Naujasis aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas santūriai vertina idėją statyti tiltą į Kuršių neriją.
Naujasis aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas santūriai vertina idėją statyti tiltą į Kuršių neriją.
„Į tiltą šiuo metu aš žiūrėčiau kaip į protezą. Kai jau gyvent kitaip negali – ką darysi, įdeda tau protezą. Gamtoj irgi, ko gero, šitas dalykas yra labai kraštovaizdžiui (nepalankus. – ELTA). Kita vertus, reikia irgi suprasti, žmonės gyvena, žmonės nori atvykti, bet aš manau, kad dar neišnaudotos visos kitos galimybės – modernūs keltai, greitas susisiekimas į Smiltynę ar tiesiai į Nidą. Galima tą paspręsti, šiuo metu, manyčiau, kad tilto idėją reikia kol kas palikti ramybėje, turime kur kas rimtesnių problemų“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ sakė K. Trečiokas.
ELTA primena, jog Neringos savivaldybės taryba šiemet sausį pritarė tilto į Kuršių neriją statybos idėjai.
Preliminariais skaičiavimais, žemas pakeliamas tiltas, galintis prasidėti nuo Kairių gatvės šioje marių pusėje ir nusileisti ties Alksnynės gyvenviete kitoje pusėje, kainuotų apie 165 mln. Lt, o aukštas ir nepakeliamas tiltas – apie 210 mln. Lt. Turint omenyje ir kitus dalykus, ne tik paties tilto statybą, šis projektas galėtų kainuoti 168-227 mln. Lt.
Teigiama, kad tiltas būtų daug ekologiškesnė susisiekimo priemonė nei keltas, kuris per metus atlieka 23 tūkst. reisų ir sudegina šimtus tonų dyzelinio kuro, taip į aplinką išmeta daug teršalų.
Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos teigimu, jeigu tiltas būtų pastatytas, Pasaulio paveldo centras tokiu atveju nesuprastų Lietuvos ir kiltų pavojus, jog Kuršių nerija būtų išbraukta iš UNESCO sąrašo. Taip atsitiko Drezdeno miestui Vokietijoje, kuomet čia buvo pastatytas tiltas.