Lietuvoje

2019.03.14 18:15

Rinkimuose kaip kare – visos priemonės galimos: kandidatai traukia SEL'o kortą

Domantė Platūkytė, LRT.lt2019.03.14 18:15

Artūras Zuokas neretai užsiima avantiūristinėmis idėjomis, todėl jo pasirinkimas į rinkiminę kampaniją įtraukti kontraversiškai vertinamą Selą nestebina, sako politologė Lidija Šabajevaitė. Tokiai jos nuomonei pritaria ir viešųjų ryšių ekspertai Arūnas Armalis bei Mykolas Katkus, tačiau, teigia jie, Gitano Nausėdos sprendimas pasitelkti atlikėjo Egidijaus Dragūno-Selo paramą buvo netikėtas. A. Zuokas ir G. Nausėda LRT.lt tikina dėl savo reputacijos nesibaiminantys ir sako, kad siekia priimti ir suprasti visus žmones.

Taip ekspertai vertina situaciją, kai kandidatas į Vilniaus merus A. Zuokas bei kandidatas į prezidento postą G. Nausėda rinkiminėse kampanijose pasitelkė kontraversiškai vertinamo atlikėjo Egidijaus Dragūno-Selo paramą.

A. Zuokas kartu su Selu nusifilmavo keliuose vaizdo įrašuose. A. Zuokas taip pat teigė, kad, jam tapus meru, visuomeniniu patarėju kelių kokybės klausimais paskirtų E. Dragūną. G. Nausėda socialiniuose tinkluose pasidalijo rinkiminės kampanijos plakatu, kuriame vaizduojamas Selas teigia, kad matydamas G. Nausėdą jaučia ramybę.

Vilniaus universiteto (VU) docentė politologė L. Šabajevaitė kalba, kad žmonėms patinka skandalai ir į juos įsiveliantys žmonės, todėl Selo išreikštas palaikymas kandidatams atkreipia dėmesį. Politologė priduria, kad A. Zuokas neretai užsiima avantiūristinėmis idėjomis, todėl pasirinkimas į rinkiminę kampaniją įtraukti Selą nestebina. Tačiau, sako L. Šabajevaitė, G. Nausėdos sprendimas buvo netikėtas.

„G. Nausėdai tokia rinkiminė kampanija galėtų netgi pakenkti, tačiau A. Zuokui – tikrai ne. Stebėdami politinę erdvę matome, kad skandalai skatina žmones domėtis, tačiau vėliau jie labai greitai užmiršta, ar situacija buvo teigiama, ar neigiama.

Vis dėlto, siekiant atkreipti dėmesį, skandalai veikia kaip galingas veiksnys. Kaip pavyzdį galime panagrinėti ir Petro Gražulio situaciją – iškyla skandalas, o tada visi apie jį kalba“, – tikina L. Šabajevaitė.

Viešųjų ryšių ekspertas A. Armalis taip pat pritaria, kad G. Nausėda ir A. Zuokas yra labai skirtingi. Anot jo, A. Zuokui toks sprendimas tikrai nepakenks, tačiau G. Nausėdos rinkiminio štabo sprendimas šalia kitų influencerių (nuomonės formuotojų – LRT.lt) įtraukti ir Selą yra kontraversiškas.  

„A. Zuoko tikslas – toliau šokiruoti, tokio elgesio jis nevengia. Kadangi A. Zuokas yra kontraversiška asmenybė, bendradarbiavimas su Selu jam netrukdo – jis taip pat turėjęs reikalų su teisėsauga, neretai provokuoja“, – kalba A. Armalis.

Viešųjų ryšių bendrovės „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas M. Katkus priduria, kad A. Zuokas stipriai atsilieka nuo R. Šimašiaus, todėl tikriausiai vienintelis būdas pasivyti oponentą – daryti įvairius nestandartinius ėjimus.

A. Zuokas pasitelkia visus ginklus

Anot A. Armalio, 30 procentų rinkėjų tik paskutinėmis dienomis apsisprendžia, už ką balsuoti, o jų sprendimą dažniausiai lemia emocijos. Viešųjų ryšių eksperto teigimu, šiuos rinkėjus ir bando paveikti A. Zuokas.

„A. Zuokas dabar pasitelkia visus savo ginklus, jam reikia susirinkti viską, ką gali. A. Zuokas tai darė jau kalbėdamas po pirmojo rinkimų turo, kai sakė, kad jo programa beveik tokia pati kaip konservatorių kandidato Dainiaus Kreivio, Darbo partijos kandidato Viktoro Uspaskicho ir kitų – jis iš karto jau pretendavo į šių kandidatų rinkėjus, o pasitelkdamas Selą jis bando pritraukti tuos rinkėjus, kuriems nerūpi reali programa“, – komentuoja A. Armalis.

M. Katkus pritaria, kad E. Dragūnas vertinamas prieštaringai – jis nemėgstamas labiau išsilavinusios ir atsakingesnės gyventojų dalies. Vis dėlto, kalba viešųjų ryšių specialistas, Selas yra žinomas, todėl gali padėti pasiekti tuos žmones, kurie politika nesidomi arba domisi labai subtiliai ir retai, o įspūdį apie bendrą vaizdą susidaro iš įvairių anekdotinių situacijų ir nuogirdų.

„Tokie žmonės balsuoja rečiau, o jei balsuoja, sprendimus priima remdamiesi keistesniais kriterijais. Ši visuomenės dalis nežiūri žinių, nesidomi, todėl bendrą vaizdą jie susidaro nežinodami visos situacijos“, – kalba M. Katkus.

Pasak A. Armalio, G. Nausėda rinkiminei kampanijai neturėjo pasitelkti Selo – reitingų lyderis neturėtų taip elgtis. Viešųjų ryšių eksperto manymu, G. Nausėda neturi jokio panašumo su E. Dragūnu, todėl nereikėtų su juo tapatintis.

„G. Nausėda yra kaip stiklo kubas, nors dabar šis kandidatas jau šiltesnis, bet jis visada gana solidus, orus. Kuri iš šių savybių atitinka Selą? Nors G. Nausėda siekia pritraukti kitokią auditoriją, tačiau gali sugadinti savo reputaciją prieš kitus potencialius rinkėjus“, – svarsto A. Armalis.

Selo parama – šaudymas pustuščiais šoviniais

M. Katkus aiškina, kad atvejai, kai su politika nesusiję žmonės palaiko kurį nors kandidatą, nėra dažni – paprastai paramą teikia partijos arba žmonės, kurie su politikais dirba tiesiogiai.

L. Šabajevaitė pabrėžia, kad kandidatams reikia, jog apie juos kalbėtų. Anot VU docentės, pasiekti šiam tikslui reikia pasirinkti tinkamus žmones, politologė taip pat priduria, kad jaunesnioji karta kampaniją su E. Dragūnu galėtų vertinti palankiau, tačiau vyresniems arba labiau išsilavinusiems žmonėms tai gali padaryti blogesnį įspūdį.

„Jei kandidatai bendradarbiautų su tais žmonėmis, kurie yra tik teigiami ir visuomenei nežinomi, pavyzdžiui, pirmą kartą kalbinami universiteto dėstytojai, rinkėjų dėmesio tai nepritrauktų, o Selą pažįsta dalis jaunesnio amžiaus rinkėjų, jo skandaliukai gali neblogai atkreipti dėmesį“, – aiškina L. Šabajevaitė.

A. Armalio teigimu, Selo auditorija yra jaunesni nei 30 metų žmonės, o ši amžiaus grupė yra pasyviausiai dalyvaujanti rinkimuose, todėl jo paramą ekspertas vadina šaudymu pustuščiais šoviniais – ši auditorija nesidomi politika.

Viešųjų ryšių ekspertas taip pat atkreipia dėmesį, kad, norint pastebėti Selo paramą A. Zuokui, reikia būti tam tikro burbulo dalimi – rinkėjai turi būti aktyvūs socialinių tinklų vartotojai ir domėtis politika. Anot A. Armalio, Selo parama A. Zuokui gali padėti pritraukti į Vilniaus merus kandidatavusio Viktoro Uspaskicho rinkėjus, o konservatorius – atbaidyti.

Kalbėdamas apie Selo paramą G. Nausėdai, A. Armalis taip pat pabrėžia, kad I. Šimonytės štabas tokiu oponento sprendimu turėtų pasidžiaugti, tačiau priduria, kad G. Nausėda turi reputaciją, todėl viena klaida to nepakeis.  

Kandidatai dėl reputacijos nesibaimina

G. Nausėda kalba, kad su Selu buvo susitikęs tik vieną kartą. Anot G. Nausėdos, jis siekia būti žmones vienijančiu kandidatu, todėl siekia kalbėtis su įvairių pažiūrų ir amžiaus žmonėmis.

„Neturėtume baidytis, pabėgti į kitą gatvės pusę, kai pamatome kitaip atrodantį ar mąstantį žmogų. Galbūt kai kurie iš mus remiančių žmonių visuomenėje ne visada vertinami palankiai, bet, jei jie mus remia ir akivaizdžiai tai deklaruoja, negalime iš jų atimti tokios teisės“, – tikina G. Nausėda.

Kandidato teigimu, jis atsisakytų priimti įstatymui nusižengusių arba rodančių nepagarbą valstybei žmonių paramą, tačiau visų kitų palaikymas yra laukiamas. G. Nausėda priduria, kad nemano, jog Selo parama galėtų pakenkti jo įvaizdžiui.

„Rinkiminės kampanijos plakate, kuriame yra Selas, pasakyta, kad išrinkus G. Nausėdą Selas jaustų ramybę. Manau, kad būtų labai gerai, jei mano išrinkimo atveju Selas būtų ramesnis“, – juokauja G. Nausėda.

A. Zuokas taip pat nesibaimina neigiamų reakcijų, anot jo, Selas yra įdomus, tačiau sudėtingo charakterio žmogus. A. Zuoko teigimu, kiekvienas žmogus turi teisę ištaisyti savo klaidas, todėl jis nebus tas, kuris smerkia ir nuteisia.

„Labai dažnai puolame smerkti, pažeminti žmones, nuo jų atsiriboti, tai ypač matoma socialiniuose tinkluose. Mano manymu, laimingas miestas turi būti ne toks, atvirkščiai – turime padėti ir palaikyti žmogų, kai jam sunku. Tai yra bendravimo vertybė“, – tikina A. Zuokas.

Anksčiau A. Zuokas paskelbė, kad, jam tapus meru, visuomeniniu patarėju kelių kokybės klausimais paskirtų E. Dragūną. A. Zuokas socialiniuose tinkluose paskelbė kelis vaizdo įrašus, kuriuose pasirodo ir Selas – atlikėjas nusifilmavo viešuoju transportu keliaujančių vilniečių apklausoje, kartu su kandidatu į Vilniaus merus jis apsilankė viename sostinės restorane, pasirodė ir vaizdo įrašas, kuriame Selas kartu su A. Zuoku važinėja po sostinės gatves ir tikrina jų kokybę.

G. Nausėda socialiniame tinkle taip pat pasidalino E. Dragūno nuotrauka, kurioje atlikėjas teigia palaikantis kandidatą į prezidentus.

E. Dragūnas dažnai patenka į teisėsaugos akiratį – dėl vairavimo išgėrus atlikėjas buvo kelis kartus praradęs teises. Po to, kai socialiniame tinkle „Instagram“ grasino boksu užsiimančiai tinklaraštininkei Simonai Burbaitei ją sumušti, kai kurios radijo stotys Selo dainas išėmė iš savo dainų grojaraščio, dėl to grupę taip pat paliko pritariančioji vokalistė Kamilė Tumelytė.

2004-aisiais vakarėlio metu E. Dragūnas trenkęs buteliu per galvą sužeidė verslininką Kęstutį Verslovą. Teisme Selas verslininką išvadino necenzūriniais žodžiais. Vėliau E. Dragūnas buvo kaltinamas vakarėlio metu galimai sužalojęs advokatę Svetlaną Proniną. 2009-aisiais Enrique Iglesias koncerto metu E. Dragūnas susikivirčijo su „Siemens“ arenos apsaugininkais. Po konflikto atlikėjas buvo nuvežtas į policijos komisariatą ir uždarytas į areštinę.

2012 metais muzikinių apdovanojimų „M.A.M.A“ tiesioginės transliacijos metu Selas viešai nusikeikė, po šio įvykio jis vengė atsakomybės ir nebendravo su teisėsauga. E. Dragūnas taip pat kaltinamas, kad stato 15 kartų didesnį namą, nei numatyta išduotame leidime. Šį kartą teisėsaugai vėl kilo sunkumų bandant pasikviesti Selą į teismą.

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius