Pasirodžius stendams su Vilniaus mero Artūro Zuoko judėjimo galimai neteisėta lyginamąja reklama, VRK ir toliau nežada tuo pasirūpinti negavusi skundo. Jį jau rengiasi įteikti reklamose žeminami konservatoriai.
Pasirodžius stendams su Vilniaus mero Artūro Zuoko judėjimo galimai neteisėta lyginamąja reklama, VRK ir toliau nežada tuo pasirūpinti negavusi skundo. Jį jau rengiasi įteikti reklamose žeminami konservatoriai.
Veiksmui reikia popieriaus
Šią savaitę Vilniaus viešosiose erdvėse esančiuose reklaminiuose stenduose pasirodė neįprasta reklama: stiklinių stendų viduje puikavosi du dviračiai. Vienas - naujas, oranžinis (tapatinamas su legendine A.Zuoko „oranžinių dviračių“ akcija), kitas – senas ir sulūžęs.
Prie pastarojo pridėtas prierašas: „akubiliaus Lietuva“ bei „NE“. Užrašas prie oranžinio dviračio byloja - „Atgimusi Lietuva“, „TAIP“.
Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) atstovai pripažino, jog tokia reklama pažeidžia įstatymus, nes yra draudžiamo lyginamojo pobūdžio. Tačiau net praėjus dviems dienoms, VRK pirmininkas Zenonas Vaigauskas „Vilniaus dienai“ tvirtino, kad reklamos uždrausti nėra kaip, nes „niekas dar nesiskundė“.
„Buvo tik atsiųstas samprotavimas, ar nereikėtų tos reklamos pripažinti netinkama, nes ji yra lyginamoji. Bet skundo mes negavome, todėl ir sprendimo nepriimame. Pats savo nuomonės neskubu sakyti, palieku galimybę dalyvauti diskusijoje“, - dėstė Z. Vaigauskas.
Liepia prisitaikyti sau
Tėvynės sąjungos frakcijos seniūnas Seime Jurgis Razma teigė kol kas pats reklamų nepastebėjęs, bet gavęs signalų apie juodinančią reklamą. Anot jo, kontroversiški šūkiai ir sulaužyti dviračiai turėtų būti taikomi pačiam merui.
„Dėl reagavimo – pasvarstyti verta. Nes toks atvaizdavimas absoliučiai neatitinka tikrovės. Bet nesunku prisiminti, kad pats A. Zuokas inicijavo tą oranžinių dviračių įdiegimo akciją. Būtent jos rezultatas ir buvo išvogti ir sulaužyti dviračiai. Tad tą variantą su sumaitotais dviračiais jam reikėtų prisiskirti sau. O kai A. Kubilius važiuoja į dviračių žygį, jokių sulankstytų dviračių nematyti“, – su šypsena kalbėjo J. Razma.
Pasak jo, vertinant reklamos autorių omenyje turėtą perkeltinę prasmę, Vilniaus merui esą reikėtų ir pačiam prisiminti, kaip su trenksmu žlugo ilgus metus puoselėtos jo idėjos.
„Prisiminkime elektroninį bilietą - šiam projektui to sumaitoto dviračio įvaizdis taip pat labai tiktų“, - neabejojo Seimo narys.
Teisininkai ieško išeities
J. Razma teigė kol kas neturintis įrodymų, jog savivaldybė iš tiesų piktnaudžiavo turima privilegija nuspręsti, kokio turinio reklama yra galima Vilniaus mieste - tai, esą, turėtų nustatyti Tarnybinės etikos komisija.
„Bet vertinant pačią reklamą – aš apie tai būtinai informuosiu štabo vadovą, kad jis su teisininkais pasvarstytų galimybes kreiptis į VRK, spręsti klausimą kitomis teisinėmis priemonėmis. Komisija skundus nagrinėja greitai, nebent einama į teismus, tad galimybė laiko tempimui yra.
„Nevadinčiau to juodosiomis technologijomis - tai greičiau pilkosios technologijos, kai siekiama konkurentus apjuodinti, menkinti jų įvaizdį taip dirbtinai iškeliant save. Sąžiningoje rinkimų kovoje pasisakyčiau už tai, kad rinkėjų pasitikėjimas būtų keliamas ryškinant savo gerasias savybes, o ne naudojantis tokiomis priemonėmis“, – svarstė politikas.