Lietuvoje

2015.02.12 21:36

Rugsėjo spūstys – čia pat: eismo ekspertai turi tik vieną patarimą

Atostogos baigėsi, į didmiesčius grįžta atostogavę miestiečiai bei studentai. Jau paskutinę rugpjūčio savaitę pastebimas automobilių srauto padidėjimas sostinėje, tuo metu pirmadienį, rugsėjo 1-ąją, vėl teks laiką leisti transporto spūstyse. Eismo ekspertai vairuotojams duoda vienintelį patarimą – sėskite į viešąjį transportą.

Atostogos baigėsi, į didmiesčius grįžta atostogavę miestiečiai bei studentai. Jau paskutinę rugpjūčio savaitę pastebimas automobilių srauto padidėjimas sostinėje, tuo metu pirmadienį, rugsėjo 1-ąją, vėl teks laiką leisti transporto spūstyse. Eismo ekspertai vairuotojams duoda vienintelį patarimą – sėskite į viešąjį transportą.

Didžiausi transporto kamščiai sostinėje susidaro Kalvarijų g., Geležinio Vilko g., Laisvės prospekte bei tose gatvėse, kurios susijungia su centru ar didesnėmis įstaigomis.

„Pagrindinės spūstys Vilniuje būna Geležinio Vilko g. nuo Baltupių iki Saltoniškių sankryžos, taip pat Ukmergės gatvėje nuo Pašilaičių iki Saltoniškių sankryžos, Laisvės prospekte, Narbuto gatvėje, leidžiantis nuo kalno. Šiose gatvėse didžiausios problemos“, – portalui LRT.lt komentavo Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas.

Pasak pašnekovo, reikia tikėtis, kad situaciją gelbės viešojo transporto reforma.

„Galbūt spūstys dėl to kažkiek sumažės ir nebus tokios baisios, kaip praėjusių metų rugsėjį. Kai kurie miestiečiai džiaugiasi, kad greitieji autobusai padeda greičiau susisiekti, ir žmonės po truputį persėda į viešąjį transportą. Tie, kuriems nėra būtina važiuoti nuosavu automobiliu, rugsėjį tikriausiai pagalvos apie persėdimą į autobusus, nes kamščiai bus labai dideli. Jei viešojo transporto maršrutai palankūs, siūlyčiau sėsti į viešąjį transportą bent pirmosiomis rugsėjo dienomis, o jei patiks – ir visus metus“, – pataria eismo ekspertas.

Tuo metu Paulius Keras, Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas, laikinosios sostinės gyventojams primena, jog mieste yra remontuojamos dvi labai svarbios magistralinės gatvės – Kipro Petrausko g., kurios rekonstrukcija baigsis iki rugsėjo 8-osios, ir Savanorių prospekto įkalnė.

Kaune didesnės spūstys rytinio bei vakarinio piko metu taip pat susidaro Šventosios Gertrūdos ir Gimnazijos gatvės sankryžoje bei visoje atkarpoje nuo Šauklių gatvės, Kauno pilies iki Karaliaus Mindaugo prospekto.

Kaune remontuojamos dvi svarbios magistralinės gatvės, S. Žiūros (BFL) nuotr.

Kritinė vieta yra ir Murava, taip pat Savanorių prospekto pradžia ir kai kurios prospektą kertančios vietos. Kadangi uždarytas Panemunės tiltas, tam tikros spūstys gali būti Panemunės mikrorajone, Vaidoto gatvėje ir Baterijos plente.

„Be jokios abejonės, pirmoji rugsėjo savaitė būna pati sunkiausia. Kadangi uždarytos minėtos gatvės, vairuotojams reikėtų tai įvertinti planuojant maršrutą ir laiką, keliaujant į darbą“, – pataria P. Keras.

Kaip teigė savivaldybės darbuotojas, Kaune padidintas ir autobusų bei troleibusų reisų skaičius. „Naktį iš rugpjūčio 31-osios į rugsėjo 1-ąją, taip pat iš rugsėjo 1-osios į rugsėjo 2-ąją veiks viešasis transportas. Kiek keleivių važiuos viešuoju transportu, galėsime pasakyti rugsėjį, kai visi sugrįš, tačiau pastebime, kad padidinus reisų skaičių, didėja ir keleivių skaičius“, – portalui LRT.lt komentavo P. Keras.

Tuo metu uostamiestyje labiausiai apkrauta centrinė miesto dalis, sako Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus. „Tam įtakos turi tai, kad nemažai mokinių tėvai atveža iš priemiesčių. Problemų turime ir dėl uždaryto Pilies tilto. Dėl jo kyla nemažai diskusijų, metų pabaigoje planuojame baigti remontus, tačiau šiemet dėl šio tilto spūstys bus dar didesnės. Spūstys susidaro ir prie Jakų žiedo, nes daugelis pro šią vietą keliauja į centrą“, – portalui LRT.lt kalbėjo R. Mockus.

Savivaldybės darbuotojas pripažino pats važiuojantis viešuoju transportu, nes tai – kur kas greičiau nei pasiekti tam tikrą tašką automobiliu: „Mes turime greituosius ekspresus, kaip Vilniuje. Su autobusu į centrą gali atvažiuoti greičiau nei mašina, todėl tam tikra vairuotojų dalis persėda į viešąjį transportą. Kai uždarytas Pilies tiltas ir vairuotojams tenka įveikti apylanką, autobusai atstumą įveikia dvigubai greičiau“, – sakė pašnekovas.

Policija vykdys prevencines priemones

Prasidėjus naujiems mokslo metams, visoje šalyje policijos pareigūnai vykdys prevencines priemones. Organizuojant policijos pareigūnų darbą, numatyta skirti sustiprintas policijos pajėgas eismo saugumui visuose keliuose užtikrinti. Pirmomis rugsėjo dienomis bus organizuojamas policijos pareigūnų budėjimas prie bendrojo lavinimo mokyklų ir darželių. 

Prie mokyklų bus organizuoti trumpalaikiai reidai, skirti tikrinti transporto priemones, kurias vairuoja mokiniai – numatomas vairuotojo pažymėjimų, kitų būtinų dokumentų patikrinimas, saugos diržų ir šalmų naudojimo kontrolė. 

Kartu su mokyklų administracija policijos pareigūnai sieks užtikrinti, kad mokinius vežančių mokyklinių autobusų vairuotojai ir vaikus lydintys suaugusieji griežtai vykdytų Kelių eismo taisyklių vaikų vežimo reikalavimus, užtikrintų saugų vaikų įlipimą ir išlipimą stotelėse, saugų vaikų pervežimą.