kasmet vis augo.

Šiandien nacionalinis radijas – tai trys radijo stotys: be Lietuvos radijo, transliuoja „Klasika“ ir jaunimui skirta „Opus 3“. Sulaukęs 86-erių, Lietuvos radijas stiprina rinkos lyderio pozicijas. Paskutiniais rinkos tyrimo duomenimis, kuriuos pateikė didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų kompanija „TNS LT“, praėjusių metų pabaigoje nacionalinis radijas padidino savo auditorijos dalį daugiau kaip keturiais procentiniais punktais – nuo 18,6 iki 23 procentų, taip dar labiau sustiprindamas lyderio poziciją tarp kitų radijo stočių.

„TNS LT“ radijo auditorijos tyrimus atlieka dukart per metus. Naudojant daugiapakopę atsitiktinę atranką, vieną tyrimo periodą apklausiama apie 2800 respondentų visoje Lietuvoje.