Aiškinamasi kodėl penktadienį Joniškio rajone sudužo sraigtasparnis ir žuvo du juo skridę vyrai.
Manoma, kad avariją lėmė techninis gedimas arba piloto klaida.
Šiuo metu atliekamas ikiteisminis tyrimas, laukia lengvojo orlaivio nuolaužų ekspertizė, vėliau bus sprendžiama ar pradėti išsamų avarijos saugos tyrimą. Nustatyta, kad dvivietį, Italijoje registruotą orlaivį pilotavo jo savininkas 53-ejų lietuvis iš Nyderlandų, drauge skrido ir 29-erių tauragiškis.
Gėlės ir žvakės ant Barysių aerodromo tako primena čia prieš kelias dienas įvykusią nelaimę. Kaip maždaug 50-ties metrų aukštyje pasisukinėjęs ir dūmais apsipylęs sraigtasparnis smigo žemyn pasakoja tai matęs aeroklubo narys. Jis pirmasis pribėgęs prie sraigtasparnio bandė gelbėti jo savininką, 53-ejų pilotą.
„Bandžiau atsegti vieną, Jordaną ištraukti. Aš jį atsegiau, patraukiau metrą į šalį. O Tomo nejudinau, dėl to, kad matėsi, kad jis jau viskas. Jordanas tai tikrai licenciją turėjo ir skraidė, nemažai yra skraidęs. O Tomas turėjo licenciją ant lėktuvo“, – LRT naujienų tarnybai sakė įvykio liudininkas, Sigitas Abromavičius, Barysių aeroklubo narys.
Italijoje registruoto ultra lengvojo orlaivio „Ultrasport 555“ nuolaužos vėlų penktadienio vakarą surinktos ir saugomos Barysių aerodromo angare. Apie avariją informuota ir Italijos saugos tyrimų institucija. Atliekamas ikiteisminis tyrimas piloto ir keleivio mirties priežasčiai nustatyti, apklausiami liudininkai.
„Aiškinamasi dėl ko būtent sudužo tas lėktuvas, galbūt tai galėjo būti piloto klaida arba kažkoks sraigtasparnio techninis gedimas, kaip dabar matome tuo metu meteorologinės sąlygos buvo geros, tai tikėtina, kad jos neturėjo daryti įtakos tai sraigtasparnio katastrofai“, – kalbėjo Šiaulių apygardos prokuratūros atstovė.
Vėliau bus atliekama nuolaužų ekspertizė. Tačiau tai užtruks, mat Lietuvoje yra tik vienas šios srities specialistas. Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyrius kol kas nežino ar bus pradėtas išsamus orlaivio avarijos saugos tyrimas. Jis būtų atliekamas tik siekiant padaryti aviacijos saugai svarbių išvadų.
Lietuvoje yra apie 10 privatiems asmenims ar bendrovėms priklausančių registruotų sraigtasparnių.