Lietuvoje

2019.03.28 15:18

Žvejai priversti pažeisti įstatymus: aplinkosaugininkai žvelgia pro pirštus, nors galėtų skirti baudas

Asta Kažukauskienė, Žygintas Abromaitis, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.03.28 15:18

Baltijos jūros priekrantėje žvejojantys žvejai kaskart vykdami į darbo vietą – pajūrį – tampa įstatymų pažeidėjais. Nusileisti valtis į jūrą ir išsikrauti žuvį žvejai gali tik kiekvienam iš jų nustatytoje vietoje, privažiuoti prie jų turėtų būti įrengta kieta kelio danga. Tačiau toks privažiavimas tėra įrengtas vienas, nors vietų, kur numatyta išsikrauti žuvį yra beveik 20.

Kiekvieno priekrantės žvejo-verslininko darbo diena prasideda taip: valtį ir tinklus reikia nusivežti į jam skirtą vietą pajūryje, išsikrauti, o grįžus iš jūros – viską išsivežti.

Pajūryje – neskaičiuojant Kuršių nerijos – žvejams yra nustatyta 18 tokių išsikrovimo vietų, privažiuoti prie jų turėtų būti įrengta kieta kelio danga. Taip įrengta – tik viena. Aplinkosaugininkai kol kas į tai žvelgia pro pirštus, nors kaskart žvejus galėtų bausti 100 eurų siekiančiomis baudomis.

„Žvejai jau 30 metų laukia, kada tai bus padaryta ir iki šių dienų nėra padaryta. Dabar klausimas iškilo, ar žvejus už tai, kad jie pažeidinėja įstatymus, ruošiamasi bausti. Ne dėl žvejų kaltės – valstybė žvejams nesukūrė reikalingos infrastruktūros, kad jie galėtų normaliai pasiekti savo darbo vietą“, – sako Priekrantės verslinės ir rekreacinės žuvininkystės asociacijos vadovas Mindaugas Rimeikis.

Vienintelį reikalavimus atitinkantį privažiavimą Karklėje įrengusio Pajūrio regioninio parko vadovas sako, kad problemų yra ir daugiau: Žemės ūkio ministerija yra nustačiusi daugiau iškrovimo vietų, nei yra privažiavimų, numatytų aplinkos ministerijos. Kol žvejai dirba jūroje, jų transportas dažnai stovi paplūdimyje – tai itin piktina poilsiautojus.

„Remiantis visa tvarka, transporto priemonės turėtų būti parkuojamos įrengtose automobilių parkavimo vietose, bet jos dažniausiai būna už keletos kilometrų ir atitinkamai žvejams tas atstumas yra per tolimas“, – teigia Pajūrio regioninio parko vadovas Darius Nicius.

Žemės ūkio ministerija žada problemą spręsti, tačiau rezultatų, ko gero, teks laukti dar ilgai.

„Dabar yra rengiamas bendrasis Lietuvos planas, tai iš tikrųjų reikia numatyti pirmiausia aiškias, konkrečias iškrovimo vietas ir tas iškrovimo vietas parengti. Iškrovimo vietų tikrai neturi būti daug, galima numatyti 2–3 ar kelias iškrovimo vietas, tačiau jos tikrai turi būti sutvarkytos“, – dėsto Žemės ūkio viceministras Darius Liutikas.

Kol tai bus padaryta, Pajūrio regioninio parko vadovas siūlytų žvejų transportą pažymėti specialiais lipdukais – kad ir aplinkosaugininkams, ir poilsiautojams būtų aišku, jog jos priklauso ne pažeidėjams.

 

 

Populiariausi