Lietuvoje

2019.03.26 22:00

Laiškanešiai gaus elektrinius dviračius: nerimauja, kaip jie veiks žiemą

Žygintas Abromaitis, Loreta Mačiulienė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.03.26 22:00

Paštininkai regionuose laiškus ir nedidelius siuntinius vežios ir elektriniais dviračiais. Lietuvos paštas už 317 tūkst. eurų įsigijo 210 Lietuvoje pagamintų dviračių. Tikėtis dviračių turėtų tie paštininkai, kurie laiškus išnešioja pėsčiomis. Tačiau baimių daugiausia dėl orų ir didėjančių atstumų, kuriuos tenka įveikti paštininkams.

Vitalijus Andriukaitis darbą derina su pomėgiu – korespondenciją išvežioja dviračiu. Nebaisūs jokie orai, net ir žiemą mina pedalus. Dviratį pats pritaikė saviems poreikiams, nes per metus numina apie 12 tūkst. kilometrų. Pasak paštininko, jeigu gautų elektrinį dviratį, dirbtų greičiau, tik nežinia kaip suktis reikėtų žiemą.

„Pavyktų sutaupyti bent kiek laiko, bent aš esu suinteresuotas šiame darbe kiek įmanoma greičiau pristatyti korespondenciją, spaudą, registruotus siuntinius, ne kuo ilgiau užtrunki. Čia toks darbas, oras, į tą situaciją reiktų atsižvelgti“, – sakė V. Andriukaitis.

210 elektrinių dviračių įsigijęs Lietuvos paštas ketina juos išdalyti regionuose, nedideliuose miesteliuose dirbantiems paštininkams. Dviračiuose yra įdiegti 3 režimai, padedantys minti pedalus. Pavyzdžiui įkalnė, iki tol buvusi iššūkiu, paštininkams gali likti tik lengva kliūtimi.

„Elektriniai dviračiai yra labai plačiai naudojami pasaulio paštų. Ir tai, kas yra Lietuvoje naujovė, visiškai ne naujovė pasaulyje. Būtent elektrinius dviratis yra standartinė laiškininkų darbo priemonė Vakarų Europoje“, – pasakojo Lietuvos pašto atstovė Vaida Budrienė.

Dviračius paštas kurį laiką išbandė įvairiomis sąlygomis – važinėjo prastesniais keliais, žvyrkeliais ar siaurais nelygiais takeliais. Bandė įsivaizduoti, su kuo teks susidurti paštininkams. Pasak pašto profsąjungos pirmininko Svajūno Andriulio, daugiausia baimių kyla dėl šaltojo sezono, nes dviračiai žiemą nebuvo išbandyti.

Panorama

„Reikia atsakyti nemažai klausimų. Tai ir didėjantis krūvis, ir teritorijų aptarnavimas ir, žmonės daugiausiai klausimų kelia, yra žiemos periodas. Žiemos metu, kaip buvo ši žiema, kai užsnigta nemažai, aplediję. Kitas dalykas – rajonuose mažiau valomos gatvės, tai šitie klausimai yra labai aktualūs“, – kalbėjo Lietuvos pašto darbuotojų profsąjungos pirmininkas S. Andriulis.

Lietuvos pašto vadovai aiškina, kad elektriniai dviračiai sėkmingai naudojami Skandinavijoje, kur oro sąlygos atšiauresnės nei Lietuvoje. Profsąjungos baiminasi, kad dėl naujųjų dviračių gali didėti ir darbo krūvis.

„Jie turi ne vien tik dviračius, kaip darbo įrankius, kaip darbo priemonę, bet darbo laiko apskaita ir darbo normatyvai yra daug efektyviau organizuojami, negu pas mus, Lietuvoje. Mes turime iki to ateiti, nes darbo laiko apskaita čia irgi šlubuoja“, – teigė Ryšių darbuotojų profsąjungos pirmininkė Regina Dvaržeckytė.

Žadama, kad gegužę laiškininkai korespondenciją jau išvežios naujaisiais dviračiais, o jeigu naujovė prigis, ant elektrinių dviračių gali persėsti ir dar daugiau paštininkų.